Olenko lapsellinen jos pistän välit poikki ystävääni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Sain tietää että paras ystäväni on levitellyt minun henkilökohtaisia asioitani ja juoruillut selkäni takana tekemisistäni. No sanoin tästä ystävälleni ja hän selitti sen sillä kun on rankkaa oman lapsensa kanssa!! Ja sanoi perään että meidän ystävyytemme on niin ainutlaatuista ettei siitä voi sanoutua irti. En sitten sanonut juuta enkä jaata, mutta minulla meni luotto häneen täysin. Koska minustakin on tuntunut että hän on minulle sielunkumppani (jos ystävästä voi näin sanoa), mutta tämä hänen juoruilunsa vei kyllä pohjan kaikelta. En enää edes halua soittaa tai puhua hänelle mistään, olenko lapsellinen? Pitäisikö vain painaa villaisella tämä asia ja jatkaa niinkuin mitään ei olisi tapahnut? Hän sanoi että toivottavasti tämä vain vahvistaa ystävyyttämme! Sitä se ei ainakaan tehnyt.

et ole.. en mäkään sellaisen ihmisen kanssa ystäviä haluaisi olla kehen ei pystyisi luottamaan yhtään.. aina joutuis miettiin tarkasti mitä päästää suustaan..

En olisi voinut koskaan uskoa ystävästäni tälläistä. Mulla ei ole paljon ystäviä ja siksi hän onkin ollut minulle niin tärkeä. Mutta olisihan tämä pitänyt arvata kun puhui kaikista muista kavereistaan minulle pahaa.

Odottaisin että ystävä ottaa yhteyttä ja pyytää anteeksi ja on pahoillaan tapahtuneesta.
Jos niin ei käy niin ystävyys on entinen ja en vastaisuudessa kertoisi mitään yksityisasioitani hänelle vaikka se anteeksipyyntö tulisikin.

Niin, aika paljon riippuu siitä millainen asia on kyseessä. Mulle ei oo ihan kauhee shokki vaikka olisinkin ystäväni puheenaiheena muulloinkin kun ollaan tekemisissä, sehän on merkki siitä että mielessä ollaan.

[QUOTE="joo";26250321]Niin, aika paljon riippuu siitä millainen asia on kyseessä. Mulle ei oo ihan kauhee shokki vaikka olisinkin ystäväni puheenaiheena muulloinkin kun ollaan tekemisissä, sehän on merkki siitä että mielessä ollaan.[/QUOTE]

En mäkään loukkaantuisi jos puhuisi minusta normaaleja asioita. Mutta levitellyt minun ja mieheni seksiin liittyviä asioista ja meillä on ollut asioita elämässämme joista ei kukaan muu tiedä kuin hän, niin kaikki puhuttu eteenpäin. Ja todella rumaan sävyyn puhunut minusta ja lapsistani.

[QUOTE="aapee";26250358]En mäkään loukkaantuisi jos puhuisi minusta normaaleja asioita. Mutta levitellyt minun ja mieheni seksiin liittyviä asioista ja meillä on ollut asioita elämässämme joista ei kukaan muu tiedä kuin hän, niin kaikki puhuttu eteenpäin. Ja todella rumaan sävyyn puhunut minusta ja lapsistani.[/QUOTE]
Tällaisen ihmisen jättäisin ihan oman onnensa nojaan. Mä oon aina inhonnut ihmisiä jotka haukkuu mulle muita kavereitaan, mietin aina mitä ne musta sitten puhuu. Mulla on etäisempänä kaverina yksi tällainen ihminen ja hänelle en koskaan kerro mitään sellaista, minkä levittelyä en sietäisi.

[QUOTE="aapee";26250358]En mäkään loukkaantuisi jos puhuisi minusta normaaleja asioita. Mutta levitellyt minun ja mieheni seksiin liittyviä asioista ja meillä on ollut asioita elämässämme joista ei kukaan muu tiedä kuin hän, niin kaikki puhuttu eteenpäin. Ja todella rumaan sävyyn puhunut minusta ja lapsistani.[/QUOTE]

Jos olisi tuolla tavalla pettänyt luottamukseni, en kyllä pystyisi pitämään ystävänäni enää. Alkaisin jopa miettiä, onko tällainen ihminen mun oikea ystäväni koskaan ollutkaan.

