Olen niin kateellinen siskolleni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kotiäiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kotiäiti"

Vieras
Hän on kaunis, hoikka, tyylikäs, hänellä on komea ja ihana mies... Ihanat lapset. Iso palkka, kiva työ, vaikka onkin pitkät työpäivät niin silti hän jaksaa touhuta lapsien kanssa. Hänellä on varaa vaikka mihin, mistä minä voin vain haaveilla...

Entäs minä? Raskaus on tiputtanut hiukset. Olen lihava. En omista muita kun verkkareita ja t-paitoja ja huppareita, koska muut ei mahdu. Mieheni raivoaa ja huutaa ja haukkuu ulkonäköäni. Lapset on ihania mutta joskus ei vain jaksaisi.... Rahaa ei ole omiin ostoksiin käytössä yhtään. Minulla ei ole edes koulutusta, enkä ole ollut missään töissä kun tulin raskaaksi 18-vuotiaana... Ja ikää nyt 25v, lapsia 3.

Olisinpa minäkin käynyt lukion loppuun, opiskellut itselleni kunnon ammatin, valinnut miehen toisin niin ehkä voisin olla samassa tilanteessa kuin siskoni :/

Sinäkin voit hankkia koulutuksen. Kun vauva on syntynyt, mene vaiks ensin iltalukioon ja suorita lukio loppuun. Sen jälkeen haet alalle, mikä sinua kiinnostaa.
Kaikki on mahdollista, jos vain haluat. Ryhdistäydy nainen!!! Kateus siskoa kohtaan syö vain sinua sisältä. Lopeta se!

Ymmärrän et huonona päivänä iskee kateus.
Se ei kuitenkaan auta, tuo kadehtiminen , meinaan.
Opiskele jos susta tuntuu et haluat kivan työn, ala pitää huolta itsestäsi, älä anna miehesi haukkua sua, mene vaikka toiseen huoneseen kun aloittaa jos ei sanomalla lopeta ja ennenkaikkea, opettele nauttimaan siitä mitä sulla on, ei vertailemalla muihin vaan ihan arvostamalla itseä ja omaa elämää!

No mitä menasit tehdä asialle? Pelkässä itsesäälissä ja kateudessa rypemisellä ei pitkälle pötkitä. Sulla itselläsi on kaikki avaimet muutokseen! Tuskin nämä ihailemasi siskosi saavutukset ovat hänellekään hopealautaselle nokan eteen itsekseen tippuneet...

Älä tuhlaa aikaa kadehtimiseen, kaikki mainitsemasi asiat voit muuttaa paremmiksi, jos haluat.
Aloita sillä että annat itsellesi kuukauden aikaa keksiä ala jota opiskella. Onko sinulla jäänyt joku koulu kesken lasten vuoksi?
Kun saat yhden asian hyvälle alulle, on muidenkin asioiden hoitaminen helpompaa.

Kiitos kannustavista viesteistä :) Päätin että aloitan jo nyt iltalukion. Ehdin hyvin käymään iltaisin, kun mies on kotona. Ja minulla ei kuitenkaan ole kuin vuosi jäljellä. Päätin myös että aloitan lenkkeilyn. Vaikka viikonloppuna kun mies ehtii vahtia lapsia. Kyllä se tästä :)

Yhteistyössä