Olen niin väsynyt tähän...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneton

Vieras
Musta tuntuu että alan kohta olla umpikujassa...Mieheni on aina juonut lähes joka ilta muutaman kaljan ja se tietysi väsyttää vaikkei myönnä että alkoholi väsyttää.Myös muita aika kamalia ongelmia on myös nyt tullut hyvin usein ja myös pelkoa kaikille.En viitsi eritellä asioita.

En tiedä mitä teen,mieheni on toisaalta maailman ihanain mies,isä mutta nuo edellä mainitsemani asiat alkaa vaikuttaa jokapäiväiseen elämäämme..

Siihen autta se että lähtee eri teille,ei ne asiat miksikään muutu juopon kanssa.Sitä joko kestää tai lähtee.Lähteminen on hyvä vaihtoehto,sanon kokmuksella.Miks itteään kiusaa kun ei ole pakko.

mun miehellä oli aiemmin sama tapa...juoda muutama olut arki iltasin ja viikonloppusin enempi. minä sanoin miehelle pari kertaa että minua häiritsee hänen alkoholin käyttö, mutta eihän minun sanomiset vaikuttanut asiaan joten niinpä otimme lasten kanssa asian esille...lapset sai kertoa isille tuntemuksensa isin alkoholin käytöstä ( lapset alle koulu ikäisiä) ja sovimme että jos muutosta ei asiaan tule niin minä ja lapset muutamme pois...itkuhan siinä isille tuli ja lupasi muuttaa tapansa...nyt meidän isi on vichymies :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun miehellä oli aiemmin sama tapa...juoda muutama olut arki iltasin ja viikonloppusin enempi. minä sanoin miehelle pari kertaa että minua häiritsee hänen alkoholin käyttö, mutta eihän minun sanomiset vaikuttanut asiaan joten niinpä otimme lasten kanssa asian esille...lapset sai kertoa isille tuntemuksensa isin alkoholin käytöstä ( lapset alle koulu ikäisiä) ja sovimme että jos muutosta ei asiaan tule niin minä ja lapset muutamme pois...itkuhan siinä isille tuli ja lupasi muuttaa tapansa...nyt meidän isi on vichymies :)

toi hymiö ei kuulu tuonne

Ei se ero oo mikään eka ratkaisu!Ekaks kannattais koittaa keskustella asiasta ja kertoa millai kokee tilanteen ja mitä se aiheuttaa perheelle.Kannattais kysellä oisko mies halukas hakemaan apua jostain ongelmaansa (AA-kerho,A-klinikka) tai auttaisko joku perheterapia eli voisko juominen johtua parisuhteen ongelmasta,vai onko ongelma pelkästään miehen omassa päässä.Silloin vois terapiakin auttaa,jos esim. masennusta.Miks näil palstoil ollaan aina ekaks neuvomassa pareja eroamaan,ku toiset ei voi tietää,mikä tilanne on,millaiset ihmiset,jne.Ero on niin lopullinen juttu,jos parisuhde muuten kunnossa,voihan sillä juomarillakin olla silti motivaatiota ja halua jatkaa perhe-elämää,jos saa sen pitää,mut ongelmat voi johtua jostain muusta.

Juomisongelman edessä kannattaa myös miettiä sitä,onko elämässä jotain sisältöä,jos ei kyse mistään masennuksesta,ym.psyykkisestä ongelmasta...

Sen käsityksen mä olen saanu tällä palstalla että, jos juoma maistuu, sulla ei ole mitään ihmis-arvoa. Tääl täydelliset perheen äidit antaa neuvoja heti, eroa! mitä shittiä.
Siks mä en tääktä mitään kyselekkään, kun pelkkää sontaa tulee aina vaa...

