Olenko kamala ihminen jos en pidä eräästä lapsesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
"lapset on niin ihania" "lapset on niin viattomia"...

... kuulee usein. Itse olen kuitenkin usein tekemisissä erään lapsen kanssa jota oikeastaan ainoastaan siedän olosuhteiden pakosta, mutta en pidä lasta suloisena eikä mulle tule mitään hellimishaluja häntä kohtaan. Tietysti siitä huolimatta kohtelen lasta hyvin, vaikkakin neutraalisti. Olenko kamala ihminen?

Musta sä olet täysin normaali ihminen, kaikista ei tarvitse pitää, oli se sitten lapsi tai aikuinen, mutta käyttäytyä pitää osata...

Mä tiedän aika pirun monta lasta (ja aikuista :D ) joista mä en pidä.

mun mielestä ihan normaalia, voin tältä istumalta luetella ainakin 5 lasta kenestä en pidä lainkaan. Eihän kaikista aikuisistakaan tarvitse pitää, miksi sitten lapsista?

Lapset on persoonia siinä missä aikuisetkin, en minä pidä kaikista aikuisistakaan...

Lapsen kohdalla on tärkeintä mun mielestä se, että osaa silti käyttäytyä asiallisesti lasta kohtaan. Ei tarvitse helliä tai halia, mutta ei myöskään "työntää sivuun".

Mitä lasten viattomuuteen tulee, nehän ne vasta viallisia ovatkin. Sairastavat vuoden sisään seitsemäntoista rokkoa ja tulehdusta, ja jokaisesta ruumiinaukosta lentää jotain eritteitä sattumanvaraisiin suuntiin. Kommunikoinnin äänenvoimakkuus ja -miellyttävyys on jossain sumutorven ja piriä kiskoneen iskelmälaulajan välissä. Kaikki liikkuminen tapahtuu juoksemalla, jotta julkisilla paikoilla ihmiset saisivat ilokseen väistellä räkä kaaressa singahtelevia kimeitä risteilyohjuksia. Kyllä se vähän niin on, että se on poikkeustapaus jos aikuinen on yhtä rasittava kuin lapsi.

[QUOTE="vieras";23420778]Ihan yhtälailla tärkeetä tää on musta aikuistenkin kohdalla...[/QUOTE]

Njoooo.... Mutta aikuiset saattavat olla ihan "tietoisesti k-päitä", esimerkiksi pieni lapsi jos käyttäytyy jotenkin kettumaisesti niin yleensähän siinä on takana sitten jotain muuta. Aikuinen tiedostaa itsensä paremmin.

Mutta yleisesti ottaen siis joo, jos inhoaa aikuista ihan ilman näkyvää syytä (eli se ihminen ei tahallaan suututa toista) niin siinä tapauksessa olen samaa mieltä.

Mitä lasten viattomuuteen tulee, nehän ne vasta viallisia ovatkin. Sairastavat vuoden sisään seitsemäntoista rokkoa ja tulehdusta, ja jokaisesta ruumiinaukosta lentää jotain eritteitä sattumanvaraisiin suuntiin. Kommunikoinnin äänenvoimakkuus ja -miellyttävyys on jossain sumutorven ja piriä kiskoneen iskelmälaulajan välissä. Kaikki liikkuminen tapahtuu juoksemalla, jotta julkisilla paikoilla ihmiset saisivat ilokseen väistellä räkä kaaressa singahtelevia kimeitä risteilyohjuksia. Kyllä se vähän niin on, että se on poikkeustapaus jos aikuinen on yhtä rasittava kuin lapsi.

:laugh:

Kai mä oon jotenkin sairas, mutta musta tää oli aika hauska..

Kyllä mä silti enemmän kestän omia lapsiani kuin suurinta osaa aikuisista ihmisistä. Monessa aikuisessa on se vika että he kuvittelevat olevansa jo "valmiita", lapsi taas kehittyy ja muuttuu koko ajan, on utelias ja oppivainen.

Yhteistyössä