olenko epäreilu tai kohtuuton

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miisku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

miisku

Aktiivinen jäsen
23.09.2004
2 425
0
36
siis tilanne on tämä ..meiän neiti on ollut nyt enemmän aj vähemmän kipeenä kolmeviikkoa ja nyt vihdoin näyttää siltä että olis parantunut kokonaan!
no tänään sitten pitäis mun miehen poikien tulla viikonlopuksi meille, ovat flunssassa ja toinen juuri parnatunut vatsataudista..toinen ei vielä sairastanut eli..

no mä sitten ehdoton miehelle, että jos mä lähtisin viikonlopuksi evakkoon neidin kanssa vaikka mummolaan..en millän ahlauis tota neitiä taas kipeäksi!

must tuntuu ettei mun mies ymmärrä mua..viakak kuinka yritin rautalangasta vääntää..ymmärrän toki sitäkin halusi tietenkin että koko porukka olis koossa!
Yritin selittää että tällä mä vaan mahdollsitan poikien tulon ja edes että ne näkee keskenään..voisinhan mä ola ilkeäkin ja ilmoitta että mun kotiin ei kipeitä lapsia tuoda!

et mielestäni ole kohtuuton...

Typerää minun mielestäni lasten äidiltä päästää "kipeät" lapset isälle missä pieni lapsi...okei vaikka olisi tapaamis päivät, mutta silti!

Ei musta ole lainkaan epäreilua tuollainen. Meillä tehtiin kertaalleen jopa niin kun esikoinen sai vatsapöpön ollessaan mummolassa ja siellä muutkin sitten sairastuivat niin mummi ja pappa hoitivat esikoisen kuntoon (ollessaan itsekin kipeinä) ennen kuin tuli kotiin ettei meillä 2 pienempää ole sitten heti kipeinä. Ehdoin tahdoin ei kannata sairauksia tartuttaa.

Muista että vatsapöpö elää pinnoilla jonkin aikaa eli kun pojat lähtee, voi olla hyvä ainakin hanat, ovenpielet yms sellaiset paikat mitä räplätään paljon ja herkästi pesemättömin käsin, pyyhkiä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 12:54 vieras kirjoitti:
Eikös se mee jotenkin niin et kun on jo flunssassa ollut niin ei se heti taas iske kun on jo vanhasta sitä immuniteettiä kyseistä virusta vastaan?

sitähän ei ikinä tiedä mikä virus kenenkin flunssan aiheuttaa ku niitä on niin paljon...

\
Eikös se mee jotenkin niin et kun on jo flunssassa ollut niin ei se heti taas iske kun on jo vanhasta sitä immuniteettiä kyseistä virusta vastaan?

niin jos on kyse samasta bakteerista tai viruksesta, mutta jos on eri niin sehän tarttuu entistä helpomin kun toinen ei oo ehtinyt ekräämään vielä vastustuskykyä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 12:57 Niin no kirjoitti:
\

sitähän ei ikinä tiedä mikä virus kenenkin flunssan aiheuttaa ku niitä on niin paljon...

Hih hih, no mä aattelinkin et toi mun tieto on jostain 80-luvun lääkärinkirjasta :D

Ei tuossa mitään epäreilua tai kohtuutonta ole, varsinkin kun sinä ehdotit että lähdette tytön kanssa että miehen pojat voivat tulla isäänsä tapaamaan. Itse tekisin varmasti samoin jos vaan olisi paikka mihin mennä.
(Meillä kyllä käy niin että se sairas lapsi pysyy kotonaan sairastamassa ja tapaamiset hoidetaan sitten terveenä. :D )

ja mulla todella ppointtina tässä on se että mä haluaisin että mies näkee poikiansa ja pojat isäänsä ..kerrnakin kun sitä ei sieltä toiselta puolelta itetä sabotoida!
ja "järkeilin" myös päsäsäni niin että meitä mies näkee koko ajn tia siis heti sunnuntiana mutta jso nyt pojat ei tule niin näkee seuraavalksi vasta kahden viikon päästä! ja mä olisin tosissaan vapaaehtoiseti lähdösää enkä mitenkään martyyrinä!

