Olenko kohtuuton kolmevuotiaalle, hyvät neuvot tarpeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoton

Vieras
Meijän poika 3,v on on jo pitemmän aikaa tehnyt pissin ja kakan pottaan ja päivällä ei ole vaippaa, univaippa on vielä.Nyt on neljäkerta aperäkkäin tehnyt kakan vaippaan, ja kun olen kysynyt miksi on vastaus ollut, en halunnut tulla potalle. Ensimmäisellä kerralla sanoi vahinko, miutta ei se neljää kertaa peräkkäin voi olla vahinko. Eilen sanoin pojalla, että ens kerran tule potalle, äiti ei pese pois vaan laittaa sulle housut jalkaan ja saat pitää kakka vaippoja jos se kerran on niin kivaa. Tänään ennen päivä unia kysyin tuleeko kakka, ei tule sanoi poika. sovittiin, että jos tulee hän tulee potalle. Sanoin myös, että nyt äiti ei pese pois. no tossa se nyt leikkii ja haisee... mitä ihmettä pitäis tehdä ja olenko kohtuuton?

Ei se poika tuolla tavalla enää potalle kakkaakaan. Aina näissä hommissa tulee takapakkia ja se on vaan hyväksyttävä ja yritettävä vähän ajan päästä uudestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinnasänky:
Onko se sitten kiva, jos pojan pylly tulehtuu kun annat kakkojen olla housuissa? Ehkä joku muu konsti sopisi kuule paremmin...
Ei, ei todellakaan ole, mutta mikä muu konsti? Niinkuin sanoin, olen ihan neuvoton.

no, olet kohtuuton. Joku muu rangaistus, jos rangaista haluat, kuin että kakka housussa, haisemassa ja takamukser ihoa rikkomassa.

lapsi on vasta 3 v. ehkä 5 vuotiaalle voisi tuommosia rangaistuksia antaa, mutta että 3 v??!!

Neuvoja...älä kiinnitä mitään huomiota.Vaan ohimennen aina itse mennessäsi vaikka leikin varjolla pyydät kaveriksi.
Keksit kakkalaulun...
palkitset kakasta pottaan,muttet rankaise jos vaippaan tulee..
Onhan näitä.'Käytä maalaisjärkeä!!

:wave:

On aivan kohtuuton rangaistus. Kyse on vasta 3v ja syynä voi olla vaikka joku pelkotila esim. kovavatsa tms. Ja lisäksi lapsilla tulee noita kausia, kun pissat tai kakat tulee housuun vaikka kuivana on oltukin jo pitemmän aikaa. Lahjontaa itse kokeilisin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lapsi ollut päivä kuiva keväästä asti ja kakt tullu pottaan ihan hyvin, en ymmärrä miks nyt ei.

Takapakkeja tulee,kasvatuksessa ja lapsen taidoissa.Ei pidä olla tuomitseva ja sanoa että kerran oppinut,et koskaan voi mokata!!

Anna tarroja kakasta pottaan,taikka joku esim marmorikuula.
Joku mistä lapsestykkää!

Olet täysin kohtuuton.

Tee potalle kakkaaminen mukavaksi asiaksi. Nyt siitä tulee "pakkopullaa", mikä voi tulla hyvin ikäväksi kokemukseksi lapselle. Ja tuon ikäinen lapsi saattaa oikeesti vahingossakin vielä päästää housuun/vaippaan kakkansa..

Mistä voi johtua, kun kysyn pojalta miksi, et tullu potalle vastaus, en halunnut ja ihan asiallisesti olen keskustellut, että tulis potalle. Tuskin kyseessä kova vatsa kun neljänä päivänä peräkkäin.

Mistä voi johtua, kun kysyn pojalta miksi, et tullu potalle vastaus, en halunnut ja ihan asiallisesti olen keskustellut, että tulis potalle. Tuskin kyseessä kova vatsa kun neljänä päivänä peräkkäin.

Ei osaa selitellä vielä tuon ikäinen.
Voi olla että maha on ollut löysällä tms.EIkä sitä osaa kertoa.
OOt kyllä kohtuuton niin vaateissasi kuin toimissasi.

3 vee on aika pieni vielä.
anna lapselle aikaa!! :wave:

No lapset nyt vaan on sellasia, ei kaikelle löydy aikuiselle sopii selitystä.
Missään nimessä tuollasesta ei tuon ikästä saa rankaista, vaan keksit kivoja palkintoja pottaan kakkaamisesta. Etkä kokoajan jauha siitä kakasta, johan se alkaa ahistaa.

Taitaisin kyllä kokeilla toista metodia: Laitetaanko sitten kokonaan potta pois?? Mitähän poika siitä meinaisi? Jos ei sitä käytetä, niin joutaa kaappiin. Sitten voi poika miettiä. Moni haluaa oikealle pytylle, oletko sitä kysynyt? Ja koita myös kysyä, MIKSI ei halua potalle? Haluaako ehkä jonkun uuden jutun siihen yhteyteen: kirjan? äiti paikalla/ äiti poissa? / potta toiseen huoneeseen?

Olen kyllä sitä mieltä, että äidin kuuluu pestä kakka pois. Tee se ilman sen suurempaa numeroa ja juttele vaihtoehdoista. Joku syy pojalla on pottalakkoon, ei pidä moisesta "rangaista".

Pienihän 3v vielä on :heart:

Oisko pöntöllä käyminen mitään? Meiän poju inhos pottaa mut pytylle sit alkoki ihan itekseen. Ja on tullu senki jälkeen vahinkoja, millon mistäki syystä...mut ne ku ohittaa ilman kauheeta kohtausta ni voi jäädä äkkiäkin pois. Tsemppiä vaan!

Ja..on olemassa niitä pottatarroja, jotka siis laitetaan sinne pottaan sisälle ja sit ku tulee pisu, siihen tulee joku kuva :) Ainaki 2-vuotiaalle se oli kiva juttu!

Mutta jos on ollut kovavatsa, kun edellisen kerran kävi potalla ja on tehnyt vaikka kipeää ja siitä on jäänyt pelko. Tai sitten maha on löysällä eikä kerkiä potalle. Ei 3v osaa vielä kauhean hyvin analysoida tilanteita tai omia tuntemuksiaan. Voi vaan uhmatakin, mutta silti et voi pitää lasta kakoissa. Rangaistuksien on kuitenkin oltava lapsen iän mukaisia ja ketään ei saa eikä voi pitää kakoissa. Lahjonta on paljon lempeämpi tapa ja yleensä kantaa parempaa tulosta.

Yhteistyössä