Olenko kohtuuton kolmevuotiaalle, hyvät neuvot tarpeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Neuvoja...älä kiinnitä mitään huomiota.Vaan ohimennen aina itse mennessäsi vaikka leikin varjolla pyydät kaveriksi.
Keksit kakkalaulun...
palkitset kakasta pottaan,muttet rankaise jos vaippaan tulee..
Onhan näitä.'Käytä maalaisjärkeä!!

:wave:

Jotain tällaista minäkin suosittelisin. Noin pienelle jää helposti "pahamaku suuhun" kun pieni kuitenkin haluaa vain miellyttää äitiä, eikä välttämättä osaa sanoa miksi tekee jotain "pahaa" kokeilumielessä.

Taantumat ovat todellakin osa kaikkea kehitystä. Ei ne sinusta huonopaa äitiä tee, eikä lapsesta huonompaa lasta. :hug:

Pottatarratkin voisivat olla vaihteeksi kiva juttu. Nehän "ilmestyvät" esille kun pottaan tulee tavaraa! Nettikaupoista niitä löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Minä ottaisin palkitsemisen käyttöön, kun tekee kakan pottaan! Esim vaikka tarran saa laittaa johonin, ja vielä kunnon kehut päälle!

Ja jos tulee vaippaan, niin et nosta siitä meteliä, vaan vaihdat nätisti vaan vaipan ja that's it! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:
Mutta jos on ollut kovavatsa, kun edellisen kerran kävi potalla ja on tehnyt vaikka kipeää ja siitä on jäänyt pelko. Ei 3v osaa vielä kauhean hyvin analysoida tilanteita tai omia tuntemuksiaan. Voi vaan uhmatakin, mutta silti et voi pitää lasta kakoissa. Ragaistuksien on kuitenkin oltava lapsen iän mukaisia ja ketään ei saa eikä voi pitää kakoissa. Lahjonta on paljon lempeämpi tapa ja yleensä kantaa parempaa tulosta.

Näin meidän tytölle ainakin hieman tuli ja sitten pimitteli hullun kauan kakkaansa. Ei tehnyt housuunsa (ei laittu vaippaa silti), mutta ei halunnut potalleenkaan tehdä. Tehtiin siitä sitten leikki, että äiti "kakkii" ämpäriin vierellä ja "auttaa" toista. "ääääh, äitikin työntää äääh" ja sit kun toinen työnsi ja itkikin välillä, niin kehuin hurjasti ja sanoin vaan, että vielä vähän yms. Oli varmaan typerän näköistä, mutta kakkahan sieltä sitten vihdoin tuli ja hiiirmut kehut toiselle. Kesti jonkinaikaa ennenkuin uskalsi kakia uudelleen, mutta tein tuon "yhteiskakin" uudestaan niin sitten toisellakin oli parempi mieli ja jatkoin kunnes pelko lähti pois.

Minä ottaisin palkitsemisen käyttöön, kun tekee kakan pottaan! Esim vaikka tarran saa laittaa johonin, ja vielä kunnon kehut päälle!

Ja jos tulee vaippaan, niin et nosta siitä meteliä, vaan vaihdat nätisti vaan vaipan ja that's it! :)

Ja vielä lisään, että minä tarkoitin ihan normaali tarroja, jonka saa liimata johonkin, esim tarravihkoon tai kerätä seinälle julisteeseen, paperiin, jossa se on kunniapaikalla, niin että kaikki näkevät miten hienosti on saanut tarroja sinne kerätyksi!

käytin lapsen pesulla ja sanoin, että pitäiskö meijän viedä potta kirppikselle, kun et sinä kerta halua käydä siiinä. Ei viedä, haluan minä käydä sanoi poika. Sanoin, että tule sitten ens kerran potalle. Saa nähdä miten käy.....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
käytin lapsen pesulla ja sanoin, että pitäiskö meijän viedä potta kirppikselle, kun et sinä kerta halua käydä siiinä. Ei viedä, haluan minä käydä sanoi poika. Sanoin, että tule sitten ens kerran potalle. Saa nähdä miten käy.....

Sulla on vaan tuollanen uhkailun maku...Ikävää.Oisit sanonut että ensi kerralla koitetaan vaikka yhessä,auta poikaa-älä kiristä!! :/

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:

Sulla on vaan tuollanen uhkailun maku...Ikävää.Oisit sanonut että ensi kerralla koitetaan vaikka yhessä,auta poikaa-älä kiristä!! :/

Näinpä!

