Olenko jo liian vanha äidiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 55vTanja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
5

55vTanja

Vieras
Moi, olen 45v nainen. Mulla on jo 19v poika, ja haluaisin nyt viellä yhden lapsen! Kysymys siis kuuluu, olenko liian vanha? Joiden mielipide on että olisi kamalaa kuvitella 10v lasta jonka äiti olisi 55v, mutta en voi muuttua nuoremmaksi, ja haluaisin kuitenkin nyt lapsen!

Kannattaa varmaan vielä harkita asiaa. Jaksatko yövalvomiset, sairastelut jne..? Mitä jos lapsella on koliikki, paha allergia tms...? Toisaalta myös epämuodostumat yms. riskit lisääntyvät kun ikää on yli 40v. Aina ei omaa halua voi laittaa ekaksi ja kaikkea haluamaansa saada, sen varmaan olet jo oppinut tuohon ikään mennessä.

Mun mielestä et ole liian vanha äidiksi, jos vielä raskaudut. Tulee sillä lapsella olemaan muutakin elämää kuin äiti, että anna vaan elämä lapselle vielä jos pystyt. Onnea!

Olin itse 43v. kun sain nuorimman lapsen. Raskaus oli helppo (niin oli nuorempanakin kolme aikaisempaa raskautta). En tarvinnut mitään sairauslomia vaan jäin äitiyslomalle sen alettua.

Riskit epämuodostumista tietenki kannattaa ottaa huomioon ja niitähän saa tutkimuksia jos haluaa.

Itse kävin ensimmäisen kerran ultrassa vasta viikolla 14 ja sitä niskapoimumittausta ei siinä vaiheessa enään tehty. Meille kerrottiin lapsivesipuktion mahdollisuudesta, mutta ei käytetty sitä. Terve isokokoine tyttö synty rv 41+6.

Yhteistyössä