Olen onnekas koska olen saanut kokea 2 täysin erilaista synnytystä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haikaileva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haikaileva

Vieras
Esikoista käynnisteltiin yli viikko, joulun aikaan täpötäydessä sairaalassa, kaikki lepohuoneetkin potilaita täynnä. Synnytys oli pitkä, kivulias ja täynnä vastoinkäymisiä. Toipuminen oli hidasta ja kaikenkaikkiaan tosi piinallista.

Kuopus taasen tuli ihan yllärinä. Oltiin tarkastuksessa sairaalassa ja vedet meni. Synnytys eteni nopeasti ja muutaman tunnin päästä lapsi oli jo sylissä. Olin ihan puulla päähän lyöty! Synnytys oli kuin nopea aivastus, ei edes kipua kuin tasan sinä hetkenä kun vauva tuli kokonaan ulos.

Lämmöllä muistelen molempia kokemuksia, uskomatonta miten erilaisia noi synnytykset voi olla.

Onko muilla mennyt samalla tavalla, vaikea ja todella helppo synnytys?

[QUOTE="eee";23027237]Olet onnellinen siitä, että olet saanut kokea myös pitkän, piinallisen ja kivuaalin synnytyksen vaikealla toipumisella?
Okei?[/QUOTE]

Kyllä, omalla omituisella tavallaan. Mulla eikä lapsella ollut hengenhätää missään vaiheessa vaikka hätäsektiolta vältyttiin ihan viime tipassa. Kokemuksena ihan kamala mutta selvisi siitä hengissä kuitenkin. Aika on jo hieman kullannut muistoja siitäkin.

Kun synnytyksiä miettii kokemuksina, olen tyytyväinen kun olen kokenut 2 niin erilaista synnytystä. Jos joskus menen vielä synnyttämään, se ei tavallaan edes pelota enää koska saan lohtua edellisistä synnytyksistä.

ap.

Omasta mielestäni olen itsekin kokenut 2 erilaista synnytystä... Toinen käynnistettiin, käytin kaikenmaailman puudutukset/helpotukset, toinen tuli kahdessa tunnissa pelkän ilokaasun avulla :)

Minä en muistele kumpaakaan synnytystäni lämmöllä tai pidä niitä mukavina kokemuksina. Sitä kipua en unohda koskaan, tuntuu kuin kidutettavana olisi ollut. Onnekkaksi tuntisin itseni, jos ei olisi tarvinnut synnyttää, mutta olisin kuitenkin saanut vauvani.

Kätilön mielestä synnytykseni olivat varmasti helppoja ja nopeita. Esikoinen syntyi 5,5 tunnissa ja kuopus 2,5 tunnissa luomuna.

Yhteistyössä