Olen niin vihainen että halkean! En enää tiedä mitä sanoa... Pitkän vuodatuksen kyllä saan aikaan. Kommentoikaa jooko!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Olen vuoden ajan taistellu anoppini kanssa, kun hän kielloistani huolimatta antaa lapselleni tavan maitotuotteita, vaikka lapsella on laktoosi-intoleranssi. Nyt lopulta poltin hermoni ja tulos oli, että anoppi lähetti miehelleni viestin "jatkossa voi rouva itse hoitaa lapsensa, ettei me myrkytetä niitä".

Sama tuo minulle, jos ei anoppi halua lapsenlapsiaan nähdä. Ei tule minulle ikävä. Miehelle sanoin, että nyt ei sitten sieltä mitään apua pyydetä, on muitakin hoitajia, jos hätä tulee. Eikä lasta siellä muutenkaan olla hoidatettu kuin hätätapauksissa (esim kun olin sairaalassa) ja silloinkin on annetu omat juomat ym mukaan.

Mieheni on täysin äitinsä liekassa. Lähtee vaikka keskellä yötä käyttämään äitiään esim kaupassa, vaikka äidillään on omakin auto, ajokortti ja kauppankin on huikea 500m matka. "Häntä ei huvita ajaa itse". Ja pahimmillaan monta kertaa päivässä ja niin, että kaikki omat suunnitelmamme menevät mönkään ja asiat jäävät hoitamatta. Tämä on meillä ikuinen riidanaihe.

Miehelläni on myös aivan absurdit käsitykset siitä, minkä verran "omaa aikaa" hänelle kuuluu. Koska hän mielestään on erittäin joustava, on hän suostunut vähentämään harrastuksiaan niin, että hänellä on "vain" 2x3 tuntia viikossa treenit ja "vain" kolme matkaa (4pv-viikko) vuodessa.

Koska minä olen törkeä, vaativa ja mahdoton akka, kehtaan vaatia samaa itselleni. No, ei tietenkään onnistu. Jos joskus on rahaa, pääsen kampaajalle. Saan kotona treenata 30min (ehkä kerran tai kaksi viikossa) mikäli lapset nukkuvat tai hankin vähintään yhdelle hoitajan. Lapsia meillä on 2, vauva ja taapero.

Ruokaan meillä ei aina riitä rahat, miehen matkoihin kyllä. Onneksi on visa. Jokseenkin nöyryyttävää...

Nyt miehen piti treeniensä jälkeen olla taaperon kanssa jossain. Tai siis hänellä oli menoa ja käskin ottaa taaperon mukaan ja painotin, että muksua ei sitten mihinkään anoppilaan dumpata, jos on pakko mennä saa mennä lapsen kanssa. Arvatkaapa missä lapsi oli? ANOPPILASSA!!! "Ei äiti enään ollut vihainen sulle" oli miehen selitys. Tekee mieli kuristaa tuo mies!!!!!!

:( ei kuulosta järin onnelliselta perheeltä. kannattaa miettiä oletko onnellinen ja saavatko lapset parhaat eväät elämäänsä teiltä. vai olisiko parempi,että sinä olet onnellinen = lapset ovat onnellisia. Jotkut miehet eivät osaa irrottautua äidistään ja toisin päin.

asian vierestä... on erittäin harvinaista että taaperolla tai vauvalla olisi laktoosi intoleranssi.. lastasi vaivannee jokin muu, esim. lehmänmaitoallergia. kannattaa tutustua tietoon.. tuota kuulee niin usein että meidän muksulla on laktoosi-intoleranssi, vaikka kuten sanottu, se on hyvin harvinainen alle 5 veellä.

ja ennenkuin kuristat miehesi niin koko perhe pöydän ääreen ja keskustelemaan, oletko koskaan kysynyt anopiltasi miksi hän kiertää maitokieltoa? jospa se ei ole nähnyt että lapsella vaivoja olisi/maidosta tulisi?

veikkaan että miehelläs on eri ääni kellossa kunhan meet takas töihin ja tienaat omaa rahaa. Repäise jotenkin, miehes pitää sua varmaan jotenkin itsestään selvänä..

anoppi on varmaan vaan tietämätön asioista, veisin itse nivaskan faktaa mustana valkoisella anopin kouraan ja käskisin tutustua laktoosi-intorelanssiin.

Onko mies pitänyt isäkuukauden? Pistä pitämään ja mee töihin tai kehtiä jotain muuta, että mies tosiaan joutuu huolehtimaan lapsista paljon yksin. Ehkä sitten alkaa ymmärtää...

