Olenko käsittänyt väärin vai onko näin (luksustuotteet ja ihmiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hm

Vieras
Ihmiset haluavat paljon rahaa ja sen rahan he haluavat käyttää kallliisiin asioihin, joihin muilla ei ole varaa. Eli pitää olla jotain kallista merkkiä, oli sitten kyseessä laukku, kengät, auto tai takki tai mitä vaan.

Miksi? Miksi halutaan erottua joukosta jollain kalliimmalla ja miksi halutaan että toiset näkevät että minulla on kallista ja miksi toiset sitten ihailevat tällaista?

Eli halutaan tällä tavalla ihailua muilta ja yritetään näin olla parempia kuin toiset.

Mutta jos joku pitää itseän jo syntyjään älykkäämpänä, kauniimpana, parempana sydämeltään ym. niin tämä on paha. Eli syntyjään kauniita tai älykkäitä haukutaan ja kadehditaan. Jos on mielestään kaunis, älykäs ja täydellinen kaikinpuolin, eikä tarvitse enää tuoda esiin mitenkään erinomaisuuttaan ostamalla kallista ulkopintaa itselleen, se onkin kaikkien mielestä ihan huono. Eli jos et ole rahan perään, niin se ei käy. Se ei ole yhtä arvostettua.

Vai osaako joku selittää minulle mistä on kyse, kun ihmiset ovat kalliiden tavaroiden perään? Miksi?

tämä tuli mieleen, koska mielestäni usein rumat ja lihavat ja tyhmät ja ahneet ovat usein rikkaita. Rumilla ja lihavilla on tarve päteä edes jotenkin. ja pyhittävät elämänsä rahan keräämiseen ja sen tuhlaamiseen. ja rikkaalta näyttämiseen.

Eli jos itse henkilö on tyhjä sisältä, tyhmä, ruma ja ahne ja ei ole mitään mielenkiintoa mihinkään asiaan, hän pyhitää elämän rahalle, sen hankkimiseen ja kalliille tavaroille.

Koska jos itse on lihava, ruma, tyhmä, ei itsekuria, jne. niin onhan se hyvä, jos on täydellinen hienosti muotoiltu kallis sitruspuristin täydellisessä kodissa ja vaatteet kaikki kalleinta mitä on.

Ite oon ollu tyytyväinen elämääni vaikka rahat onkin välillä ollu tiukilla,siitä huolimatta on ollu ruokaa,seinät ympärillä ja katto pään päällä.Ja oon monesti miehellekin sanonu että en ois yhtään sen parempi ihminen vaikka rahaa ois muille jakaa,parempi on ollu näin että tulee toimeen ja on oikeesti onnellinen.

Tästä tulikin mieleen kun olin äippälomalla ja eräs ystävä tuli käymään.Olin säästää sitkuttanu niistä äitiyspäivärahoista uuden sohvan hinnan ja ostanu meille jättidivaanin.Tää ystävä totes ensimmäisenä että eipä tuo uusi sohva kovin kummoinen ole.
Tämä ystävä oli saanu kuukautta aikasemmin aika hulppean perinnön.Ei varmaan siinä vaiheessa miun vähistä rahoista ostettu sohva näyttäny kummoselta.
Ei se raha kuitenkaan tee onnelliseksi :)

Miten tähän nyt ulkonäkö, äly (tai sen puute), varakkuuden todellinen taso yms. vedettiin mukaan? Suurin reviiri ja haaremi osoittavat muille heidän paikkansa nokkimisjärjestyksessä. Ihminen on vain yksi eläinlaji.

Mikä sit on kallista? Ja pröystäilyä?
Miksi ihminen ei voi ostaa jotain omien mieltymysten mukaan vaan heti on oletus et tavara x on ostettu ihan vaan kateutta herättämään?
Tietyissä asioissa laatu maksaa, ikävä kyllä. Mä ajaisin mielelläni ladan hinnalla audia, mut se ei ikävä kyllä onnistu.

[QUOTE="vieras";22602648]Epäsosiaalisena ihmisenä ostan aina vain itseni vuoksi asioita. Tunnen itseni väärinymmärretyksi, jos joku luulee, että yritän viestiä tavaroillani jotakin.[/QUOTE]

Tällä palstalla elitismi on sitä, että ostaa kalliimmat kengät.

