Olen pilannut paistinpannut ja harmittaa - mitään tehtävissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloittelija keittiössä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aloittelija keittiössä

Vieras
Vuoden päivät kaksi paistinpannua kesti pesua pesukoneessa mutta nyt KAIKKI ruoka jämähtää kiinni samantien. Siis riippumatta siitä kuinka paljon laittaisin öljyä. Olenko nyt lopullisesti pilannut nämä teflonpannut, vai onko mitään pintakäsittelyä miten saisin palautettua rasvaisen pinnan...

:(

ei ole mitään tehtävissä. mä en kyllä uskalla pestä pannuja koneessa vaikka kuinka sitä luvataan että kestävät. peseytyvät kuitenkin hyvin käsinkin..

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
ei ole mitään tehtävissä. mä en kyllä uskalla pestä pannuja koneessa vaikka kuinka sitä luvataan että kestävät. peseytyvät kuitenkin hyvin käsinkin..

Ai, olitkin vastannut tuohon. Olen luottanut siihen että kestävät konepesun.
Ehkä pitää harkita pesua käsin uusien pannujen kanssa. Mutta varsinkin kalan jälkeen on sellainen olo että vain pesukoneessa ne tulee hajuttomiksi...

Teflonpannut kannattaa vain huuhtaista kuumahkolla vedellä, ja pyyhkäistä heti kuivaksi. Jos esim kalaa paistat, voit toki välillä pistää pienen tipan tiskiainetta sekaan

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Teflonpannut kannattaa vain huuhtaista kuumahkolla vedellä, ja pyyhkäistä heti kuivaksi. Jos esim kalaa paistat, voit toki välillä pistää pienen tipan tiskiainetta sekaan

Kalankin voi paistaa voipaperin päällä :)

Valurautaistakaan pannua ei kannata pestä koneessa, eikä muutenkaan kuin kuumalla vedellä. Jos pesee koneessa/fairylla niin pitää rasvata ennen käyttöä.

niitä pannuja ei sais pestäkään kovin kovalla harjalla.mä pesen sillä keittiösienen pehmeellä puolella ja tipalla fairya. niitä ei sais liottaakaan vaan paras olis jos sais pestyä mahdollisiman pina tuoreeltaan ruuan pois.ei tarvii hangata pintaa,koska se hankaaminenkin huonontaa pinnoitetta.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Mä tiskaan pannut aina tiskikoneessa. Voi olla että pinnoite menee tämän takia nopeammin piloille, mutta mieluummin uusin pannuja useammin kuin hinkkaan niitä käsin.

Aika rikas olet tai sitten ostat sekunda pannuja.
Pannut mitä mulla on, maksaa 80-150e kpl joten todellakaan niitä ei pestä astian pesukoneessa pilalle.
Mutta kestävätpä loppuikäni.

Minulla on pääasiassa valurautapannuja nykyään ja ne pesen aina käsin. Viimeksi vaihdoin jonkun teflonpinnoitetun paistokasarin keraamisella pinnoitteella pinnoitettuun ja se on todella loistava, käsin pesen sen, vaikka kestäisi kai konepesuakin. Sitä saa tyhjänäkin kuumennella kunnolla ja pinta voittaa menen tullen entiset teflonit.

Yhteistyössä