Alkuperäinen kirjoittaja kata:
Sen käsityksen mä olen saanu tällä palstalla että, jos juoma maistuu, sulla ei ole mitään ihmis-arvoa. Tääl täydelliset perheen äidit antaa neuvoja heti, eroa! mitä shittiä.
Siks mä en tääktä mitään kyselekkään, kun pelkkää sontaa tulee aina vaa...

Aivan! jokaiseen ongelmaan on neuvona, et eroa siitä juoposta siasta! olipa kyseessä iltakalja, tai bb:n suihkukuvan katsominen.. käsittämättömiä femakoita!

Alkuperäinen kirjoittaja onneton:
Musta tuntuu että alan kohta olla umpikujassa...Mieheni on aina juonut lähes joka ilta muutaman kaljan ja se tietysi väsyttää vaikkei myönnä että alkoholi väsyttää.Myös muita aika kamalia ongelmia on myös nyt tullut hyvin usein ja myös pelkoa kaikille.En viitsi eritellä asioita.

En tiedä mitä teen,mieheni on toisaalta maailman ihanain mies,isä mutta nuo edellä mainitsemani asiat alkaa vaikuttaa jokapäiväiseen elämäämme..

Ootko sä ap puhunu miehen kanssa ja koittanu saada häntä avun piiriin? Ero ei ole eka vaihtoehto, mutta valitettavasti omassa tuttavapiirissä ja lähipiirissä on usemapi perhe jossa alkoholi on vienyt voiton ja paras ratkasu ollut se eroaminen lasten+äidin vuoksi. Määräänsä enempää ei voi tehdä ellei toinen ole samalla asialla.

Alkuperäinen kirjoitti että mieheni on aina juonut lähes joka ilta.
Se kertoo jo sen että muutosta tuskin on tulossa.
Asian kanssa siis joko elää loppuikänsä ja kärsii tai tekee sille asialle jotakin eli poistaa ongelman = joka ilta juovan miehen.
Ainahan sitä voi jeesustella että hakekaa apua ja anna mahdollisuus,samalla tuhraa elämästään tärkeitä vuosia ja lasten lapsuuden jaa mikään ei muutu kuin pahemmaksi.
Mä annoin lasten isälle mahdollisuuksia muuttua,mä plasin sillä paitsi 13 vuotta omasta elämästäni myös lapsiltani lapsuuden ja normaalin perhe-elämän.
Mun lapset maksaa siitä lopun elämäänsä,sen vuoksi mä toivon ettei kenenkään mun lapset joutuis kokemaan samaa.
Juoppo kun ei juomista lakkaa vaikka lapset rukoilis,se lakkaa sen vaan jos itsee haluaa ja harva haluaa joka sen jokailtaisen kaljamääränsä vetää.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Alkuperäinen kirjoitti että mieheni on aina juonut lähes joka ilta.
Se kertoo jo sen että muutosta tuskin on tulossa.
Asian kanssa siis joko elää loppuikänsä ja kärsii tai tekee sille asialle jotakin eli poistaa ongelman = joka ilta juovan miehen.
Ainahan sitä voi jeesustella että hakekaa apua ja anna mahdollisuus,samalla tuhraa elämästään tärkeitä vuosia ja lasten lapsuuden jaa mikään ei muutu kuin pahemmaksi.
Mä annoin lasten isälle mahdollisuuksia muuttua,mä plasin sillä paitsi 13 vuotta omasta elämästäni myös lapsiltani lapsuuden ja normaalin perhe-elämän.
Mun lapset maksaa siitä lopun elämäänsä,sen vuoksi mä toivon ettei kenenkään mun lapset joutuis kokemaan samaa.
Juoppo kun ei juomista lakkaa vaikka lapset rukoilis,se lakkaa sen vaan jos itsee haluaa ja harva haluaa joka sen jokailtaisen kaljamääränsä vetää.

Mun isä on esimerkki siitä että todella se on mahdollista asioiden korjaantua alkoholiperheessä. Sisko taas esimerkki siitä että sekin ero on ainoa mahdollisuus loppuviimeksi.