olenko huono äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja penaali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

penaali

Vieras
Olenko huono äiti, kun en työpäivän jälkeen jaksa ja viitsi leikkiä pojan 2,5 vuotta kanssa. En myöskään ole pojan kanssa käynyt ulkona varmaan puoleen vuoteen.
Viikonloppuisin mies lähtee pojan kanssa pulkkamäkeen yms. Itseäni ei
edes kiinnosta ulkoilla pojan kanssa kuin pakosta eli jos mies on työmatkoilla ja itse lomalla. Silloin on pakko.
Arkena tarhassa ovat ulkona kuitenkin aamulla ja iltapäivisin.

En myöskään hirveästi leiki pojan kanssa, jos ei ole pakko. Leikkii kyllä hyvin yksinkin. Mies taas heti töistä tultuaan pojan kanssa koko illan.

En todellakaan ole äitityyppiä. Ehkä itseni ei olisi edes pitänyt hankkia lasta, kun en sen kanssa jaksa touhuta hirveästi.
Olen ottanut mukaan kodin askareisiin, koska selviän helpommalla.
Mies rakastaa taas lapsia ja minä taas inhoan. En tietysti omaani vaan
muiden.
Oma lapsi menee vielä ja sen kanssa pärjää. Poika kyllä tietää kuka leikkii hänen kanssaan ja kuka taas ruokkii ja muuten on paikalla vaikka taustalla.

No et todellakaan ole huono äiti!!! (muista se, kun saat tässäkin ketjussa TAATUSTI selliatsa kuulla oikein olan takaa ). Olet vain erilainen äiti :).

Kaikkien ei tarvitse kontata lapsen kanssa lattialla joka päivä 1,5 tuntia tai tehdä sormiväreillä auringonkuvia ikkunaan jollei äitiä yhtään moinen kiinnosta.
Johan se lapsi sen vaistoaa, jos hampaat irvessä, vastoin tahtosai moisia väkerrät.

On hienoa, kun lapsella on isä, joka tarttuu toimeen ja tekee lapsen kanssa monenmoista. MIKSI sen pitää olla aina se ÄITI, joka on luova ja askartelee ja leipoo ja lukee ja laskee :o.

Tiedän täsmälleen minkälainen olet, olen itse ihan samanlainen ;).

:hug:

Itsekin olen huomannut etten ole meidän perheessä leikkijätyyppiä kun mies taas on. Kokkailen paljon lasteni kanssa ja olen huomannut, että leikkiä sekin heidän mielestään on. Mies taas on aivan kulttuurityhjiö. Minä olen ottanut hommakseni järjestää lapsille harrastuksia ja kulttuurinautintoja. Vihaan pimeää ja kylmää. Minua ei saa yli 20 asteen pakkasella ulos kirveelläkään, joen mies hoitaa ulkoilutukset viikonloppuisin. Etsi oma tapasi olla hyvä äiti. Äläkä anna besserwissereiden takoa päähäsi ainoita oikeita tapoja leikkiä, ulkoilla tai viettää aikaa lastesi kanssa.

meilläkin päivässä on iiso osa sitä että tyttö 3,5vee on mukana mun hommissa, laitetaan pyykkiä, tehdään ruokaa/leivotaan, hoidetaan vauvaa tms.. en mäkään todella mikään superleikkijä ole, ehei. :D ja uskalsinpa silti toisenkin lapsen hankkia. en mä usko että tuolta kannalta katsottuna ns. huono äiti olisin. lapsi kuitenkin leikkii kavereiden kanssa, kerhossa ja isänsä kanssa paljon. onpa oppinut itsekseenkin leikkimään, kummallista. ;)

mä en jotenkin usko et on 1 ainoa tapa olla hyvä äiti. miksei hyvä äitiys voi olla sitä lapsen kanssa juttelemista, yhdessä touhuamista jne..?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meilläkin päivässä on iiso osa sitä että tyttö 3,5vee on mukana mun hommissa, laitetaan pyykkiä, tehdään ruokaa/leivotaan, hoidetaan vauvaa tms.. en mäkään todella mikään superleikkijä ole, ehei. :D ja uskalsinpa silti toisenkin lapsen hankkia. en mä usko että tuolta kannalta katsottuna ns. huono äiti olisin. lapsi kuitenkin leikkii kavereiden kanssa, kerhossa ja isänsä kanssa paljon. onpa oppinut itsekseenkin leikkimään, kummallista. ;)

mä en jotenkin usko et on 1 ainoa tapa olla hyvä äiti. miksei hyvä äitiys voi olla sitä lapsen kanssa juttelemista, yhdessä touhuamista jne..?

peesaan tätä. Meilläkin on just näin :) Ja olen aina halunnut lapsia ja rakastan niitä yli kaiken. Ja olen kotiäitinä 5vuotta yhteensä, eli vasta sitten vien 2lastani hoitoon.

Yhteistyössä