Olen nyt 11 krt sanonut lapseni kaverille (joo, rutisen turhasta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anatolia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Anatolia

Aktiivinen jäsen
24.08.2010
32 527
5
36
että meille ei voi tulla. Koska meillä on pieni vauva. Joka pääsi teholta torstaina. Siksi meille ei voi nyt tulla. Ei voi, ei. Ei tänään, ei huomennakaan. Joskus sitten taas.

Missä vaiheessa saa sanoa jo tylymmin, jos (kun!) sama "miksei teil muka saa tulla? miksei teil voi tulla kun teil on vauva?"-rutina jatkuu, jatkuu, jatkuuuuuuuu? |O

Vauvan se näki jo. Ymmärrän, että halusi nähdä vauvan, ja saikin sen nähdä. Mutta siitä ei siis ole kyse, että hän tahtoisi vauvaa katsomaan.

Oikeesti...11 kertaa tämän päivän aikana ovella inttämässä samaa asiaa :headwall:. Pian en ehkä enää jaksa kauniisti selittää että miksi meille ei voi nyt tulla.

Ootko sanonut, että vauva on niin pieni ja ollut aika kipeä (en nyt muista miksi hän olikaan teholla) ja tarvii nyt aikaa toipua, eikä vieraitasiksi oteta vastaan. Sitten vasta, kun vauva hieman kasvaa ja vahvistuu.

No siis mun lapset ON ulkona :)

Ovikello ei oo toiminnassa - ei se koskaan ole.

Ja saldo on nyt 12 :kieh:, sieltä se yritti väkisin änkeä sisään samalla kun kutsuin omani sisälle. Mää en jaksaaaaaaaaaaaa |O

En tiiä onko tuo 7 v vai 8 v, mutta koulussa on jo. Ja todellakin olen selittänyt aika tarkkaan miksei meille sovi tulla. Paitsi että nyt sanoin vaan "SIKSI" ja suljin oven :saint:. Omat muksut pyörittelee silmiään ja selvästi tuntevat myötähäpeää, kun toinen vaan inttää ja jankkaa, eikä tajua vaikka sekä mä että lapset ollaan sanottu että ei nyt käy.

No siis mun lapset ON ulkona :)

Ovikello ei oo toiminnassa - ei se koskaan ole.

Ja saldo on nyt 12 :kieh:, sieltä se yritti väkisin änkeä sisään samalla kun kutsuin omani sisälle. Mää en jaksaaaaaaaaaaaa |O

En tiiä onko tuo 7 v vai 8 v, mutta koulussa on jo. Ja todellakin olen selittänyt aika tarkkaan miksei meille sovi tulla. Paitsi että nyt sanoin vaan "SIKSI" ja suljin oven :saint:. Omat muksut pyörittelee silmiään ja selvästi tuntevat myötähäpeää, kun toinen vaan inttää ja jankkaa, eikä tajua vaikka sekä mä että lapset ollaan sanottu että ei nyt käy.

Kysy siltä että ooksä oikeesti tyhmä vai etkö sä ymmärrä, meille ei voi nyt tulla, eikä voi huomennakaan.

[QUOTE="hhh";26591593]Kysy siltä että ooksä oikeesti tyhmä vai etkö sä ymmärrä, meille ei voi nyt tulla, eikä voi huomennakaan.[/QUOTE]
Ei lapselle ny tuolleen voi sanoa...(vaikka miten tekisi mieli :ashamed:).

kyllä tuon ikäinen ymmärtää jos sanot koska teille voi tulla. Esim. Olet tervetullut kahden viikon kuluttua kun vauva voi paremmin/on isompi ja sitten sovitte päivän jolloin voi tulla.

[QUOTE="mirva";26591632]kyllä tuon ikäinen ymmärtää jos sanot koska teille voi tulla. Esim. Olet tervetullut kahden viikon kuluttua kun vauva voi paremmin/on isompi ja sitten sovitte päivän jolloin voi tulla.[/QUOTE]
Buaah.

Ymmärtäisikin. Muttei tunnu ymmärtävän - oon sille sanonut kyllä, että viikon päästä pääsee, eli ensi viikonloppuna. Ja ihan monen monta kertaa selittänyt että miksi vasta silloin, miksei nyt.

Buaah.

Ymmärtäisikin. Muttei tunnu ymmärtävän - oon sille sanonut kyllä, että viikon päästä pääsee, eli ensi viikonloppuna. Ja ihan monen monta kertaa selittänyt että miksi vasta silloin, miksei nyt.

osaako se lukee? kirjota oveen lappu; varokaa vihaista äitiä :D ovikellon soittaminen omalla vastuulla ja kuva
angry-woman-with-knife-thumb6760231.jpg

:D

Jotkut lapset on yksinkertaisia. Meidän naapurissa asui joskus sellasia. Aina rimputtamassa ovikelloa, ja kesäisin kun meillä oli partsin ovi auki, tää yks valopää meni aina siihen parvekkeen alle viheltämään. No, arvatkaa rupesko meidän koira sit haukkumaan :headwall: Ja kun sanoin ihan ystävällisesti että älä viitsi viheltää, ole kiltti, kun koira alkaa haukkua. Niin nenäkäs "kyllä mä saan viheltää tässä" vastaus joka kerta :mad: **ttu mitä oikeasti tyhmiä kakaroita jotkut..

[QUOTE="vieras";26591538]Seuraavan kerran kysy, että ymmärsikö hän. Pyydät toistamaan mitä sanoit ja mitä se hänen mielestään tarkottaa.[/QUOTE]

Tää on hyvä idea. Ja jos ei toimi, niin mä ilmoittaisin kyllä sen lapsen vanhemmille että pitäisivät kotona pienen juttutuokion jos vaikka sitä kautta menis asia paremmin perille.

Tää on hyvä idea. Ja jos ei toimi, niin mä ilmoittaisin kyllä sen lapsen vanhemmille että pitäisivät kotona pienen juttutuokion jos vaikka sitä kautta menis asia paremmin perille.
Tuo on ainoa lapsi (lasteni kavereista siis), jonka vanhemmista mulla ei oo mitään havaintoa.

Mutta jos sama jatkuu, niin selvitän kyllä missä se asuu. Lasten kautta asia lienee helppo saada selville.

Sori, mut tuli jotenkin vahingoniloinen olo. :D Sulla riittää selvästi elämässäsi sekä hankalia lapsia että aikuisia. :D Sä olet riesa-magneetti. :xmas:

Viimeksi muokattu:
Sori, mut tuli jotenkin vahingoniloinen olo. :D Sulla riittää selvästi elämässäsi sekä hankalia lapsia että aikuisia. :D Sä olet riesa-magneetti. :xmas:
Ehdottomasti suurin osa ihmisistä mun elämässä on onneksi ihania.

Ja sitten on pari perkuleen riesaa. Siitä viimeeksi mainitusta (kummijuttu, muistaks?) pääsin kyllä eroon, en siis itse ihmisestä, mutta enää se ei oo kiusannut mua ko. asialla. Tajusi varmaan itse :)

Yhteistyössä