Olenko aivan kauhea ihminen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä vaan

Vieras
Meillä on vähän yli puolen vuoden ikäinen koiranpentu. Ja täytyy sanoa suoraan et se on ongelmakoira. Olen tehnyt koiran kanssa kaikkeni, mut nyt alkaa voimat loppumaan. Yksi tuttavani lupautui et ottaisi koiran heille asumaan. Koira joutuisi asumaan häkissä pihalla, mutta joka päivä koira pääsisi kuitenkin pois häkistä peuhaamaan ulos ja lenkille. Talvisin koira pääsisi lämpöiseen sisätilaan jos olisi kovat pakkaset. Ja tottakai me kävisimme perheeni kanssa leikkimässä ja lenkittämässä pari kertaa viikossa. Minulla tunteet sanoo etten luopuisi koirasta, mut järki sanoo toista. Minulla alkaa olemaan hermot niin kireällä tuon koiran takia ja nykyään minun päiväni kuluvat siinä kun siivoilen koiran sotkuja. Tuntuu et meidän perheenelämä pyörii ainoastaan tuon koiran ympärillä. Ja älkää alkako haukkumaan et mitäs otit koiran jne.. aivan oikeasti olen tehnyt töitä tuon koiran kanssa todella paljon, mut nyt voimani eivät enää riitä. Myös muu perheeni tarvitsee minua..

Koira ei pysy pihassa vaan karkaa aidan yli, tuhoaa kaiken minkä ylettyy ottamaan, vetää tiskialtaasta tiskit, levittää roskikset, tekee tarpeensa sisälle vaikka osaa tehdä myös pihalle jne..

Se on vielä pentu..Ja tuota menoa jatkuu parhaimmillaan siihen 2v ikään asti. Mutta mä en tiedä kenen etu se on että holtittomasta kotikoirasta tehdään häkkikoira. Se ei ainakaan tilannetta paranna.

Minkärotuinen?
Oletteko harkinneet uuden ja osaavan kodin hankkimista?

ja vaikuttas siltä että koira kaipaisi aktivointia, luvallista puuhaa, jossa saisi käyttää kuonoaan ja pähkäilläkin. käypäs eläintarvikeliikkeessä nyt alkuun hankkimassa esim aktivointipallo. ja tapakasvatusta kehiin myös. Kyllä se siitä, koiralla on tuossa iässä vaan paljon energiaa, mitä se ei ilmeisesti saa purettua.

Ei varmaan paljon lohduta, mutta meidän koira oli melkoinen tuholainen noin 1,5-vuotiaaksi. Vähitellen pahuuksien teko jäi kokonaan. (Paitsi että edelleen levittää vaipparoskiksen jos siihen pääsee käsiksi - ikää nyt 5 v). Siskon koira vasta hurja olikin. Nykyään melkein enkeli, eikä ikää ole vielä kahta vuottakaan.

Meillä on kaikki aktivointipallon ja lelut käytössä ja ollaan käyty ongelmakoirakouluttajalla, mut eipä tuo koira ole miksikään muuttunut. Nyt ollaan taas maanantaina menossa sinne käymässä..

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vaan:
Sekarotuinen koira, tällä hetkellä säkä on varmaan 35cm

Kuin ihmeessä noin pieni koira saa tiskit altaasta :o Mutta koiralle kannattaa rajata pienempi tila kun se jää yksin, ettei pääse huseeraamaan koko talossa.

Sori mittavirhe.. Onhan tuo paljon isompi.. suurinpiirtein ajokoiran kokoinen..

Etsi sille kunnon koti! Sellainen missä osataan olla pennun kanssa ja missä ollaan kotona.
Ei sitä voi minnekään naapuriin vaan työntää jos se joutuu olemaan häkissä.
Se kuulostaa niin pahalta - pois tieltä vaan....
Kyllä se ansaitsee kunnon kodin missä se saa olla lämpöisessa ja saa tehdä mitä koiran kuuluu tehdä. Aidattu piha olis ihan ykkösjuttu!

Alkuperäinen kirjoittaja MInä vaan:
Meillä on kaikki aktivointipallon ja lelut käytössä ja ollaan käyty ongelmakoirakouluttajalla, mut eipä tuo koira ole miksikään muuttunut. Nyt ollaan taas maanantaina menossa sinne käymässä..

Niitä aktivointileluja ei kannata olla koko aikaa esillä. Minä olen ennemmin sen kannalla, että koiran kanssa tehdään yhdessä asioita joissa sen pääkoppa väsyy, eikä anneta sille jotain aktivointilelua, minkä kanssa se puuhailee yksinään.

Kuin ihmeessä noin pieni koira saa tiskit altaasta :o Mutta koiralle kannattaa rajata pienempi tila kun se jää yksin, ettei pääse huseeraamaan koko talossa.

Ok, minä jo mietin, että onpahan sisuks pikkukaveri =)

Niitä aktivointileluja ei kannata olla koko aikaa esillä. Minä olen ennemmin sen kannalla, että koiran kanssa tehdään yhdessä asioita joissa sen pääkoppa väsyy, eikä anneta sille jotain aktivointilelua, minkä kanssa se puuhailee yksinään.

Juu ei meillä niitä koko ajan esillä olekaan, vaan ainoastaan silloin kun koira jää yksin kotiin tai siis koira ei ole ikinä yksin vaan seurana on perheen muut koirat

Ja tämä koira ei mitenkään kurkota niitä tiskiä sieltä altaasta vaan hyppää tiskipöydälle ja ottaa esim. laseja suuhunsa ja pudottelee sitten ne lattialle suustaan..

Juu ei meillä niitä koko ajan esillä olekaan, vaan ainoastaan silloin kun koira jää yksin kotiin tai siis koira ei ole ikinä yksin vaan seurana on perheen muut koirat

Oletteko kokeilleet rajata koiraa yhteen huoneeseen? Monilla koirat tekee eniten tuhoja just tuossa 6-12kk ikäisenä, koska niillä on sitä energiaa silloin niin tuhottomasti.

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:

Ja tämä koira ei mitenkään kurkota niitä tiskiä sieltä altaasta vaan hyppää tiskipöydälle ja ottaa esim. laseja suuhunsa ja pudottelee sitten ne lattialle suustaan..

Sitten koira pääsy keittiöön pitää ehdottomasti estää tai astiat pitää poissa pöydiltä. Tuo on nimittäin koiralle suorastaan hengenvaarallista touhua, jos sattuu lasinsirun nielemään :(

Oletteko kokeilleet rajata koiraa yhteen huoneeseen? Monilla koirat tekee eniten tuhoja just tuossa 6-12kk ikäisenä, koska niillä on sitä energiaa silloin niin tuhottomasti.

Juu ollaan. Koira oli kodinhoitohuoneessa kun lähdimme pois kotoa.. Koira söi/järsi oven.. Ja silloinkin oltiin ainoastaan puolisen tuntia pois kotoa..

Juu ollaan. Koira oli kodinhoitohuoneessa kun lähdimme pois kotoa.. Koira söi/järsi oven.. Ja silloinkin oltiin ainoastaan puolisen tuntia pois kotoa..

Jos koira ei joudu olemaan pitkiä aikoja yksinään, niin häkitys tai kuonokoppa on myös vaihtoehtoja.

Yhteistyössä