Olen raskaana rv 13 ja yöllä aloin vuotaa verta, mitä pitäisi tehdä vai vaan odottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peloissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

peloissaan

Vieras
Otsikossa se tulikin. Yöllä oli tullut pikkareihin verta ja aamun tullut tihkuttaen myös. Veri ei ole kirkasta, rusehtavaa ennemminkin.
Eilen oli np-ultra jossa kaikki oli hyvin ja sikiö oli kunnossa ja kovin liikkuvainen.

Neuvolasta ei apua herunut, voi olla mitä vain joten seuraile. No ei paljon mielenrauhaa se anna.

Kannattaako lähteä ultraa koska eilen kuitenkin jo kävimme? Odotanko yltyykö vuoto ja jos niin mitä sitten? Entä jos vuoto loppuukin?

Kipuja ei ole, ehkä hieman samanlaisia nipistelyjä mahassa kuin menkkojen aikana mutta ei ollenkaan kivuliaita.

Kiitos jos osaat neuvoa. Olen ihan ulalla mitä tekisin. Parasta täällä toivon mutta pelottaa kuitenkin kovasti.

Todennäköisesti ei ole hätää :hug: Etenkin jos vuoto on rusehtavaa eikä kipuja ole. Eilinen ultra tehtiin vissiin emättimen kautta? Oon muutamasta tapauksesta kuullut, jossa ultran jälkeen on tullut hieman veristä vuotoa, näillä äideillä sitä on sitten ollut usein myös yhdynnän jälkeen...

Tehtiinkö ultra alakautta? Jos tehtiin, niin sen jälkeen voi vuotaa juurkin tuollaista rusehtavaa vuotoa. Myös seksin jälkeen voi vuotaa ja on ihan harmitonta.

Ei oikein voi tehdä muuta kuin seurailla, jos vuoto runsastuu ja alkaa tulla kipuja niin soitto ä-polille.

Sinuna odottaisin vielä, mutta jos vuoto yltyy kovin runsaaksi, lähtisin päivystykseen.
Näin olen itse tehnyt. Mulla alkoi istukka vuotelemaan suunnilleen samoihin aikoihin. Sitä sitten seurattiin loppu raskausaika.

mulla tuli kans viikolla 10 hieman verta paperiin kun kävin pissalla ja minulle sanottiin terveyskeskuksesa että jos se on rusehtavaa niin on vanha veri kysessä eli ei pitäisi olla syytä huoleen. jos siis se ei jatku ja muutu ihan punaiseksi

En osaa sanoa, ala kautta se tehtiin. Hyvin hellästi se kävi vaikka koko illan kirvelikin sitten. Jostain syystä alakautta tehdyt tutkimukset kirvelee sitten aikansa. Ennen ei vuotoja kuitenkaan ole tullut.
Sitä minäkin mietin, voi se olla mahdollistakin. Mutta ei silti mielenrauhaa anna...

Oliskohan (mahdollisesti kuivat) limakalvot ärtyneet eilisestä ultrasta? Ei varmaankaan ole vaarallista, seuraile, ja jos vuoto muuttuu kirkkaaksi tai tulee kipuja niin huolestu vasta sitten.

Mä kans veikkaisin eilistä ultraa syypääksi. :) Ei auta kuin odottaa ja ottaa iisisti. Älä rehki, sauno tms. Jos yltyy kovasti ja tulee kipuja, lähde näytille lääkärille. Mut mitään sille ei voida tehdä... Ei auta kuin odottaa.

Mut ei se aina tarkoita, että pahasti käy. Tossa mun omaa kokemusta.. http://kaksplus.fi/keskustelu/t1135901

Ihana pikkuinen tyttö syntyi kuitenkin. :)

Mä aloin vuotaa viikolla 16 (neljännellä kuulla) ihan yhtäkkiä tuli järkyttävästi verta :(
Soitin paniikissa tk:t ym. läpi ja rauhoittelivat ja olivat sitä mieltä että ainakaan keskenmenosta ei ole kyse kun viikkojakin ton verran. Noh, se oli viikonloppu, lauantai, ja odottelin sitten maanantaihin jolloin menin neuvolaan/lääkäriin jossa totesivat että oli kohdun ulkopuolinen vuoto joten nou hätä. Mutta kamalalta se tuntui kun niin paljon verta tuli mutta vain sen yhden kerran, sitten loppui.

Alkuperäinen kirjoittaja ap. :
En osaa sanoa, ala kautta se tehtiin. Hyvin hellästi se kävi vaikka koko illan kirvelikin sitten. Jostain syystä alakautta tehdyt tutkimukset kirvelee sitten aikansa. Ennen ei vuotoja kuitenkaan ole tullut.
Sitä minäkin mietin, voi se olla mahdollistakin. Mutta ei silti mielenrauhaa anna...

Raskausaikana limakalvot voi olla kuivemmat ja herkemmät kuin tavallisesti ja siksi myös vuotoherkemmät. RAskauden aikaiset vuodot on aina pelottavia, mutta suurin osa onneksi ihan harmittomia.

Kiitos. Neuvola täällä on nyt tuuraajan takia viimeinen paikka minne haluaisin mennä, todella tyly ihminen siellä. Yksityiselle voisin koittaa ultraan mutta onkohan se aikaista vielä.
Täällä tk:ssa ei ilmeisesti ole käytössä nyt ultraakaan joten sinne ei kannata mennä.

Täällä äpkl on vähän tyly ottamaan vastaan näin alussa olevia, neuvolaan ne laittaa soittamaan. Ehkä on parasta jos jaksaisin huomiseen odottaa ja seurata tilannetta, jos vuoto loppuu kokonaan sehän voisi olla sitten tuosta tutkimuksesta johtuvaa.

