Olenko jotenkin ahne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pettynyt"

Vieras
Olenko mä teidän mielestä hirveän kiittämätön kun olen koko aamun itkenyt eilistä päivää. Oli mun ensimmäinen äitienpäivä, ja mun mielestä se meni niin päin seiniä kuin vaan ikinä pystyi. Vajaa vuoden ikäinen poika herätti klo. 7, aamupalaa ei tarjoiltu, kakkua sain n. klo 23.30 ja sekin oli omatekemää. Päivällisen valmistin myös itse. Lahjaksi sain (miehen askartelemat) tyhjästä pringlespurkista tehdyn entiedäminkä ja palan puuta joka oli hiottu sydämen muotoiseksi, en muuta, edes korttia ei ollut mies viittinyt vääntää lapsen kanssa. Vei se meidät kuitenkin järven rannalle kahville, ja oli pojan kanssa melkeen koko päivän, mutta illalla ei suostunut edes seksiin, niin oli kaiken kaikkiaan aika surkea äitienpäivä. Mies oli ihan vilpittömästi sitä mieltä että oli tehnyt parhaansa ja panostanut huomattavasti äitienpäivän juhlintaan. Olenko mä ahne kun olisin halunnut edes jonkun kunnon lahjan joka ei ole tehty roskasta? Mulle jäi vaan sellainen olo ettei mua kamalasti tässä perheessä arvosteta. :(

Et ehkä ahne, mutta teidän odotuksenne äitienpäivästä eivät menneet yhteen :hug:

Mies ei ole mikään ajatustenlukija, ei hän tiedä mitä sinä päivältä odotat ja mitkä ovat ne ehdottomat jutut sinun mielestäsi. Hän varmaan omasta mielestään panosti kunnolla, mutta odotuksenne eivät kohdanneet.

Jatkossa kannattaa jutella ja sinun kertoa etukäteen, mitä sinä äitienpäivältä odotat. Samaisen juttelun voi käydä ennen isänpäivääkin ;)

[QUOTE="vieras";23730720]Et ehkä ahne, mutta teidän odotuksenne äitienpäivästä eivät menneet yhteen :hug:

Mies ei ole mikään ajatustenlukija, ei hän tiedä mitä sinä päivältä odotat ja mitkä ovat ne ehdottomat jutut sinun mielestäsi. Hän varmaan omasta mielestään panosti kunnolla, mutta odotuksenne eivät kohdanneet.

Jatkossa kannattaa jutella ja sinun kertoa etukäteen, mitä sinä äitienpäivältä odotat. Samaisen juttelun voi käydä ennen isänpäivääkin ;)[/QUOTE]

Mies oli kyllä etukäteen kysynyt mitä haluaisin, ja sanoin että olisi kiva päästä kampaajalle hiustenleikkuuseen. En tiedä miksi ylipäänsä kysyi kun ei kuitenkaan sitten mitään hankkinut.

Ekana äitien päivänä mies muistanu mitenkään ja kun suutuin niin sanoi että 'ethän sä ole mun äiti' (oli kuitnkin pahoillaan kun oli pahoittanut mieleni), lupasi sitten että juhlitaan omana päivänä uusiksi. Koskaan ei juhlittu vaikka kuinka muistutin.
Nyt toisena päivänä hän kävi ostamassa kukkasen kun itse kävin ostamassa kukkasen anopille. Lahjaa ei tullut. Itsetehdyn kortin olisin halunnut ja olen siitä sanonut monta kertaa, teki sen 5minuutissa aamulla lapsen kanssa. Oli kuulemma varannut anopin hoitamaan lasta että mentäisiin leffaan, mutta ei ollut järjestänyt mitään ja laittoi tavallaan minun viaksi kun oltiin tietysti moikkaamassa myös minun äitiä ja isoäitiä ennen anoppia (ei siis ollut puhunut suunnitelmasta mitään, lippuja tai leffaa ei ollu kattonu valmiiksi). Olen kuitenkin iloinen että hän muisti päivän, ja kerroin olevani aika pettynyt kun ei tullut lahjaa eikä hän ollut selvästikään ajatellut asiaa tai nähnyt mitään vaivaa sen eteen.

Minusta siinä mielessä suhtaudut ikävästi, että miehesi todella yritti etkä osaa arvostaa sitä. Jos haluat jotain tiettyä, vaikka korua, niin se pitää ilmaista, antaa vaikka joku kataloogi käteen ja sanoa että nuo on kivat jne. Yleiselläkin tasolla voi sanoa vaikka, että 'minä kyllä tykkään ylellisyydestä kerran vuodessa, vaikka kylpylästä tai koruista', tai että 'en oikein pidä itsetehdyistä lahjoista' Hän oli kuitenkin nähnyt vaivaa ja ajatellut sinua, itsetehty lahja (vaikka vessapaperirullasta) tarkoittaa että mies on käyttänyt siihen aikaa ja ajatusta, vaikka lopputulos ei sinua miellyttäisikään. Omat toiveet on kerrottava, ihmiset on niin erilaisia ettei miehesi millään voi tietää mitä tahdot-toinen äiti olisi ollut noista ihan innoissaan ja suuttunut kalliimmasta lahjasta Äitien päviän pointti on osoittaa äidille arvostusta ja rakkautta, ja sen miehesi teki. Omat toiveesi sinun pitäisi kertoa miehelle seuraavaa äitienpäivää varten ja sanoa silti näistä kiitos. Jos olisin miehesi, loukkaantuisin siitä että vaivannäköäni halvennettaisiin nauramalla sille ja suuttumalla, ja olisin pahoillani siitä että hyvästä yrityksestä tuli sinulle paha mieli ja että epäonnistuin.

minä uskon että tuo pala hiottua puuta sydämmen muotoiseksi oli mieheltäsi osoitus kuinka paljon välittää ja tuo puun palanen tulee sinulle olemaan vielä korvaamaton jossain vaiheessa.