Tosi ikävää ja osittain "nöyryytettävää" lapselle. Sano seuraavan kerran, että voisit tehdä "leikki" kakan pojan kanssa ämpäriin samaan aikaan tai käytä jotain muuta avustuskikkaa.. Ja tarra/kehut tjms päälle.

muttta, tämä tästä ja lähden uhkailemaan ja kiristämään lasta... joo eihän kukaan koskaan uhkaile eikä kiristä, minä olen ensimmäinen. Hyvä että täällä palstalla kaikki muut äidit ovat täydellisiä äitejä eivätkä koskaan ikinä missään tilanteessa ole uhkaillut tai kiristenyt. :) hyvää päivän jatkoa kaikille täydellisille äideille, me käydään lapsen kanssa tekemään pipari taikinaa ja tehdään pipareita huomenna. n

Niin näistä viesteistä luin, että jos kokeilisit, että mitäpä jos laitettais potta pois..... Ei ollut oma idea.

Vaivihkaa...jos toinen ei siitä ole innostunut.EI tarvii kiristää ja uhata.
Oot toisen ainoa tuki ja turva.Ole sen arvoinen myös,älä väärinkäytä suurta asemaasi.

Oliko pakko sitten muuten se vinkki täältä ottaa??MOnessa yritetty tsepata!!
Miksei yhtähyvin postitiivinen asenne,ensi kerralla toinen juttu!!
Ja koitetaan uusiks!!??

mun siskolla tuli melkeinpä tuossa samassa iässä sama juttu. Kesti n. kuukauden-kaksi (en muista tarkkaan). Aina tuli kakat housuun vaikka oli ollut täysin kuiva jo jonkin aikaa. Siskoni tapauksessa ainakin hän jotenkin "häpesi" mennä potalle kakalle ja teki sitten housuun, eikä edes maininnut siitä kenellekään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja jokin vaihe:
mun siskolla tuli melkeinpä tuossa samassa iässä sama juttu. Kesti n. kuukauden-kaksi (en muista tarkkaan). Aina tuli kakat housuun vaikka oli ollut täysin kuiva jo jonkin aikaa. Siskoni tapauksessa ainakin hän jotenkin "häpesi" mennä potalle kakalle ja teki sitten housuun, eikä edes maininnut siitä kenellekään mitään.

kiitos tästä viestistä :)

muttta, tämä tästä ja lähden uhkailemaan ja kiristämään lasta... joo eihän kukaan koskaan uhkaile eikä kiristä, minä olen ensimmäinen. Hyvä että täällä palstalla kaikki muut äidit ovat täydellisiä äitejä eivätkä koskaan ikinä missään tilanteessa ole uhkaillut tai kiristenyt. :) hyvää päivän jatkoa kaikille täydellisille äideille, me käydään lapsen kanssa tekemään pipari taikinaa ja tehdään pipareita huomenna. n

Täälläkin on kyllä ihan samanlainen kiristäjä-uhkailija -äiti ;) ... Meillä oli sama homma pissaamisen kanssa just tuossa n.3v iässä,teki aina housuun.Mikä lie kausi sekin oli.Ja meinasi mennä kyllä itseltä jo hermot asian kanssa.Ja tulihan sitä kokeiltua uhkailua ja lahjontaa ja vaikka sun vallan mitä.Mutta eipä siihen loppupeleissä auttanut muuta kuin aika.Eiköhän teilläkin mene ajan kanssa ohi.Se on niin helppo antaa rakentavia neuvoja toiselle kun itse ei ole tilanteessa.Ja oikeesti,toisiin lapsiin tehoaa paremmin tuo "uhkailu" ja toisiin taas paremmin lahjonta.Kokemuksesta voin sanoa,meillä löytyy molemmanluontoisia lapsia. Tsemppiä teille =)

lyhyt vastaus: olet kohtuuton. 3v tulee vielä takapakkia. vaihda vaippa/housut, älä tee numeroa ja anna palkinto esim tarra joka pottakakasta. Kyllä se menee siitä ohi, ihan normaalia että tällaisia taantumia pienillä tulee pottailussa.

Yhteistyössä