Olenko huonoa seuraa, koska en juopottele?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Alkoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Alkoton

Vieras
Tutustun uusiin ihmisiin... mielestäni meillä on mukavaa ja jutut käy yksiin... sovitaan, että tavataan jatkossakin... mutta ei :( En keksi muuta syytä kuin sen, etten ole lapsen syntymän jälkeen - eli VUOTEEN juonut alkoholia. Imetn vieläkin ja siksi tuntuu hankalalta esim. lähteä baariin tai edes ottaa ktoona muutamaa. Enkä sitä edes kauheasti kaipaakaan. Mutta aistin, että muut ajattelevat, että yritän olla joku superäiti tai joku pyhistelijä, kun en ota. Ja he ottavat. En ole ketään arvostellut juomisen takia, vaikken itse uskallakaan ottaa jos imetän. Mutta tuntuu, etät toiset imettävät äidit luulevat niin. Tai että arvostelen hetiä sen takia, että antavat korviketta, että pääsevät itse juomaan. En ole sanonut mitään siihen suuntaan. VAin ketonut itsestäni. Tuntuu, ettei nykyisin enää edes kehtaa sanoa, että imetän vielä. Tai etten ole ottanut alkoholia vielä ollenkaan lapsen syntymän jälkeen...

Alkuperäinen kirjoittaja Alkoton:
Tutustun uusiin ihmisiin... mielestäni meillä on mukavaa ja jutut käy yksiin... sovitaan, että tavataan jatkossakin... mutta ei :( En keksi muuta syytä kuin sen, etten ole lapsen syntymän jälkeen - eli VUOTEEN juonut alkoholia. Imetn vieläkin ja siksi tuntuu hankalalta esim. lähteä baariin tai edes ottaa ktoona muutamaa. Enkä sitä edes kauheasti kaipaakaan. Mutta aistin, että muut ajattelevat, että yritän olla joku superäiti tai joku pyhistelijä, kun en ota. Ja he ottavat. En ole ketään arvostellut juomisen takia, vaikken itse uskallakaan ottaa jos imetän. Mutta tuntuu, etät toiset imettävät äidit luulevat niin. Tai että arvostelen hetiä sen takia, että antavat korviketta, että pääsevät itse juomaan. En ole sanonut mitään siihen suuntaan. VAin ketonut itsestäni. Tuntuu, ettei nykyisin enää edes kehtaa sanoa, että imetän vielä. Tai etten ole ottanut alkoholia vielä ollenkaan lapsen syntymän jälkeen...

kauheasti kirjoitusvirheitä :( sori...

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:
Et ole ainakaan mun mielestäni siitä syystä huonoa seuraa. Älä pohdi liikaa- teet ihan just sillai ku sulle sopii.
Kai sitä nyt muitakin sosiaalisia tilanteita löytyy???

Niin en nyt tarkoittanukaan sitä, että näiden tuttujen kanssa olisin juopottelemaan menossa tai he olisivat sitä vailla tms... Mutta että tieto siitä, että minä en ole piiitkään aikaan ottanut saa heidät jotenkin varpailleen. Ja pelkäävät(?) että jotenkin tuomitsen heidät tai arvostelen tms... Tai en tiedä miksi he yleensä aina sen jälkeen vetäytyvät seurastani, kun saavat tietää, että imetän vielä ja etten ota... :(

No kun imettää, niin on ikäänkuin se lapsi niin kiinni (tottakai :heart: ) ettei voi poistua noin vain kotoaan ilman lasta, tai sitten se lapsi on oltava mukana ja se saattaapi joidenkin mielestä rajoittaa paikkoja mihin voi mennä, ainakin lapsettomien mielestä.
Jotkut voi vierastaa sitä itse imettämistä ja pelkäävät että sä riipaiset keskellä kahvilaa noin vaan tissin esiin :laugh:

Tai sitten sä edelleen pohdit liikaa. Kysy suoraan?

Itsekkin imetin pitkään sillä vauva ei huolinut pulloa/korvikemaitoa, ja siitä syystä en käynyt pitkään missään. Sain kuulla vaikka mitä kommentteja, kyllä se sitten pullon huolii kun on niin hirveä nälkä jne... tuntu että muille oli tärkeämpää että minä pääsisin juomaan ja vauvani huolisi pullon :D no nyt sitten kun en enää imetä ei minua OIKEESTI edes kiinnosta baareissa "roikkuminen" enää yhtään. Minusta imettävä äiti ei yritä esittää mitään SUPER äitiä, imetyshän on aivan normaali juttu!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:
No kun imettää, niin on ikäänkuin se lapsi niin kiinni (tottakai :heart: ) ettei voi poistua noin vain kotoaan ilman lasta, tai sitten se lapsi on oltava mukana ja se saattaapi joidenkin mielestä rajoittaa paikkoja mihin voi mennä, ainakin lapsettomien mielestä.
Jotkut voi vierastaa sitä itse imettämistä ja pelkäävät että sä riipaiset keskellä kahvilaa noin vaan tissin esiin :laugh:

Tai sitten sä edelleen pohdit liikaa. Kysy suoraan?

Kyse oli nyt toisista äideistä. Joskus tuntuu, että olen pitkään imettävänä ihan ulkopuolinen muiden jutuissa, kun toiset jo mennä viilettävät yöelämässä ja ruokkivat vauvan pullosta... :( En arvostele heitä, eikä se minua haittaa enkä ole kateellinen tms... Mutta tuntuu, että he luulevat, että pidän itseäni parempana ihmisenä ja siksi eivät halua olla kanssani... :(

Oon aina ollut tosi huono käyttämään alkoholia, koska loppuviimeen siihen menee vain rahaa, seuraavana päivänä ei voi tehdä mitään normaalia kuten harrastaa liikuntaa ja muutenkin koko touhu on yliarvostettua. Mä saan aina selitellä miks en just näissä juhlissa juo. Kukaan ei näytä ymmärtävän, paitsi mun rakas mieheni, joka itse on samalla linjalla kanssani. Mulle on ihan sama juoko muut siinä porukassa, mut itse pystyn olemaan selvinpäin yhtä suorapuheinen ja rento kuin kännissäkin. Mua harmittaa sellaiset ihmiset, jotka ei arvosta toisen päätöstä olla juomatta, vaan jatkuvasti tyrkyttää, että "voit sää ny yhen ottaa". No, nyt kun on raskaana, niin on sitten "oikea" syy olla juomatta...

Mä olin just eilen kavin kanssa laivalla, vaikka en ole ottanu enää vuosiin kuin korkeintaan 2 lasia viiniä ruuan kanssa, kuten edellispäivä ilalakin. Mistäs ne sen etukäteen tietää, kun tapaamisesta sovitte, otatko vai et :o ? Kun et tee ottamattomuudestasi yhtään nmeroa, kukaan ei edes huoma sitä ja jos huomaa, sanot vaan että on tullu kiintiö täyteen, etkä selitele sen enmpää.
Mä pystyn luettelemaan päivämäärät, kun tänävuona olen jotain alkoholipitoista nauttinu =) 18.1. laivalla 3 annosta, joista yksi viini ruuan kanssa, 25.1. ajoin auton lunastukseen ja kävin niin kieroksilla, että kun odottelin seuraavaa bussia kotiin seikkaillessani join lasin viiniä ja edellispäivänä join 2 lasia viiniä =)

Yhteistyössä