Kiitos teille kaikille.

ja tosiasia on ettei mitään voida tehdä jos vuoto yltyy.Ei voilla viikoilla.Eli et voi kuin vähän lepäillä ja oottaa.
Noin vähäinen vuoto ei merkkaa musta mitään,on limakalvoilta voinut tulla.Ja se että on rusehtavaa,tarkoittaa että on vanhaa verta.Kirkas olis hälyyttävämpää mutta siltikään ei mitään voida tehdä.
Ei sinne ultraan nyt kannata rynnätä,korkeintaan neuvolaan loppuviikosta ja kuunnella sydänäänet.
Saat viikonlopuksi mielerauhan.

Alkuperäinen kirjoittaja peloissaan:
Otsikossa se tulikin. Yöllä oli tullut pikkareihin verta ja aamun tullut tihkuttaen myös. Veri ei ole kirkasta, rusehtavaa ennemminkin.
Eilen oli np-ultra jossa kaikki oli hyvin ja sikiö oli kunnossa ja kovin liikkuvainen.

Neuvolasta ei apua herunut, voi olla mitä vain joten seuraile. No ei paljon mielenrauhaa se anna.

Kannattaako lähteä ultraa koska eilen kuitenkin jo kävimme? Odotanko yltyykö vuoto ja jos niin mitä sitten? Entä jos vuoto loppuukin?

Kipuja ei ole, ehkä hieman samanlaisia nipistelyjä mahassa kuin menkkojen aikana mutta ei ollenkaan kivuliaita.

Kiitos jos osaat neuvoa. Olen ihan ulalla mitä tekisin. Parasta täällä toivon mutta pelottaa kuitenkin kovasti.

ruskea veri on vanhaa verta, siellä ei siis tosiaankaan mikään vuoda, vaan jotain kuivunutta vanhaa verta tulee pois vuodon seassa. Jos ei rupea kirkasta tulemaan, niin eipä siihen mitään tarvitse tehdä. Kirkas vuota voi olla merkki hematoomasta, eli verihyytymästä joka vuotaa pois, tai sitten on se toinen vaihtoehto. Seuraile asiaa, voithan sä käydä tarkastuttamassa sydänäänet neuvolassa jos huolettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sinuna odottaisin vielä, mutta jos vuoto yltyy kovin runsaaksi, lähtisin päivystykseen.
Näin olen itse tehnyt. Mulla alkoi istukka vuotelemaan suunnilleen samoihin aikoihin. Sitä sitten seurattiin loppu raskausaika.

Sama minulla, noilla viikoilla istukka vuoti ja teki hematooman kohtuun, ja sekin vuoti viikkojen aikana pois. Sitä seurattiin viikolle 27 asti, sitten ei enää ollut tarvetta. Mulla verenvuota kyllä alkoi kirkkaalla vuodolla jota holahti jalkoja pitkin lattialle ihan kunnolla ja vessassa vielä lisää, raskaus silti jatkui normaalisti loppuun asti, kuivunutta verta vuosi sen jälkeen monta viikkoa siitä hematoomasta.

Olen yrittänyt ottaa rennosti tämän päivän, lepäillyt yms. Vuoto loppui pian näiden viestien jälkeen päivällä mutta näyttää että saattaa alkaa uudestaan. Vessassa käydessä sellainen limainen veri tuli, ei paljon mutta kuitenkin. Mahaa nipistelee koko ajan, aivan kuin menkat olisi päällä. Tuntuu että mahaan käy enemmän mitä enemmän liikun, varonkohan vaistomaisesti vai mikä on?
Kipuja ei siis ole mutta nuo nipistelyt kyllä tuntuu. En osaa kuitenkaan olla varma onko tuo "uusi" oire, tälläisiä tuntemuksia on kyllä tainnut olla muinakin päivinä, en ole vain ajatellut niitä sen enempää.

Olisikohan fiksua yrittää saada ultra vaikka perjantaille? Viikonloppuna on menoja ja fiilikset on kyllä ihan pilalla vaikka on odotettu koko kesä tätä viikonloppua.

Voi että osaa olla mieli matala.

Ne nipistelyt voivat olla myös kohdun kasvukipuja, jotka tuohon aikaan ovat todellakin normaaleja kipuja. Ehkä oman mielenrauhasi vuoksi voit käydä myös siellä ultrassa.

Niin, minunkin melestä tuo mahan nipistely ei ole nyt uusi juttu. Nyt tulee vain kiinnitettyä huomiota siihen niin eri tavalla. Ehkä vuoto ei alkanutkaan, nyt ei ole tullut taas mitään. Olo on muuten ihan hyvä, ihan normaalit raskausoireet on olemassa.

Googletin tietoa ja kokemuksia netistä, niin maan ja taivaan väliltä on ihmisillä kokemuksia verenvuodosta raskaudessa että ei niitä voi verratakkaan.

Oon kuitenkin ihan luottavaisin mielin tässä, tuleva yö pelottaa mutta ei auta.

Kiitos teille kaikille tsemppaajille, lohduttaa hieman kun saa tukea ja ajatuksia.

niin kauan on toivoa, kun on toivoa!
Jos alat vuotamaan enemmän tai tulet kipeäksi, ni sit päivystykseen! Nyt lepäilet mahdollisuuksien mukaan! Ootko kokeillu auttaako Panadol vatsan nipistelyihin?

En ole kokeillut panadolia koska se "kipu" ei ollenkaan voimakasta. Sen vain tuntee, ei koske ollenkaan. Luulisi olevan ihan normaalia näin raskuasaikana. Vuotoa ei ole tullut nyt lisää.

Kiitos sanoistasi.