Hae Anna.fi-sivustolta

Olenko hoitanut hiuksia/päänahkaa väärin?

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä Hiukseeeet, 06.03.2017.

1. Hiukseeeet Vierailija

Minulla on vyötärö pituiset hiukset jotka värjätty hennalla. Hiukset on hyväkuntoiset, mutta rasvoittuvat nopeasti tyvestä.
    Olen käyttänyt rasvoittuvalle päänahalle tarkoitettua shampoota, kokeillut useampaa eri merkkiä. Nyt alkanut päänahka kutisemaan ikävästi. Muualla vartalossa iho kuiva ja kasvoissa pintakuiva sekaiho.
    Pitäisikö minun ostaa joku kosteuttava ja rauhoittava shampoo tilalle? Onko nuo rasvoittuville hiuksille tarkoitetut shampoot ihan vääriä? Pitäisikö ostaa Khadi Hibiscus Shampoo,se hoitaa ärtynyttä hiuspohjaa ja tasapainottaa talinmuodostusta? Vai olisiko joku muu parempi? Kampaajalta yritin kysellä mutta ei se osannut sanoa oikein mitään, suositteli volume shampoota. Pojan volume shampoota kokeilin mutta se kuivattaa hiuksia.
    Osaisko joku neuvoa. Kiitos.

2. nopsa mielipide Vierailija

Suosittelen ehdottomasti kosteuttavaa tai rauhoittavaa shampoota. Minusta ainakin kuulostaa sille, että tosiaan hiukan väärin on hoidettu hiuspohjaa tähän mennessä, mutta ei siinä mitään. Vain kokeilemallahan sitä voi löytää itselle sopivat tuotteet :)

Kun hiuspohjasi on toivottavasti rauhoittunut ja jos et koekkaan että et löydä tarpeeksi hyvää shampoota, niin voisitkin alkaa käyttämään välillä kuivashampoota. Tummille ja vaaleille hiuksille muistaakseni oli erikseen sellaiset ainakin ruohonjuuressa, jos luonnonmukaiset tuotteet ovat sinun juttusi. Jos saisi vähennettyä pesukertoja, niin rasvaakin voisi muodostua vähemmän.

Kun päänahkasi on nyt ärtynyt niin voit tehdä naamion jostakin hajustamattomasta ja mielellään värittömästä kosteutusvoiteesta. Samalla voi laittaa latvoihin hoitoainetta ja sitten vain folio päähän hautumaan itsellesi sopivan tuntuiseksi aikaa. Helpottaa ainakin itselläni kutinaa ja samalla koko tukka on silkkisen pehmeä jos vaahdottaa tukan huolella suihkussa.

3. Aloittaja Vierailija

Sehän se ongelma onkin etten tiedä mitä shampoota kokeilisin, kampaajan neuvot ei oikein auttaneet. Kuivashampoosta olen luopunut kokonaan, sekin kuivattaa hiuksia ikävästi. Kampaajakin myönsi että se on kuivashampoiden ainut huonopuoli, ne kuivattaa hiuksia.
    Kookosöljyä laitan latvoihin pari tuntia ennen hiusten pesua, se saa hiukset pysymään hyväkuntoisina.

Ap

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri