olenko ainoa joka ei riitele puolisonsa kanssa rahasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja penni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

penni

Vieras
Meillä rahasta ei ole tullut koskaan riitaa. Ei edes kinaa. Eikä laskujen maksusta. Rahaa on ollut onneksi tarpeeksi, (ei siis "liikaa"), mutta kaikki olennainen (ruoka, sähkö- vesi, lainanlyhennysket...) on saatu hoidettua. Meillä maksetaan yleensä vuorotellen ruokalaskut, vakuutukset yleensä maksetaan puoliksi. Omat puhelinlaskut, lehdet ym. kumpiki hoitaa itse. Minä maksan lasten vaatteet ja harrastukset. Mies maksaa autoon liittyvät laskut useimmiten.

Miten siitä rahasta ees riidellään? Siitäkö että sitä ei ole, toinen kuluttaa liikaa, ei osallistu yhteisien laskujen maksuun?

Mutta siis onko muita joilla raha-asioista ei synny riitaa?

Exän kanssa siitä tapeltiin koko ajan, mutta exälle se onkin elämän tärkein asia.
Nykyään ei ole tappelua sitten minkäänlaista. Mä stressaan siitä joskus, mutta tapella ei.

Meillä oli alkuunsa nihkeetä, mut eipä tässä ole sen yhen riidan jälkeen tarvinnu tapella. Mie oon ollu tähän asti osa-aikanen ja nyt jään työttömäks, ns. omat kuluni oon aina maksanu ja ruokaa ostanu kaappiin niin pitkälle kun rahat riittää, sit ku omat on loppunu alkaa isäntä laittamaan rahaa.

Nykyisin ei enää riidellä. Olen hyväksynyt sen tosiasian ettei miehelle vaan koskaan jää yhtään rahaa säästöön, vaikka en ymmärräkään miten se on mahdollista. Kumpikin siis tienaa yhtä paljon, maksaa laskuja yhtä paljon ja silti vain minulle jää rahaa säästöön. Miehellä loppuu rahat parissa päivässä palkan jälkeen vaikkei ikinä osta mitään isompia juttuja eikä oikein mitään pientäkään (vaatteitakin vain kerran vuodessa). Kumma juttu...

Ei meillä rahasta oo ikinä riidelty. Alusta asti on ollut "yhteiset" rahat vaikka kummallakin on omat tilit ja tulot. Ei oo ikinä eritelty että sä maksat tuon ja mä tuon.

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Et ole ainoa. Meillä ei ees keskustella rahasta muutenko siinä muodossa, että mies joskus kysyy laittasinko sen tilille rahaa. Ja mie laitan ilman mittään mutinoita...

Oletko sä perinyt jotain kun rahaa tuntuu riittävän? :)

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Nykyisin ei enää riidellä. Olen hyväksynyt sen tosiasian ettei miehelle vaan koskaan jää yhtään rahaa säästöön, vaikka en ymmärräkään miten se on mahdollista. Kumpikin siis tienaa yhtä paljon, maksaa laskuja yhtä paljon ja silti vain minulle jää rahaa säästöön. Miehellä loppuu rahat parissa päivässä palkan jälkeen vaikkei ikinä osta mitään isompia juttuja eikä oikein mitään pientäkään (vaatteitakin vain kerran vuodessa). Kumma juttu...

Todennäköisesti pelaa ne.

Ei meilläkään riidellä rahasta. Vaikka talous on ollut tiukilla jo pitkään kun mä olen kht:lla ja miehellä lomautuksia, niin ei ole onneksi riidellä tarvinnut raha-asioista, yhdessä kärvistellään. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Et ole ainoa. Meillä ei ees keskustella rahasta muutenko siinä muodossa, että mies joskus kysyy laittasinko sen tilille rahaa. Ja mie laitan ilman mittään mutinoita...

Sanottaisko että synnyin kultalusikka sumpissa ja onhan tuota perintöäki tullu, molemmat vanhemmista kuollu. Sen lisäksi että olen käsittämättömän säästeliäs ja järkevä raha-asioissa ollu aina.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sanottaisko että synnyin kultalusikka sumpissa ja onhan tuota perintöäki tullu, molemmat vanhemmista kuollu. Sen lisäksi että olen käsittämättömän säästeliäs ja järkevä raha-asioissa ollu aina.

Tarviiko sun edes töissä käydä?

Yhteistyössä