olen niin vihainen lapselle,niin pettynyt,miks mulla on tollanen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja räppääjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

räppääjä

Vieras
aivan uskomatonta ikää on 7,5v ja täyspelle. Yksikään aamulähtö ei oo sujunut, vitun ärsyttävää kun iso lapsi käyttäytyy kuin 2vuotias! Ja joka aamu,mulle riittää, se saa sit lähtee huomenna vaikka yöpuku päällä kouluun, ihan sama.

Oikeesti ihan uskoamtonta toimintaa, naapurilla ton ikänen kävelee yksin kouluun ja toi ei selviä pukemisesta vaikka on vieressä käskemässä

karkaa ku pitäs pukee,heittäytyy lattialle hekottaen,ei ota jalkoja alle,nauraa,ei kävele,nauraa, taas heittäytyy lattielle, nauraa. eikä saa mitään päälle.

Mua ihan oikeesti vituttaa tollanen toiminta,mikä sitä vaivaa? kun mä olin ton ikänen kukaan ei vahtinut puinko päälle,puin ihan ite ilman että kukaan hoputti,eikä tullut mieleenkään tehä tollasia juttuja, halusin olla iso tyttö. Mut tolel on ihan sama kunhan saa ärsyttää vanhempiaan niin se taitaa olla pääasia.

Kuule meillä on välillä ihan sama meno päällä. Vitkutellaan ja vatkutellaan kouluun lähtemistä. Pitää sitten joka vaatekappaleen kohdalla aina muistutella, että laita nämä kalsarit jalkaan nyt, laita nämä kalsarit jalkaan nyt jne jne. Meillä tosin tenavalla on ADHD ja sekin voi aiheuttaa tämmöistä vitkastelua.

Täällä on kans 8v. temppuilevan tytön äiti ..tiedän todellakin kuinka hauskaa toi on :kieh: monesti katson aamulla et sillä on kaikki mukana ja päällä ja lykkään sen ovesta ulos .. niin se takkusesti raahautuu tienpäähän taksia odottamaan ja monesti kun salaa seuraan niin mieli on jo ihan toista kun kaverikin on sil jo odottamas =)ja kotiin koulusta tulee hyvin usein iloinen reipas tokaluokkalainen..

Ootko antunut yrittää suoritua ilman että kukaan on vieressä kattomassa ja hoputtamassa? Ilmotat etukäteen vaikka koululle et tiettynä aamuna saattaa myöhästyä, että harjottelette itsenäistä kouluun lähtöä ja sit vaan aamulla herätät lapsen, annat aamupalan ihan niinkuin ennenkin ja katot vaatteet valmiiks pinoon ja sit ilmotat lapselle et sä käyt pikasella asialla jossain ja lapsen on itse huolehdittava päällensä ja itsensä matkaan? Elä jätä liikaaa aikaa kuitenkaan lapselle siihen valmistautumiseen, jotta ei sitten unohdu vetkuttelemaan kun on ylimääräistä aikaa. Monesti vetkuttelevat lapset suoriutuvat yllättävän nopeasti kun niillä ei ole pelleilylle ketään vastaanottajaa :D

Ootko antunut yrittää suoritua ilman että kukaan on vieressä kattomassa ja hoputtamassa? Ilmotat etukäteen vaikka koululle et tiettynä aamuna saattaa myöhästyä, että harjottelette itsenäistä kouluun lähtöä ja sit vaan aamulla herätät lapsen, annat aamupalan ihan niinkuin ennenkin ja katot vaatteet valmiiks pinoon ja sit ilmotat lapselle et sä käyt pikasella asialla jossain ja lapsen on itse huolehdittava päällensä ja itsensä matkaan? Elä jätä liikaaa aikaa kuitenkaan lapselle siihen valmistautumiseen, jotta ei sitten unohdu vetkuttelemaan kun on ylimääräistä aikaa. Monesti vetkuttelevat lapset suoriutuvat yllättävän nopeasti kun niillä ei ole pelleilylle ketään vastaanottajaa :D

Juuri näi! Kun olin töissä, ei ole ollut tytöillä vaikeuksia, mutta nyt kun olen saikulla, kiukuttelee ja kiljuu joka asiasta, jos yritän hoputtaa. Kun pitää meikata ja hiukset laittaa, haaveilija 13v. Ei siis pikkunapero enää. En ole enää puuttunut, jos myöhästyy, ei ole minun vika ainakaan.

Meillä poika 10v. ja hällä myös ADHD. Ja juurikin käytös välillä kuin 2v. johtuen tuosta ADHD:stä. Ei todellakaan kivaa ja on rasittavaa, mutta minkäs teet:/ Välillä annan mennä ja välillä väsyneenä en jaksa moista....

meil kans kohta 8vee poika ja oikeen tutulta kuulostaa.mitä oon kuullu muilta 7tai 8 vuotiaitten äideiltä ni on vissiin enemmänkin liikkeellä.joku ns.taantuminen,rajojen testausta ja aivan normaalia kuitenkin.

Mulla add poika on tokaluokkalaisesta asti hommannut itse itsensä kouluun. Ottaa aamupalat ja pukee yms. Ei osannut kelloa vielä tokalla, mutta sillä oli puhelin aina soimassa kun piti herätä ja toisen kerran sitten kun piti lähteä. Miksi puet isoa lasta? Se on sinun vikasi että puet sitä ja kohtelet kuin vauvaa. Miten se voisi sua kunnioittaa kun et säkään sitä?

Meillä ihan samanlaista....sanon sata ja yksi kertaa eikä mitään tapahdu. Ja jos tapahtuu, kuuluu samalla kaameaa papatusta koko ajan. Kun äiti on tyhmä ja koulussa tylsää ja pikkuveljetkin on ärsyttäviä jne. Kokeiltu on, ettei yksin suoriudu sen paremmin. Meillä on selvästi ollut aina niin, että mitä vähemmän aikaa sen parempi! Heti jos jää minuuttikin löysää, menee lorvailuksi.

Nyt joululoman jälkeen ollut koko elämä tosi takkuista muutenkin, lapsi on ollut todella tyytymätön kaikkeen ja sanalla sanoen hankala :stick:

Meillä kanssa on aivan samanlaista, tuntuu lisäksi että poika on umpikuuro.

Sanon hänelle esim. 4 kertaa, että laita sukat jalkaan, hän saattaa ottaa sen sukan käteensä ja jäädä paikoilleen möllöttämään, korkeintaa toinen niistä löytää jalkaan asti.

Tosin silloin, kun pitäisi kaverin kanssa jonnekin lähteä niin silloin onnistuu sitäkin liukkaammin =)

Yhteistyössä