olenko julma äiti,jos valitsen lapseni kaverit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paska mutsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paska mutsi

Vieras
naapurissa asuu tyttö,joka tuli ekaa kertaa kysyyn tyttöämme(7v) leikkimään.tytöt eivät ole olleet missään tekemisissä keskenään vaikka samassa eskarissa olivat....en antanut lupaa leikkiin....syynä on et tytön vanhemmat on ihan deekuja(juu eiole tytön vika),tyttö saa liikkua ihan missä haluaa,kun mä taas en anna,koska asuinlähiö on täynnä narkkeja...sit tyttö liikkuu yli 10v tyttöjen kan jotka huorittelee tuolla ihmisiä ja varastavat kaupasta...mut miten selitän tytölleni miksi en anna leikkiä keskenään?miten vast edes kiellän tyttöä alkamasta naapuria?ja aina olen sanonut et kaikkia pitää alkaa....hitto kun oiskjin eri muksu kyseessä...

Missäs getossa te oikein asutte, jos koko paikka on narkkeja ja deekuja täynnä? Ikävä pikkutytölle, kun leikit kielletään asuinympäristön ja vanhempien takia. Vois kai ne leikkiä teillä/teidän pihalla?

Myönnän pitäväni silmällä keiden kanssa kaveeraavat. Keväällä kaverina oli eräs tyttö, joka yllytti typeryyksiin. En pistänyt stoppia kaveruudelle, vaan pyysin sitten lapsen meille leikkimään ollessani kotona. Saatoin pitää silmällä leikkejä. Jos jotain varastamista tms. ilmenee, eikä vieras lapsi ota opikseen jälkiseuraamuksista, saatan jopa kieltää kaveeraamisen.

Omakohtaisesti seuraavaa: yläasteella ainoa ala-asteella kanssani kaveerannut tyttö siirtyi seurustelemaan täysi-ikäisten kanssa saaden maksuksi viinaa, tupakkaa yms. Minä jättäydyin pois hänen seurastaan. Toivottavasti nuorilla riittää rohkeutta jättää ne "huonot" kaverit ja olla mieluummin yksin kuin pilata mielensä, terveytensä, maineensa jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Missäs getossa te oikein asutte, jos koko paikka on narkkeja ja deekuja täynnä? Ikävä pikkutytölle, kun leikit kielletään asuinympäristön ja vanhempien takia. Vois kai ne leikkiä teillä/teidän pihalla?

Peesi tälle. Lähtisin ennemminkin sille linjalle että olet paska mutsi jos kasvatat lapsesi ympäristössä joka on narkkeja ja deekuja täynnä. Muuttakaa muualle että tyttö saisi kavereita, jollet anna olla kavereiden kanssa joita siellä nykyisessä asuinpaikassanne on. Yksinäisyys ei ole hyvästä.

Mun vanhemmat oli alkoholisteja, ja musta tuli ihan kelvollinen lähinnä sen ansiosta, että naapurit eivät pitäneet mua huonompana, vaan ottivat mukaansa ja antoivat leikkiä lastensa kanssa. Omat vanhemmat eivät vieneet lintsille, mutta naapureiden mukana pääsin sinnekin, ja moneen muuhun paikkaan mihin lasten kuuluu päästä :) Ei ole tuokaan lapsi varmaan vielä menetetty tapaus, joten lähimmäisenrakkaus peliin vain!

Katson kyllä kenen kanssa leikkivät, mutta tässä pihalla saavat leikkiä kaikki keskenään. Kylään en päästä, jos tiedän olevan ongelmallinen kaveri tai jos perheessä kurjat olot. Niin ja komennan kyllä niitä kavereita, jos hölmöilemään alkavat.

Alkuperäinen kirjoittaja heleijaa:
Mun vanhemmat oli alkoholisteja, ja musta tuli ihan kelvollinen lähinnä sen ansiosta, että naapurit eivät pitäneet mua huonompana, vaan ottivat mukaansa ja antoivat leikkiä lastensa kanssa. Omat vanhemmat eivät vieneet lintsille, mutta naapureiden mukana pääsin sinnekin, ja moneen muuhun paikkaan mihin lasten kuuluu päästä :) Ei ole tuokaan lapsi varmaan vielä menetetty tapaus, joten lähimmäisenrakkaus peliin vain!

Peesi tähän, vaikka ihan suoraa omaa kokemusta ei olekaan. Mutta on tosi surullista, että naapurin tyttö joutuu jo 7-vuotiaana oppimaan, ettei kelpaa toisten seuraan :(

Yhteistyössä