Sutta pakoon lähtee, karhu vastaan tulee... sanos miun mummoin aikanaan.
Tarkoitti mm sitä, että ei niille taudeille laita kättä eteen... ne tulee, jos on tullakseen.
Jos pojat teilla sairastuu vatsatautiin, niin miehesi sen tartunnan kuiteen saa... ja sit luultavasti myös tyttö ja sie.
Ei välttämättä, mutta mahdollisesti.
Kuten myöskään välttämättä tyttö ei sairastu, vaikka pojat teillä olisivatkin, ja sie ja tyttö myös.

meillä pienemmät koko alkuvuoden (yli 9vko:a) kipeitä ja meillä oli ehdoton kielto ettei saanut tulla kylään jos kipeenä!

ei ole ollenkaan kohtuutonta mennä "evakkoon" vaan luulis miehen ymmärätvän. tietty hänestä voi tuntua pahalta et lähette kun "hänen lapset" tulee... mut kyl mieskin ymmärtää jos haluaa... ovatko ne lapset vielä kovin kipeinä vai olleet muutaman pvän jo terveinä? pari 2 pvää terveenä sitte vois jäädä...

\

flunssa -viruksia on miljoonia ja taas miljoonia. Immuniteetti on vain sairastettua virusta kohtaan. Ei voi tietää mikä virus kenessäkin jyllää.

Mä lähtisin evakkoon. Aivan sama ymmärtääkö mies vai ei. Jos pikkuinen on sairastanut noin kauan, hän on herkkä saamaan taas uuden pöpön. Flunssa tarttuu herkästi lapsesta toiseen ja tosiaan mahatauti voi itää vielä ja tartuttaa siis silloin muita.

Se on koko perheen hyvinvointia, että saa pienen kuntoon (ja kunnon yöunet)

Tässä on tullut hyviä pointteja..ja yleensä en lähekään mitään bakteereja karkuun..mutta nyt jotenkin tuntuu eri asialta kun toi neiti oli tosiaan just niin pitkään kipeenä..ja kun itekin olen raskaana.

Tässä on tullut hyviä pointteja..ja yleensä en lähekään mitään bakteereja karkuun..mutta nyt jotenkin tuntuu eri asialta kun toi neiti oli tosiaan just niin pitkään kipeenä..ja kun itekin olen raskaana.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 13:03 Udenforstående kirjoitti:
meillä pienemmät koko alkuvuoden (yli 9vko:a) kipeitä ja meillä oli ehdoton kielto ettei saanut tulla kylään jos kipeenä!

ei ole ollenkaan kohtuutonta mennä "evakkoon" vaan luulis miehen ymmärätvän. tietty hänestä voi tuntua pahalta et lähette kun "hänen lapset" tulee... mut kyl mieskin ymmärtää jos haluaa... ovatko ne lapset vielä kovin kipeinä vai olleet muutaman pvän jo terveinä? pari 2 pvää terveenä sitte vois jäädä...

kun siis nimenomaan mun käsityksen mukaan tämä on just alkanut eli ei tiedä mihin suuntaan menossa..

ensin mä nostan sulle hattua, sähän toimit hienosti. et halua lastasi enää kipeäksi, mutta et myöskään halua estää lapsia tapaamasta isäänsä. tällaisia uusio äitejä toivois olevan enemmä. kun mua oikeesti säälittää ne lapset joiden vanhlemmat on eronneet ja sitten tapellaan näiden tapaamisten kanssa tyyliin, että mun miehen lapset on tulossa ja mä en halua nyt niitä tänne jne. jne. ja uskoisin että alku kankeuden jälkeen mieheskin hyväksyy ton vaitoehdon ja lapsi saa hauskan mummola vierailun.

no mummolassa ollaan...ja mieskinlopulta ymmärsi jutun pointin..!
vänkäs kyll äaikasna vastaan ja mä väänsin rautalngasta..mujtta sitten van ilmoitin että lähdetään ja piste. ja jotenkin tuntu iettä mies oli jopa hieman helpottunut..kun hänen ei tarvinnut sitä päätöstä tehdä poikiensa tia meidän välillä! se tiasi olla se vaikein ratkaisu!
no mutta tulihan taas todistettua tuo miesten ja naisten aivojen ja ajatuksen kulun erilaisuus :D

Yhteistyössä