Ekana äitien päivänä mies muistanu mitenkään ja kun suutuin niin sanoi että 'ethän sä ole mun äiti' (oli kuitnkin pahoillaan kun oli pahoittanut mieleni), lupasi sitten että juhlitaan omana päivänä uusiksi. Koskaan ei juhlittu vaikka kuinka muistutin.
Nyt toisena päivänä hän kävi ostamassa kukkasen kun itse kävin ostamassa kukkasen anopille. Lahjaa ei tullut. Itsetehdyn kortin olisin halunnut ja olen siitä sanonut monta kertaa, teki sen 5minuutissa aamulla lapsen kanssa. Oli kuulemma varannut anopin hoitamaan lasta että mentäisiin leffaan, mutta ei ollut järjestänyt mitään ja laittoi tavallaan minun viaksi kun oltiin tietysti moikkaamassa myös minun äitiä ja isoäitiä ennen anoppia (ei siis ollut puhunut suunnitelmasta mitään, lippuja tai leffaa ei ollu kattonu valmiiksi). Olen kuitenkin iloinen että hän muisti päivän, ja kerroin olevani aika pettynyt kun ei tullut lahjaa eikä hän ollut selvästikään ajatellut asiaa tai nähnyt mitään vaivaa sen eteen.
Minusta siinä mielessä suhtaudut ikävästi, että miehesi todella yritti etkä osaa arvostaa sitä. Jos haluat jotain tiettyä, vaikka korua, niin se pitää ilmaista, antaa vaikka joku kataloogi käteen ja sanoa että nuo on kivat jne. Yleiselläkin tasolla voi sanoa vaikka, että 'minä kyllä tykkään ylellisyydestä kerran vuodessa, vaikka kylpylästä tai koruista', tai että 'en oikein pidä itsetehdyistä lahjoista' Hän oli kuitenkin nähnyt vaivaa ja ajatellut sinua, itsetehty lahja (vaikka vessapaperirullasta) tarkoittaa että mies on käyttänyt siihen aikaa ja ajatusta, vaikka lopputulos ei sinua miellyttäisikään. Omat toiveet on kerrottava, ihmiset on niin erilaisia ettei miehesi millään voi tietää mitä tahdot-toinen äiti olisi ollut noista ihan innoissaan ja suuttunut kalliimmasta lahjasta Äitien päviän pointti on osoittaa äidille arvostusta ja rakkautta, ja sen miehesi teki. Omat toiveesi sinun pitäisi kertoa miehelle seuraavaa äitienpäivää varten ja sanoa silti näistä kiitos. Jos olisin miehesi, loukkaantuisin siitä että vaivannäköäni halvennettaisiin nauramalla sille ja suuttumalla, ja olisin pahoillani siitä että hyvästä yrityksestä tuli sinulle paha mieli ja että epäonnistuin.