Olenko hullu *sikarokotteesta*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja A-P-U-A
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

A-P-U-A

Vieras
ensin olin sitä mieltä että en ota rokotetta lapselleni joka on 2,5v. nyt kun soitin lääkärille tai siis sikaneuvontanumeroon niin mun käskettiin vaan rokottaa lapsi ja olla lukematta mitään keskustelupalstoja ja iltasanomia yms. Mutta mun täti oli taas lukenut eräänkin lääkärin kirjoituksen jossa kerrottiin usassa olevan aikoja sitten tämä sama tauti johon rokotettiin ihmisiä joihin sitten myöhemmin alkoi ihmiset kuolemaan..rokote kun sisältää vaarallista ihmisten ja sikojen virusta. Siis onko todennäköisempää että lapseni sairastuu vakavasti ilman rokotusta vai rokotuksen kanssa.huomenna ois rokotus enkä tiedä mitä teen, mä sekoan

Voi kun osaisin sanoa suoraan, mikä olisi järkevin vaihtoehto.
Meillä on se tilanne,et pelkästään rokotteen antaminen voi olla meidän lapsille hengenvaarallista, koska ovat kananmunalle erittäin allergisia eli hengitystiet turpoavat ja pelkästä kananmunan kosketuksesta iho reagoi.toisaalta minä pystyin tekemään aika "helpon" päätöksen että emme ota rokotusta.
Mutta koita tehdä päätös ja tuo on aika hyvä neuvo,et älä lue keskustelupalstoja !!

usassa, jos ei suostu viemään lapsiaan rokotettavaksi tullaan niskuroijat rokottamaan kotiin. kuulostaako normaalilta? elä ota rokotetta lapsellesi, jos et halua että hän joutuu testiryhmään ja saa maksaa seuraukset...

Alkuperäinen kirjoittaja A-P-U-A:
ensin olin sitä mieltä että en ota rokotetta lapselleni joka on 2,5v. nyt kun soitin lääkärille tai siis sikaneuvontanumeroon niin mun käskettiin vaan rokottaa lapsi ja olla lukematta mitään keskustelupalstoja ja iltasanomia yms. Mutta mun täti oli taas lukenut eräänkin lääkärin kirjoituksen jossa kerrottiin usassa olevan aikoja sitten tämä sama tauti johon rokotettiin ihmisiä joihin sitten myöhemmin alkoi ihmiset kuolemaan..rokote kun sisältää vaarallista ihmisten ja sikojen virusta. Siis onko todennäköisempää että lapseni sairastuu vakavasti ilman rokotusta vai rokotuksen kanssa.huomenna ois rokotus enkä tiedä mitä teen, mä sekoan

Lakkaa lukemasta tällaisia satuja. On vaan sellainen ilmiö, että kun tulee jotain uttaa, mikä saa mediat kiinnostumaan, niin samalla tulee kaikkea tällaista höpö höpöä. Rokota vaan On se rokote tasan yhtä turvallinen kuin sesonki-influenssa rokote. Johan niitä rokotteita on tutkittu jo vuosia...

Onhan se kausi-influenssakin aina erilainen ja useampi eri virusta voi olla kierrossa samaan aikaan. Joten, myös kausi-influenssarokote "kehitetään" aika myöhään, kun tiedetään, mikä kanta on vallalla missäkin. Saako se ihmiset pelkäämään kausi-influenssarokotusta?

2000-luvulla liikkeellä on ollut H1N1n lisäksi ainakin H7N3, H5N1, H3N2, H9N2 jne. Siksihän se on KAUSI-influenssa, kun se vaihtelee kausittain kuin muoti ja siksi rokote ei suojaa loppuiäksi. Kyllä heikolla immuniteetillä varustetun kannattaa silti ottaa se kausirokote, eikä alkaa miettiä, että onko se paras just meidän viruskantaa vastaan puhumattakaan siitä, että alkaa miettiä hallitusten myrkyttävän häntä rokotteen avulla. Se on paranoidia se.

Koko sikainfluenssa on iso kupla.
Jokavuosi kuolee ihmisiä influenssaan, nyt tänävuonna sille vaan keksittiin nimi ja jonkun etujen mukaista on vaahdota siitä hiukan tavanomaista enemmän.
Tavallinan influenssa, jolle on keksitty kiva nimi.
Mä en ole urannu ajatustakaan asialle, enkä aio uhrata.
(Ja mun mielipide on, että influenssarokote yleensäkin on turhaa huuhaata, lääkefirmat rahastaa ihmisten pelolla)

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Koko sikainfluenssa on iso kupla.
Jokavuosi kuolee ihmisiä influenssaan, nyt tänävuonna sille vaan keksittiin nimi ja jonkun etujen mukaista on vaahdota siitä hiukan tavanomaista enemmän.
Tavallinan influenssa, jolle on keksitty kiva nimi.
Mä en ole urannu ajatustakaan asialle, enkä aio uhrata.
(Ja mun mielipide on, että influenssarokote yleensäkin on turhaa huuhaata, lääkefirmat rahastaa ihmisten pelolla)

Mutta tämä ei ole normi...menee syvemälle keukoihin ja suolistoon kun normi influenssa...