Alkuperäinen kirjoittaja Juh:
Mulla ei nyt kyllä tule muuta mieleen kuin se, etää miksi ihmeessä olet miehesi kanssa yhdessä ja olette vielä tehnyt lapsiakin..??

En todellakaan tiedä! Tai no... Kun aloimme seurustella olin kovin nuori ja vaikeasti masentunut, kärsin pahoista pakko-oireista ja ahdistuksesta. Äitini on narsisti ja käyttänyt aina henkistä väkivaltaa hallitakseen minua, uhkaillut kuolemalla ja syytellyt. Siihen verratuna miehen kauniit sanat tuntuivat epätodellisen mahtavilta. Nyt (edes vähän) parannuttuani on liittomme kovilla, kun tajuan, että on olemassa tasa-arvoista ja pyyteetöntä rakkauttakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
asian vierestä... on erittäin harvinaista että taaperolla tai vauvalla olisi laktoosi intoleranssi.. lastasi vaivannee jokin muu, esim. lehmänmaitoallergia. kannattaa tutustua tietoon.. tuota kuulee niin usein että meidän muksulla on laktoosi-intoleranssi, vaikka kuten sanottu, se on hyvin harvinainen alle 5 veellä.

ja ennenkuin kuristat miehesi niin koko perhe pöydän ääreen ja keskustelemaan, oletko koskaan kysynyt anopiltasi miksi hän kiertää maitokieltoa? jospa se ei ole nähnyt että lapsella vaivoja olisi/maidosta tulisi?

Tiedän, mutta myös minulla on laktoosi-intoleranssi ja tiedän miltä se näyttää. Lääkäri oli asiasta myös samaa mieltä. Veljeni lapsikin "sairasti" tuota jo taaperoiässä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voitteko kertoa mitä tolle sanon?! Se ei nää mitään vikaa itesään, on muka varsinainen unelmamies.

Esim. että et enää aio sietä tuollaista käytöstä ja itsekkyyttä. Että miehen on muututtava ja tehtävä jotain konkreettista sen eteen. Ja jos pian ei tapahdu jotain, suhde on päättynyt.

Tiedän, mutta myös minulla on laktoosi-intoleranssi ja tiedän miltä se näyttää. Lääkäri oli asiasta myös samaa mieltä. Veljeni lapsikin "sairasti" tuota jo taaperoiässä. :)
[/quot

outoa ettei anoppi edes lääkärin sanaa usko, miniän kyseenalaistaminen on tutumpaa ;) ymmärrän ettet tahdo lasta sinne hoitoon, ei taida maksaa vaivaa jos pienelle tulee siitä vatsanväänteitä. Jos anopillasi on jotakin kummaa vastustusta sinua kohtaan niin voisiko auttaa että kerrot minkälaisia oireita lapsella on ollut siellä käyntien jälkeen?

Samaa mieltä tästä. Vie kirjallista faktaa laktoosi-intoleranssista ja sen oikeista, jos se ei tajua tai muista muuten.
Ja sitten tuo miehesi äiti-riippuvuus suhde... Minusta se ei ole ollenkaan outoa. Olisit hyvilläsi että miehelläsi on hyvät välit äitiinsä, sillä teillä on siellä hyvä hoitopaikka lapsille. Ja muutenkin varmasti suuresti hyötyäkin anopista. Mieti ja kirjoita hyvät ja huonot puolet paperille vaikka listaksi.
Monilla miehillä ei ole miespuolista ystävää jolle voi kaikki huolensa ja arkipäivän ongelmat vuodattaa. Ja jonka seurassa voi olla oma itsensä. On hyvä että jos miehelläsi on oma äitinsä, johon hän luottaa ja jolle hän vastapalvelukseksi haluaa olla avulias.

Nuo miehesi treenimäärät ei ole kovin paljoa. Mutta vaadi paremmin vaikka kalenteriin kirjoittamalla myös itsellesi omaa aikaa. Tasapuolisuuden nimissä. Meillä on miehellä jopa paljon enemmän treenejä ja mua ei haittaa. Vaikka lapsiakin on 2kpl. Miettikäää kompromissi noiden harrastusmäärien suhteen. Eli kummallekin sen verran omia menoja että kummatkin pystytte olemaan onnellisia arjessa näiden menojenne kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Voitteko kertoa mitä tolle sanon?! Se ei nää mitään vikaa itesään, on muka varsinainen unelmamies.

Esim. että et enää aio sietä tuollaista käytöstä ja itsekkyyttä. Että miehen on muututtava ja tehtävä jotain konkreettista sen eteen. Ja jos pian ei tapahdu jotain, suhde on päättynyt.

Tuota olen jankannut n 2v ajan. Eli tämä liitto taitaa kohta olla tässä...

Yhteistyössä