F
Fleur de la Cour
Vieras
Kotiuduimme yli viikon mökkisessiolta äskettäin illalla. Mökkielämä oli hauskaa, eipä siinä mitään, mutta tämän vuotinen purjehduksemme ei ihan mennyt putkeen. Tai ei reissussa mitään vikaa ollut, purjehdimme majakkasaarelle vastatuuleen, mutta tuuli oli silti sen verran hyvä, että aikaa meni parisen tuntia vain. Kävimme majakkavisiitillä, grillasimme makkarat ja joimme termarikaffeet. Takaisin päin lähtiessä piti olla niin, että nautimme myötätuulesta ja auringonpaisteesta. Purjeidennosto onnistui ihan säntillisesti ja hyvin, kolmen hengen miehistö hoiti tehtävänsä hyvin, minä ruorissa, mies ja miehen veli nosti purjeet. Kone oli just sammutettu ja minä päätin mennä kajuutasta hakemaan jotain (en muista enää mitä ) kun MASTO KATKESI! Olin just mennyt siitä kohdasta alta mistä se masto sitten kaatui mereen. Onneks oli kolmen hengen miehistö kuten H-veneessä kuuluukin olla. Miehen veli oli just ollut kirsitämässä etupurjetta, minä olin kajuutan ovella hyvässä kohtaa ja mies koneen kohdalla eli sai koneen päälle ja me roikuimme purjeessa kiinni, ettei menetetty niitä kun ne oli ihan uudet. Onneks sattui yks moottorivene kulkeman ohi ja tuli apuun, veti meidät tuulen alle ja miehet sai maston kappaleet nostettu paattiin. Mutta nytpä ei sit purjehdita, tuli vaan pikkuinen päiväreissu siis tänä kesänä meille.