Olenko kamala jos makaan miehen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Annica"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Annica"

Vieras
Olemme olleet ystäviä kohta 10 vuotta, molemmat sinkkuja. Ei perhettä ei lapsia.
Mies on vanhempi muttei mikään vanhus sentään. Hän on myöntänyt rakastuneensa minuun ja haluaisi enemmän. Ei pelkkää yhden yön juttua. En itse tunne syvää parisuhderakkautta vaan hyvää ystävyyttä. En kuitenkaan halua hajottaa ystävyyttä.
Uskon että olisimme onnellisia yhdessä ja mieskin tietää ettei tunteeni rouhua kuten hänellä. Hän on vakavissaan ja tunteet ovat oikeat. Voisiko tämä onnistua? Parisuhde ja seksi hänen kanssaan.

Itse en lähtisi parisuhteeseen pelkän ystävyyden pohjalta. Joskus olen sitäkin kokeillut. Minulle seksi suhteessa on tärkeää ja hyvään seksiin tarvitsen kyllä muutakin tunnetta kuin ystävyyttä. Itse pitemmän päälle ystävyys-parisuhteessa vaan katkeroituisin/ alkaisin haikailla muuta.

Mutta sinä olet ihan eri ihminen kuin minä. Sinullehan tuo voi toimiakin, itse sen parhaiten tiedät.

Seksi voi onnistua, mutta se saattaa pilata ystävyytenne. Parisuhde tuskin onnistuu, koska todenäköisesti sinä alat jossakin vaiheessa kaivata suurempaa tunteiden paloa.

Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Kyllähän monissa maissa järjestetyt järkiavioliitot toimivat. Kyse on vain siitä, sopeudutko sinä siihen. Riittäääkö se sinulle. Alkaako sinua ajan myötä ahdistamaa liiallinen läheisyys mieheen, jota kohtaan et tunne intohimoa?

Ei kannata pilata hyvää ystävyyttä, seksi kiinnittää ihmiset ihan eri tasolla yhteen ja jos tulee ongelmia seksissä tai muuten, ei ole enää niin helppo palata ystävyyteen. Entä sitten kun rakastut johokin toiseen?

[QUOTE="Lilli";28776369]Ei kannata pilata hyvää ystävyyttä, seksi kiinnittää ihmiset ihan eri tasolla yhteen ja jos tulee ongelmia seksissä tai muuten, ei ole enää niin helppo palata ystävyyteen. Entä sitten kun rakastut johokin toiseen?[/QUOTE]

Millä tavalla seksi liittää ihmiset yhteen?

Saattahan siinä käydä niinkin että rakastut häneen vasta myöhemmin kun olette harrastaneet sitä seksiä, ainiin tais olla kuolemansynti sanoa harrastaa mutta menköön!

En lähtis moisen miehen kanssa sen enempää suhteeseen, kuin sänkyynkään.

Haluan kyllä tuntea oloni palvotuksi ja himoituksi (kuten ap nyt varmasti tunteekin, kun mies on kerran ihan lääpällään), mutta vähintäänkin yhtä tärkeänä pidän myös sitä, että tunnen itse kumppaniani kohtaan samoin.

Voiko seksi edes olla kovin hyvää, jos sitä toista kohtaan ei ole ihan kunnon himoja?

Jos ei sulla ole mitään ystävyyttä kummempia tunteita miestä kohtaan, niin tee miehelle se myös selväksi. Ettei tämä elättelisi romanttisia tunteita susta turhaan, vaan että hän myös pitäisi sua vain ystävänä ja ettisi rakkauden kohteensa muualta.

Olen yrittänyt, muttei toiminut. Tarvitsen kumppanikseni ihmisen, jota kohtaan tunnen vetoa. Parisuhteessa minulla määrää enemmän intohimo, kuin ystävyys. Yritin kuitenkin parisuhdetta parhaan ystäväni kanssa, koska hän oli minusta kiinnostunut. Ahdistuin, kun en tuntenut hänen kanssaan samoja suuria tunteita, enkä nauttinut seksistä.
Ihmiset ovat erilaisia, minä olen tunneihminen ja tahdon elää onnellisena, enkä pakota itseäni mihinkän. Sinä saatat olla onnellinen ystäväsi kanssa parisuhteessa. Se ei selviä muutoin, kuin kokeilemalla, mutta ennen sitä kannattaa punnita tarkkaan, mitä on menetettävänä.
Minä menetin parhaan ystäväni, en näköjään saa häntä enää takaisin, vaikka olen yrittänyt, ja kadun sitä elämässäni eniten.

Ystävyys on jo mennyttä, jos kerran mies on rakastunut, ei se mikään toimiva ystävyyssuhde silloin ole. Sama se on kokeilla tulisiko siitä jotain muuta. Ehkä miehenkin on helpompi siityä eteenpäin, jos koitatte suhdetta ja sitten reilusti eroatte. Ystävästä on vaikeampi erota noin vain. Seksi voi myös olla ihan kamalaa ja parhaassa tapauksessa saatte yhdessä nauraa, että olipa huono idea.

[QUOTE="möks";28776469]Ystävyys on jo mennyttä, jos kerran mies on rakastunut, ei se mikään toimiva ystävyyssuhde silloin ole. Sama se on kokeilla tulisiko siitä jotain muuta. Ehkä miehenkin on helpompi siityä eteenpäin, jos koitatte suhdetta ja sitten reilusti eroatte. Ystävästä on vaikeampi erota noin vain. Seksi voi myös olla ihan kamalaa ja parhaassa tapauksessa saatte yhdessä nauraa, että olipa huono idea.[/QUOTE]

En halua pilata mitään. Mies on valmis seisomaan tukena vaikkei tunteeni nyt kohtaakaan ainakaan nyt. Pelkään menettämistä, koska mies on niin läheinen minulla ja oikea todellinen ystävä.

Yhteistyössä