Olenko ainoa, joka ei varsinaisesti osaa eritellä/tiedosta, mikä on ihmisten mielestä ulkonäössä yleisesti kaunista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Hankalasti kirjoitettu otsikko, mutta yritän selittää. En siis tosiaankaan osaa sanoa, millainen kasvojen luusto on mielestäni/yleisen mielipiteen mukaan kaunis. En tiedä, millaiset on korkeat poskipäät tai osaa arvioida, millainen on kaunis pään muoto, korkea otsa jne. :D Enkä tiedä, mitä tarkoittaa persjalkaisuus. :D

Ilmeisesti olen ainoa. :D En muutenkaan ole kovin kriittinen kenenkään ulkonäköä kohtaan. Näen kauniita ihmisiä päivittäin ja näen helposti ihmisissä heidän hyvät puolensa. Tiedän tosin, että kauneusihanteita ovat mm. pitkät jalat/sääret, isot silmät, kasvojen symmetria, paksut hiukset jne, mutta en kyllä osaa mitenkään arvioida/kiinnittää huomiota kenenkään kasvojen muotoon/luustoon tms. Tuntuu, että kaikki muut ymmärtää, millainen on kaunis kasvojen luusto/pään muoto. :D

En nyt ihan tiedä ajoitko tätä takaa mutta jonkun tutkimuksen mukaan mahdollisimman symmetriset kasvot (siis molemmat puolet samanlaiset ja samankokoiset mikä on harvinaista) olisivat keskimäärin kaikkien ihmisten mielestä kauniit.

Alkuperäinen kirjoittaja bdt:
En nyt ihan tiedä ajoitko tätä takaa mutta jonkun tutkimuksen mukaan mahdollisimman symmetriset kasvot (siis molemmat puolet samanlaiset ja samankokoiset mikä on harvinaista) olisivat keskimäärin kaikkien ihmisten mielestä kauniit.

Osaatko sanoa, kenellä on sellaiset kasvot? Esim. julkkiksista?

mä oon aina ajatellut että muoti-ihanteet siis sivuuttaen ja normaalit ihmiset laskien että meillä kaikilla on erilaiset ihanteet kauniista piirteistä, jotkut tykkää isoista nenistä, toiset ei...

Yhteistyössä