Mä en usko että Suomessa on hirvittävästi ihmisiä, jotka voivat ostaa vain luxustuotteita. Ja vielä että moni palstalainen voisi heitä tuntea. Hyvätuloiset ihmiset voivat ostaa jotain luxusta ja sitten heidän täytyy pihistää jossain muussa.

Kuinka rikas pitääkään olla, jotta voisi ostaa vain luxusta? Vai onko meillä vain erilainen määritelmä luxukselle?

Mä en usko että Suomessa on hirvittävästi ihmisiä, jotka voivat ostaa vain luxustuotteita. Ja vielä että moni palstalainen voisi heitä tuntea. Hyvätuloiset ihmiset voivat ostaa jotain luxusta ja sitten heidän täytyy pihistää jossain muussa.

Kuinka rikas pitääkään olla, jotta voisi ostaa vain luxusta? Vai onko meillä vain erilainen määritelmä luxukselle?

Niin. Mutta kaikilla ihmisillä on tämä pyrkimys. Että jos olisi, haluaisi näyttää kalliimmalta kuin toiset.

Mutta sellaista, joka pitää itseään täydellisenä ilman tätä ulkoista statusta, kadehditaan ja vihataan.

Kyllä se asia on niin että ne joilla rahaa on, ostavat mitä mielensä tekee. Ei ne osta sitä tavaraa vain siksi että se on kallis brändituote.
Olen monesti miettinyt miksei suomalaisilla mene kaaliin se, että rahaa saa käyttää jos sitä on. Miksi täällä pohjolassa rahaa ei saa käyttää jos sitä on? Kateellinen kansa.
Kaikilla sitä rahaa ei kuitenkaan koskaan tule olemaan yhtäpaljon.

Mun tuttavapiirissä ne oikeasti rikkaat ei leveile luxustuotteilla, jos heillä on audi maasturi pihassa heillä ei ole tarvetta puhua siitä, ne jotka ostaa velalla, velkaa velan päälle, niin heillä on tarve puhua taloistaan, autoistaan ja siitä mitä mikäkin maksaa.

Ja onko ne rikkaita joilla on hienot sydeemit, talot, autot ja lapset puettu kalliisti jos velkaa on 300t e?? Musta ei.

Me perusduunari perhe, jotka asutaan omassa pikkukodissa ja ajetaan 8vuotta vanhalla autolla eikä velkaa ku parikymmentätuhatta koen, että ollaan vakavarasempia ja jopa varakkaampia, kuin ne suurempi tulolliset jätti velalliset.

Nii.. menikö jo vähän aiheen vierestä

On varmaan ihan erilainen määritelmä. Onko luksusta jos ostaa kalliimpia meikkejä niiden sopivuuden, ei merkin vuoksi?

Tai vähän kalliimpia vaatteita kestävyyden ja eettisten syiden vuoksi, ei merkin?

Ehkä se, miten sen omistamansa asian tuo esille, on se juttu. Itse olen haaveillut yhdestä laukusta ja yhdestä jakusta ja joskus ne ostan, kalliita ovat. En usko monenkaan edes tunnistavan niitä jos ja kun tuolla kadulla niiden kanssa menen. Eikä sillä väliä, unelma on minun eikä sillä ole tarkoitus pröystäillä.

[QUOTE="just";22602803]Kyllä se asia on niin että ne joilla rahaa on, ostavat mitä mielensä tekee. Ei ne osta sitä tavaraa vain siksi että se on kallis brändituote.
Olen monesti miettinyt miksei suomalaisilla mene kaaliin se, että rahaa saa käyttää jos sitä on. Miksi täällä pohjolassa rahaa ei saa käyttää jos sitä on? Kateellinen kansa.
Kaikilla sitä rahaa ei kuitenkaan koskaan tule olemaan yhtäpaljon.[/QUOTE]

Niin. Mietin vain, että miksi esim. USA:ssa halutaan näyttää rikkaalta ja kuulua piireihin? Miksi?

Palstalla toimivat tissit ovat sitä luksusta, joilla toimivatissisten imettäjien status nousee (ainakin imettäjien mielestä) korvikemammojen yläpuolelle.

Usassa on hieman erilaiset tuloerot kuin suomessa ja se miten suomalaiset näkevät jenkkikulttuurin onkin jo sitten hippasen eriasia.

Mielestäni joku tuossa aiemmin puhui asiaa näistä suomalaisten veloista ja todellisesta varallisuudesta. Pilvilinnat on rakennettu velalle ja mitään ei oikeasti omisteta.

Yhteistyössä