Olen suorastaan sikamaisen itsekäs :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dds
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dds

Vieras
Olenko mä liian itsekäs? En kyllä tätä todellakaan miehelle sano, mutta tänne vuodatan.

Sairastin itse vakavan masennuksen joka kesti pari vuotta, ja vuosi sitten pystyin jättää lääkityksen pois. Vasta nyt alan tuntea oloni sellaiseksi, että olen oikeasti taas täysin kunnossa, vaikka muille olen sitä päälle päin näyttänytkin pidemmän aikaa. Mieheltä en omasta mielestäni saanut pahemmin tukea sairastamisen ja toipumisen aikana, ennemminkin hän vain kiukustui jos vaikka itkin pahaa oloani.

No, nyt mies on ollut muutaman viikon alakuloinen, ja epäilee sairastavansa masennusta. Mikä ei kyllä ole poissuljettu ajatus ollenkaan. Hän kun on sellainen, että ei puhu eikä pukahda, vaan hautoo kaiken sisälleen.

Mä vaan en jaksais, en sitten millään olla nyt tukena masentuneelle, kun juuri olen saanut oman elämäni kohdilleen. Varsinkaan sellaiselle ihmiselle, joka ei mua itseäni tukenut. :ashamed:
Mutta pakkohan se on, tiedän.

Höpö höpö... Ei todellakaan ole pakko tukea häntä. Kyllä hänkin ilman tukea pärjää, pärjäsithän sinäkin.
Jos se tuosta pahemmaksi menee, niin voithan laittaa sen ulkoruokintaan. Pakkoko sitä on katella. Ei siis ole mikään pakko.

Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.
Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa; kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.
Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte.
Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.

Mulla on myös takana masennuskausi, raskaudenaikainen masennus, jossa mies ei osannut tukea yhtään, päinvastoin pahensi tilannetta. Se oli tosi vaikea paikka, ja luulisin, etten haluaisi ymmärtää häntä vastaavassa tilanteessa, vaikka varmaan jonkun aikaa jaksaisinkin tukea. Kyllä, olen edelleen vähän herkillä asian suhteen :ashamed:

Eli vaikeaa se varmasti on, mutta ei toki mahdotonta. Etene omien voimiesi ja oman sisäisen äänesi tahtiin.

Alkuperäinen kirjoittaja v i e r a s:
Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa; kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.
Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.

Miksi te uskovaiset olette noin hulluja?

Ymmärrän sua. Vaikka on se väärin, jos et siitä syystä haluaisi olla miehes tukena, kun hänkään ei ollut sun. Toisaalta taas, miksi olisit. Vaikea tilanne. Ei sullekaan varmaan hyvää tee olla tukena, kun oot itse vasta parantunut.

Ja taas toisaalta sulla on itselläsi kokemusta siitä mitä tuki olisi merkinnyt, joten kakspiippuinen juttu :whistle:

Toimi kuitenkin omien voimavarojesi mukaan, mitä ikinä päätäkin tehdä =)

Vähän outoa... Eikö rakkauteen kuulu ymmärrys, anteeksianto ja tukena olo - ystävyys. Jos et halua olla toista varten, niin miksi olet suhteessa? Taidat olla katkera miehellesi, pitkävihainen. Opettele käsittelemään tunteesi, älä kosta.

Itsekästä tai ei, minusta sinun tulisi kuunnella nyt itseäsi ja omia voimavarojasi. Ja varoa liiaksi uuvuttamatta itseäsi. Oman itsensä vastaisesti toimiminen ei ole hyväksi.
En sano, että ole tukematta miestäsi, mutta kuuntele itseäsi.

Paskamainen tilanne. Jos ei jaksa niin ei jaksa. Sinun täytyykin olla itsekäs ja ajatella itseäsi ja omaa jaksamistasi. Jos olet ollut masentunut, niin varmaan helposti masennut uudelleen masentuneen rinnalla. Hakekaa apua, yhdessä ja erikseen.

Et ole itsekäs, vaan tasapuolinen. En mäkään huomioinut masentunutta exää, samasta syystä. Oli mua kohtaan niin välinpitämätön ja inhottava ollessani itse depiksessä.

no tätä mä pelkäsinkin.
Mies sai töitä keväällä pitkän työttömyyden jälkeen. Ei kuitenkaan oman alan töitä, ja vaikka on mukava työporukka ja häntä on kovasti kehuttu töissä, ei ole niin kovin viihtynyt.

Tänään tulikin kesken päivän kotiin, ja kertoi ilmoittaneensa töissä, että ottaa lopputilin. Pääsee kuulema parin kuukauden päästä takaisin töihin JOS haluaa |O

Mä en oikeasti jaksais, just kun ollaan alettu saamaan mun masennuksen, ja työttömyyden aiheuttaman taloudellisten vaikeuksien jälkeen suht normaalielämä takaisin, tulee tämä :(

Mä en toisaalta usko, että masennuksesta on kyse miehen kohdalla. VAikka tottakai se on mahdollista. En vain ihan täysin allekirjoita sitä. KYllästyminen ja tyytymättömyys nykyiseen ovat ehkä oikeampi sanavalinta miehen tunteisiin. Tämä tietenkin vain minun näkökulmani, en kuitenkaan voi tietää mitä miehen mielessä liikkuu.

Mutta jotain tässä tilanteessa on tehtävä, mutta mitä????

Alkuperäinen kirjoittaja v i e r a s:

Nyt vieras: itsekin uskovana soi hälytyskellot tuosta!! Ei lakihenkisyydellä ja raamatulla päähän lyönnillä saada kuin pahaa aikaan. Tiedät itsekin, että Kristuksen rakkaus on ainoa. Koska Hän rakasti ensin meitä, me voimme rakastaa. Armon kautta! tuollainen paatostava teksti puuduttaa, eikä siinä havaitse rakkautta. Saakoon Taivaallinen Isämme sinua kasvattaa rakkaudessa, kuin myös minua ja kaikkia meitä!

No... Eihän mikään silmä silmästä-mentaliteetti kuulu parisuhteeseen, mutta sä tunnet noin. Etkä voi sille enempää kuin mies omille tunteilleen. Ja jos miehesi on sairastunut masennukseen, hänen tuleekin hakeutua ammattiauttajan puoleen eikä kaataa kaikkea painolastia läheisten niskaan. Olethan itsekin vielä toipumassa. Kunhan et ilkeile asiasta.

Yhteistyössä