Alkuperäinen kirjoittaja yks äiti:
Meillä on se tilanne,et pelkästään rokotteen antaminen voi olla meidän lapsille hengenvaarallista, koska ovat kananmunalle erittäin allergisia eli hengitystiet turpoavat ja pelkästä kananmunan kosketuksesta iho reagoi.toisaalta minä pystyin tekemään aika "helpon" päätöksen että emme ota rokotusta.
Mutta koita tehdä päätös ja tuo on aika hyvä neuvo,et älä lue keskustelupalstoja !!

Joo, ja kun pyritään rokottamaan kaikki muut paitsi muna-allergiset niin tauti saadaan nopempaa aisoihin, eikä silloin rokottamattomillakaan ole hätää. Toisin käy, jos iso osa jättää kuitenkin rokottamatta Tauti leviää ja muuttaa muotoaan.

Muna-allergiset ei tuota piikkiä saa. Siis jos on kyse ihan tuollaisesta pahasta sinun kuvailemastasi allergiasta.

Espanjantauti, tätä samaa H1N1:ä, tappoi 10-20 % sairastuneista. Ja kokonaisuudessaan 3-6 % maapallon väestöstä. Nuoria ihmisiä, sillä heidän immuunijärjestelmänsä on kaikkein tehokkain ja sytokiinimyrsky minkä virus sai aikaan kehossa oli heillä voimakkain.

Mutta jättäkää vaan rokottamatta, pikemminhän me muut sitten saamme rokotuksen, kun ensisijaiset rokotettavat siitä kieltäytyvät. :)

Alkuperäinen kirjoittaja A-P-U-A:

Siis jollet vielä tiedä niin se USAssa kauan sitten tapahtunut rokotusepisodi (jossa rokote oli vaarallisempi kuin itse tauti) todellakin tapahtui kauan sitten ja sillä rokotteella ei ole mitään tekemistä nykyisen rokotteen kanssa. Näillä kahdella asialla ei siis ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

Mikset lukisi ihan oikeaa tietoa vaikka THLn sivuilta. Niin saisit ihan oikeaa tietoa kuten esim että rokote ei sisällä viruksia vaan niiden osia. Rokotteesta ei voi siis mitenkään edes teoriassa saada sikainfluenssaa.

Mulla on perusterveet lapset ja kaikki saavat rokotuksen ajallaan, elleivät ole sitten jo ehtineet sairastaa sikainfluenssaa. Vanhimmat saisivat näillänäkymin rokotteen viikolla 48. Jos olisivät allergisia tai rokotteesta itsestään tiedettäisiin olevan heille mahdollisesti haittaa niin, sitten varmaan jättäisin ottamatta ja pitäisin kotikoulussa tms.

Eikö todella ole kehitetty rokotetta joissa allergikot otetaan huomioon,naurettavaa kun näin vaarallisesta taudista kyse????

Meillä rokotetaana 6v. ja 2v. lapset vaikka ensin olin sitä vastaan ja vieläkin vähän epäröin. Mutten koskaan pystyisi antamaan itselleni anteeksi jos lapseni kuolisivat tautiin sen takia etten heitä anna rokottaa...Kuka pystyy sanomaan että kaikki muut rokotteet joita elinikänä annetaan ovat turvallisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:

Eikö todella ole kehitetty rokotetta joissa allergikot otetaan huomioon,naurettavaa kun näin vaarallisesta taudista kyse????

Muna-albumiini on edullista ja sitä on runsaasti saatavilla. Se toimii stabilisaattorina rokotteessa, jotta sytokiinit eivät ala toimia rokotetta vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
olet pimee..Ei tähän liity salaliittoja tai yllätyskuolemia...kaikki keksittyä.Mukavampaa on jos lapsesi kuolee lentsun jälkitauteihin?

olisko iskeä faktaa pöytään siitä että rokotteeseen ei ole kukaan kuollut/sairastunut?
varmaan nuo videotkin sairastuneista ihmisistä on sitten ihan propagandaa?onko faktaa siitä?

Alkuperäinen kirjoittaja v:
olet pimee..Ei tähän liity salaliittoja tai yllätyskuolemia...kaikki keksittyä.Mukavampaa on jos lapsesi kuolee lentsun jälkitauteihin?

olisko iskeä faktaa pöytään siitä että rokotteeseen ei ole kukaan kuollut/sairastunut?
varmaan nuo videotkin sairastuneista ihmisistä on sitten ihan propagandaa?onko faktaa siitä?

Toki haittavaikutuksia on. Se on sitten jokaisen oma asia pitääkö rokotuksen haittavaikutuksia pahempana kuin H1N1-tartunnan vaikutuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja v:

On ihan tiedossa että rokottaminen on AINA riski (oli kyse sitten possunuharokotteetsa, poliosta tai mistä tahansa) eli ei ne rokotteesta mahdollisesti johtuvat pahat sairaudet tai kuolemat ole yllätyksiä.

Ihan varmasti on joku sairastunut rokotteesta, mahdollisesti jopa kuollut, mutta siltikin tilanne on se, että suurempi riski on sairastua vakavasti/kuolla siihen possunuhaan ja sen aiheuttamiin jälkitauteihin, kuin tuohon rokotteeseen.

Yhteistyössä