Olen niin huolissaan siskostani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sisko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sisko

Vieras
:( Mun pikkusisko on 18v. ja hän seurustelee ulkomaalaisen miehen kanssa (siinä ei mitään vikaa ole). Tämä mies on 20 vuotta vanhempi pikkusiskoani, eronnut ja hänellä on kolme vai oliko neljä lasta edellisestä liitosta. Miltä tällainen teistä kuulostaa???

Mielestäni tämä mies vain käyttää siskoani hyväksi. Olen yrittänyt puhua siskolleni järkeä, mutta ei hän ymmärrä ja tajua. Ei osaa ajatella huomista pidemmälle asioita (=minun mielipiteeni).

Onhan se toki hienoa kun tämä mies ostelee sikolleni kaikkea, on maksanut autokoulun yms., mutta voi voi itku pääsee.

Siskoni kysyi vasta vanhemmiltani saako hän mennä naimisiin tämän miehen kanssa :O!! Järkyttävää. Tämä mies on muslimiuskoinen ja hehän ei hyväksy esiaviollisia suhteita, joten siskoni näyttelee että olisi naimisissa tämän miehen kanssa koska asuvat saman katon alla. Siskoni pitää siis sormuksia vasemmassa nimettömässä. Miten mun sisko ei tajua et sehän on ihan alistunut jo miehen tahtoon kun näytteleekin jo naimisissa olevaa....

Auttakaa, mitä pitäis tehdä?

Vaikea tilanne. Itse seurustelin 17-vuotiaana 35 vuotiaan miehen kanssa jolla oli ero meneillään ja muksuja 3. Olin nuori, tyhmä ja sinisilmäinen ja sain tältä mieheltä ensi kertaa huomiota, pojat eivät olleet minusta koskaan olleet kiinnostuneita. Hän lupasi kuun taivaalta ja osasi olla todella hurmaava. Ketään en uskonut joka yritti puhua järkeä päähän ja suhde loppuikin vasta kun mies sitten kyllästyi minuun muutaman kuukauden kuluttua.
Suutui vain kaikille jotka ei meitä hyväksyneet.
Minä en oikein osaa neuvoa, ainakaan minuun ei muiden puheet vaikuttaneet.

Alkuperäinen kirjoittaja M:
Vaikea tilanne. Itse seurustelin 17-vuotiaana 35 vuotiaan miehen kanssa jolla oli ero meneillään ja muksuja 3. Olin nuori, tyhmä ja sinisilmäinen ja sain tältä mieheltä ensi kertaa huomiota, pojat eivät olleet minusta koskaan olleet kiinnostuneita. Hän lupasi kuun taivaalta ja osasi olla todella hurmaava. Ketään en uskonut joka yritti puhua järkeä päähän ja suhde loppuikin vasta kun mies sitten kyllästyi minuun muutaman kuukauden kuluttua.
Suutui vain kaikille jotka ei meitä hyväksyneet.
Minä en oikein osaa neuvoa, ainakaan minuun ei muiden puheet vaikuttaneet.

Aivan kuten siskonikin. Jos hänelle yritän järkeä puhua niin hän van suuttuu ja haukkuu että me kaikki ollaan rasisteja. :(

Taitaa olla niin, että siskon pitää itse tajuta missä mennään. Eihän tuon ikäinen tee niin kuin käsketään, lisää vaan uhmaa toimia oman pään mukaan.
Voihan sitä yrittää vaivihkaa selvitellä tietääkö sisko mistä kaikesta joutuu luopumaan jos menee naimisiin ko. uskon edustajan kanssa. Että onko itsekään ihan perillä hommasta.
Mutta ei siis totuuksia latelemalla, vaan antaa varovaisesti ajattelemisen aihetta.
Toivottavasti tilanne ratkeaa parhaiten päin.

Alkuperäinen kirjoittaja mk:
yritä puhua tän miehen kanssa. kysy mitä hän haluaa yli 20.v nuoremmasta mimmistä ja juttele hänen kanssa...

Tuota olen miettinytkin, mutta en tiedä kuinka se onnistuu kun mielestäni tuo mies ei niin hyvin osaa suomea että ymmärtääkö mitä sanon puhelimessa. Pakko ois puhelimen kautta kun tuo välimatkakin on niin pitkä.

Tekis kyllä niin kovasti mieli nuijia koko mies!!

Muslimeja on moneen lähtöön, siskosi miesystävä ei liene mikään kiihkoilija jos he asuvat saman katon alla vaikkeivat ole oikeasti naimisissa.
Siskoni seurusteli muslimin kanssa vuoden verran, ja suhde oli täysin normaali.

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Muslimeja on moneen lähtöön, siskosi miesystävä ei liene mikään kiihkoilija jos he asuvat saman katon alla vaikkeivat ole oikeasti naimisissa.
Siskoni seurusteli muslimin kanssa vuoden verran, ja suhde oli täysin normaali.

Niin tiedä noista ikinä. Mielestäni hän vain hyväksikäyttää siskoani. Kyllä kai se jonkinlaista ramadaa vietti et päiväl hörpiskeli kahvia ja illalla vasta söivät. Ja epäilenpäs suuresti että kun Allah nukkuu niin voi viinaakin ottaa.... Anteeksi mutta olen vaan niin raivoissani täällä!

Niin, no tuo ikäero on aikast iso, ja se kyllä muakin vaivaisi. Parhaiten pääset ukon tarkoitusperistä selville, kun koitat laittaa omat ennakkoluulosi syrjään, ja kutsut siskosi miehen kanssa teille, vietät aikaa heidän kanssaan.

Muslimimies- yleensä varsin negatiivisia ajatuksia heillä länsimaalaisesta naisesta, en usko miehen menevän siskosi kanssa naimisiin. Ellei hae jotain muuta hyötyä. Et voi "määrätä" tätä millään tavoin, se on todella loukkaus muslimille että nainen puuttuu asioihin.

Et voi tehdä muuta, kuin tukea siskoasi jos hän tukea kaipaa. Jokaisen on tehtävä omat (kamalatkin) virheet.

jokainen tekee elämässään aikuisena itse päätökset, voit esittää mielipiteesi, mutta hän päättää elämästään. vaikeaa, mutta sinun on vain nieltävä ja annettava siskosi tehdä omat virheensä (vai mehän emme tiedä, onko tuo suhde virhe ollenkaan)

Toisaalta, ystäväni vanhemmilla on 16 vuotta ikäeroa, kolme yhteistä lasta ja ollut pitkä ja ainakin ilmeisesti onnellinen liitto. Ja tunnen erään toisenkin pariskunnan joilla 15 vuotta ikäeroa, ja ovat olleet yhdessä siitä asti kuin tyttö 17 vuotias ja minusta ihan kiva pariskunta...

Joka tapauksessa... etpä sinä paljoa sille voi kun toivoa parasta ja tarvittaessa olla tukena.