Olen paska äiti tiedän sen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin meillä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näin meillä

Vieras
Avaan sateenvarjon valmiiksi...
Jokuinen aika sitten tyttöni (10v.) kysyi minulta, voisiko hän värjätä hiuksia. Sanoin ettei se käy, koska päänahka on ohut ja värjäysaine polttaa ihoa. Sovittiin, että laitetaan pari raita ei muuta.

Viikonloppuna tyttö oli anopilassa. Tuli kotiin ja hiukset oli värjättynä. Jäin suu auki katsomaan mitä v....ttua. Anoppi vaan nauraen sanoi, että tyttö halusi värjätä hiuksia niin vei parturille ja se värjäsi. Valitettavasti anoppi sai kuulla huutoa, ettei minulta kysytty lupaa, tyttö sai kuulla huudon siitä että ollaan sovittu toisesta asiasta ja parturikin sai kuulla huudon. Ammattilaisen pitäisi tietää ettei noi nuorille suositella tukan värjäämistä. Parturi vaan sanoi, että hänelle sanottiin, että minulta on kysytty luvan. Kysyin miksi ei se soittanut niin sille kuulemaa sanottiin että olen työssä ja minua ei saisi häiritä....

Nyt likalla on poikamainen kamppaus ja koko ajan huivi päässä, koska niin paska väri... Anoppi itse leikkasi likan tukan. Kyllä tekisi mieli leikkata kaljuksi...
Kyllä olen vihainen ja syystäkin. Mies on ollut samaa mieltä alusta alkaen, ettei mitään väriä vaan pari raitaa.

No ymmärrän kyllä ihan täysin. Minä jo suuttuisin jos anoppilassa kysymättä edes tukka leikattaisiin (toisin mulla pienempiä lapsia). Noi on kuitenkin vanhemman ja lapsen välisiä asioita.
Voisi sanoa että aika raivostuttavaa :kieh:

täh. Outo olet. tyttäresi oli tottelematon. Oikeastiko jonkun kampaajan olisi pitänyt sinulle soittaa ja olettaa että sinun lapsi valehtelee?

hauku tytärtäsi. sairasta vaatia jotain kamapaajaa soittamaan. olet itsekäs. ja samanlainen tyttäresi.

Alkuperäinen kirjoittaja n:
Miksi sen pitää huivia pitää, jos se itse tykkää tukastansa? En mä nyt noin kovin kilahtais, ei ole kovin kivaa tytölles.

No ainakin tietää tyttö että seuraavan kerran kysyy lupaa . Ja pitää huivin päässä koska hiukset on paskan värisiä..

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
täh. Outo olet. tyttäresi oli tottelematon. Oikeastiko jonkun kampaajan olisi pitänyt sinulle soittaa ja olettaa että sinun lapsi valehtelee?

hauku tytärtäsi. sairasta vaatia jotain kamapaajaa soittamaan. olet itsekäs. ja samanlainen tyttäresi.

Eikö kampaanajan niin kuin AMMATTILAISEN tulisi tietään, että näin nuorella värjäys pilaa sekä hiuksia ja päänahkaa?

Niin, turha sille parturille on huutaa, ei se voinut mistään tietää että anoppi huijaa ilman lupaa. Oliko lapsesi tyytyväinen lopputulokseen kumminkin? Jos ei, niin samallahan hän sai opetuksen. Älä ny kuitenkaan kaljuksi, siitä tulis jo varmaan jottai traumoja.

Itse halusin värjätä tukan joskus11v, mutta äiti sanoi että sitten kun on 13v saa, ja odotin sitten siihen asti ihan kiltisti. Sen jälkeen ei omaa tukanväriä olekaan näkynyt kahteenkymmeneen vuoteen, mitä nyt juurikasvussa...

Ymmärrän että olet vihainen!! Ja syystä. Mä kans olin äimänä ja tosi vihainen kun velejntytön tukka värjättiin kun äitensä halus!! Ja lapsi 10v. En kuitenkaan sanonut mitään tytön äidille, kiehuin vaan itsekseni.
Tuntui ettei mitään rajaa ole mikä on lapsen elämää ja mikä teinien juttua.
Rajojen yli mennään niin että paukkuu.
Ja anoppi ei saa kampaajalle viedä tyttöä värjättäväksi ilman lupaa, se on ollut väärin!!
Ja noin nuori likkakin vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Eikö kampaanajan niin kuin AMMATTILAISEN tulisi tietään, että näin nuorella värjäys pilaa sekä hiuksia ja päänahkaa?

niin. entä sitten? Minä tiedän sen ja sin
ä tiedät sen. mutta luulen aika monen vanhemman moisen sallivan, koska minä olen nähnyt värjättyjä päitä ja jopa nuoremmilla. meillä ei alakoululaiset käy kampajalla, eivät värjää tai laita edes raitoja. mutta tiedän ja olen nähnyt että moni värjää.

Ei tulisi mieleenkään syytellä muita jos oma kasvatus on retuperällä. sinun lapsi valehtelee ja kieroilee, ei kampaaja.

niin. entä sitten? Minä tiedän sen ja sin
ä tiedät sen. mutta luulen aika monen vanhemman moisen sallivan, koska minä olen nähnyt värjättyjä päitä ja jopa nuoremmilla. meillä ei alakoululaiset käy kampajalla, eivät värjää tai laita edes raitoja. mutta tiedän ja olen nähnyt että moni värjää.

Ei tulisi mieleenkään syytellä muita jos oma kasvatus on retuperällä. sinun lapsi valehtelee ja kieroilee, ei kampaaja.

Alkuperäinen kirjoittaja n:
Miksi sen pitää huivia pitää, jos se itse tykkää tukastansa? En mä nyt noin kovin kilahtais, ei ole kovin kivaa tytölles.

No ainakin tietää tyttö että seuraavan kerran kysyy lupaa . Ja pitää huivin päässä koska hiukset on paskan värisiä..

Ööh, olet oikeassa, tämä seikka tekee susta paskan äidin. Mieti miltä susta tuntuis jos joku haukkuis sun mielestä ihanan värin ja leikkauksen maanrakoon ja pakottais kulkemaan siitä syystä huivi päässä. Samaa mieltä oon siitä ettei noin nuoren tukkaa saa värjätä, mutta turha rääkätä lasta kun vahinko on jo sattunut.

ööö, mä en tajunnu tota loppua. Miten niin paska väri? Eiks se sen itse valinnu ja kampaaja laittanu? Ja miks anoppi leikkas, jos tyttö kerran oli kampaajalla? Olikohan tääkään ihan oikeesti totta, siis koko juttu :D ?

Yhteistyössä