Mun mies oli ainakin ihana, sain sen saippukupla muumimukin, ison kimpun ruusuja ja fazerin sinistä. Aamiainen oli tehty valmiiksi ja vei vielä vauvan pitkälle lenkille.

Et ole kohtuuton.
MUTTA minusta on aina parempia sanoa suoraan etukäteen (ei liian aikaisin, ei liian myöhään), miten haluaisi viettää tällaisia juhlapäiviä. Esim. "Haluaisin sitten, että äitienpäivänä saisin nukkua pitkään, saisin hyvän aamiaisen ja menisimme ravintolaan syömään. Haluaisin myös lahjan (esim. jotain) ja voisitte askarrella kortin, pahvia on muuten tuolla. Onko tämä sinusta hyvä idea?"

Noin mä siis teen. Ja silti tulee kaikki yllätyksenä, kun ei nyt ihan liian tarkkoja toiveita tee. Miksi pahoittaa omaa ja toisten mieltä, kun ei toiset lue ajatuksia.

Minusta huolestuttavinta tässä on se, että jonkun elämässä joku äitienpäivä on niin tärkeä, että vielä seuraavana päivänäkin itketään, koska ei mennyt suunnitelmien mukaan. Mies sentään muisti sinua jotenkin. Nyt unohdat tämän äitienpäivän ja ensi vuonna sitten kerrot miehelle tarkasti mitä haluat äitienpäivältä.

kannattaisiko tehdä heti alkuun "käsikirja juhlapyhiä varten" niin ei tarvitsisi pettyä . Minun henkilökohtainen ajatukseni on, että äitienpäivä on päivä muitten joukossa.ihana on saada tietysti lapsilta itse tehty kortti, mutta ap:n lapsi vielä niin pieni. ja ap:n mies oli kuitenkin miettinyt asiaa ja tehnyt jotain. ostakaa itse jos on niin tarkat sävelet mitä saa ja mitä ei saa antaa : /

Mun mielestä on outoa jos nainen toivoo mieheltään äitienpäivälahjaksi jotain tiettyä korua tms. Miks miehen pitäis mitään tavaraa ostaa? Kun kiitosta voi osoittaa muutenkin.

Mun mielestä ihana juttu tuo puinen sydän. Pieni romanttinen ele. Ja hän vei sinut kahville.

[QUOTE="vieras";23731441]minä uskon että tuo pala hiottua puuta sydämmen muotoiseksi oli mieheltäsi osoitus kuinka paljon välittää ja tuo puun palanen tulee sinulle olemaan vielä korvaamaton jossain vaiheessa.[/QUOTE]

Munkin mielestäni tuo oli aivan hellyyttävä lahja. Jos olisin saanut tuollaisen, pitäisin sitä vaikka takin taskussa ja aina, kun se osuisi mun käteeni, niin muistaisin, että mun mies on halunnut askarrella mulle jotain itse. Se on jotenkin paljon tunteikkaampi juttu kun vaikka ruusupuska...

Ehkä sun mies ei osaa askarrella paperista kortteja, tai siis ehkä sillä ei vaan ole käsitystä siitä, miten askarrellaan. Mun mies on ihan yhtälailla tumpelo askartelussa.

Itselläni oli 11:sta äitienpäivä ja meillä on yhdessä neljä lasta. Aamulla en saanut aamupalaa, en äitienpäivä toivotusta jne. mies maksasi takapihalla auringossa ja olin lasten kanssa koko päivän. Eli kyllä loukkaa ihan sydänjuuria myöten, koska sehän kertoo täysin arvostuksen puutteesta. Joka vuosi sanon hänelle, että tilanne loukkaa ja en jaksa enää kauaa, koska joka juhlapäivä käy samalla tavalla...10v. hääpäivänä----> ei mitään ja täytin 40v. hetki sitten, mies ei muistanut mitenkään...kuinka kauan näin välinpitämätöntä käytöstä täytyy kestää, kun ei järkipuhe edes mene perille!! Itkin koko eilisen päivän ja jatkuu vielä tänääkin ja mies ei totta tosiaan taas kerran edes tajua, että on loukannut...

Mun exä ei ostanut mulle lahjan lahjaa, ei edes korttia jouluna, synttärinä tai äitienpäivänä.

Kaikista loukkaavinta oli kun kysyi, mitä haluat joululahjaksi ja vastasin että korun. Enpä silti mitään lahjaksi saanut.

Olisin ollut onneni kukkuloilla jos olisi edes puusydämen antanut.

Ei mulle ahne sana tullut mieleen.. Ehkä ennemminkin "lellitty"..?

Mulla ei ole tapana sanoa mitään ilkeää mutta, nyt tuo edellä sanottu ehkä on sitä... Koska mun mielestä sait paljon... Musta tollanen olis ollut ihanaa :)

Me käytiin ulkona leikkimässä hiekkiksella jä kävelyllä kun mies tuli töistä, teki lyhyemmän päivän äitienpäivän kunniaksi. Syötiin äitienpäiväjäätelöt ja ukko halusi tehdä ruuan, spagettia ja jauhelihaa äitienpäivälounaaksi :) Ja mun mielestä oli oikein mukavaa ja ihanaa.

Muoks. Itseasiassa, ei "lellitty" vaan "kiittämätön".

Viimeksi muokattu:
No tuo että kysyy mitä haluaa lahjaksi ja kun antaa selkeän vastauksen ja lahja ei ole sitten sinne päinkään on vähän tylsää. Mutta muuten äitienpäiväsi kuulosti ihan mukavalta!

Yhteistyössä