Liittomme on pysynyt kasassa käytännön syistä. Meillä on lapsia ja arjen pyörittäminen on helpompaa kahden. Mies kuitenkin tuntuu inhoavan minua. Seksiä toki haluaa, en ole mikään huonon näköinen nainen. Mutta ei hän minua rakasta. Usein mies saa kohtauksia ja syyttää minua kaikesta, etten välitä hänestä, käyn vieraissa, en tee kotihommia jne. Minä en koskaan riitele enkä hauku miestä. En määräile vaan olen erittäin suvaitsevainen. Akoinaan riitelimme rajusti, mutta nyt en enää jaksa. Riidoista huolimatta en vaan koskaan ole saanut aikaiseksi jättää miestä. Olen kuin hakattu nainen, erona vain se että fyysisiä iskuja en saa, ainoastaan henkisiä. Eli mies käyttäytyy juuri niin kuin tyypillinen naistenhakkaaja, tosin käyttää vain henkistä väkivaltaa. Hän siis ensin haukkuu, huorittelee ja saa minut tuntemaan itseni #&%?$!*. Tämän jälkeen hän katuu ja joskus jopa itkee. Vannoo rakastavansa minua. Ja minä annan aina anteeksi... Kuvittelen että hän vielä muuttuu. Mutta koskaan näin ei käy. Tätä on jatkunut nyt 15v. Mies raivoaa aina tyhjästä. En siis tee mitään väärää, hän vaan saa jostain päähänsä että olen #&%?$!*, kelvoton ja laiska nainen. Sen takia siis aina vaan olen hänen kanssaan, kun hän suurimman osan ajasta kuitenkin on ihan mukava. Lapsille ei koskaan raivoa, hoitaa talousasiat ja tekee kotihommiakin. Mutta mitään henkistä tukea tai kannustusta en häneltä koskaan saa. Kävimme parisuhdeterapiassa ja luulin sen jo auttaneen. Mutta kuinka ollakaan jonkun ajan päästä mies aloitti tuon taas. Yleensä saa kohtauksen viikonloppuna. Luulen että hän haluaisi päästä minusta eroon mutta ei uskalla lähteä. Tämän takia hänen hermonsa pettävät. Olen usein suunnitellut jättäväni hänet. Mutta en vaan saa sitä aikaiseksi...