Hankkiutuisin eroon ihan ehdottomasti.

Mullon tullut vähän nollatoleranssi ihmisten kanssa tohon selän takana jauhamiseen. Sen verran syvät arvet jäänyt yläastesteen ja sen jälkeisten ihmisten touhuihin. Poikkasin välit kaikkiin silloisiin "ystäviin" ja elämä helpottunut kummasti, kun ei tartte aina kuulla mitään juoruja itestään mitkä ei ole totta tai liioiteltu.
Nykyään valikoin ystävät tarkoin ja tiedän että he ei ikinä ilkeyttään juoruile :)

Voihan sitä pitää casual välit eikä tartte poikkasta kokonaan välejä jos ei halua riitoja ym aikaan, mutta ei vaan enään kerro mitään liian syvällisiä asioita mitä ei halua muiden tietävän!

Miksi sä puhut ystävällesi sun ja miehesi seksiin liittyviä asioita? Eikös niiden pitäisi olla sun ja miehesi välisiä asioita? Ja tykkäiskö sun miehesi, jos tietäisi että sä puhut teidän seksielämästä muille?

[QUOTE="vieras";26250705]Ei ole mitenkään harvinaista puhua seksielämästä ystävien kanssa.[/QUOTE]

No mut eikö sekin toisaalta ole toisen ihmisen asioiden levittämistä? Kyllä mua ainakin loukkais aika lailla, jos mun mieheni puisi meidän seksielämää kavereidensa kanssa. Mä olen parhaan ystäväni kanssa puhunut seksielämästäni tasan sen verran, että lasten syntymän jälkeen pohdittiin yhdessä, että on ollut vähän hiljaista tuolla makkarin puolella. Mutta ilmeisesti jotkut ruotivat suurinpiirtein yksityiskohtia myöten asioita, joihin liittyy toinenkin ihminen, jolta tuskin on kysytty, että "saanko mä keskustella Pirjon kanssa siitä, miten sä et kestä tarpeeksi kauan".

Tuo kertoo aika paljon ihmisestä et jos puhuu muista kavereistaan pahaa sinulle niin todennäköisesti puhuu myös sinusta pahaa muille. Itse olen viilentänyt välit yhteen ystävääni juurikin tuosta syystä.

[QUOTE="vieras";26250714]Ihana selitys kyllä kaverin asioiden juoruilullu: ku on lapsen kanssa rankkaa :D Miten helvetissä se auttaa lapsen kanssa pärjäämisessä?[/QUOTE]

Juoruilu on naisten elämän suola! Se vaikuttaa naisiin tervehdyttävästi. Etkö muka ole huomannut! Jos oma elämä on PIENTÄ silloin juoruillaan muista. :)

Se myös autaa suuren kateuden aiheuttamaan ahdistukseen.
On kivaa levittää arkaluontoista tai keksittyä juttua kaverista mahdollisimman laajalle jotta huomio omasta surkeudesta kääntyisi muualle.

No mut eikö sekin toisaalta ole toisen ihmisen asioiden levittämistä? Kyllä mua ainakin loukkais aika lailla, jos mun mieheni puisi meidän seksielämää kavereidensa kanssa. Mä olen parhaan ystäväni kanssa puhunut seksielämästäni tasan sen verran, että lasten syntymän jälkeen pohdittiin yhdessä, että on ollut vähän hiljaista tuolla makkarin puolella. Mutta ilmeisesti jotkut ruotivat suurinpiirtein yksityiskohtia myöten asioita, joihin liittyy toinenkin ihminen, jolta tuskin on kysytty, että "saanko mä keskustella Pirjon kanssa siitä, miten sä et kestä tarpeeksi kauan".

Ei se ole jos puoliso tietää, että asioista puhutaan ja se on hänelle ok. Puolisolta salaa jos mennään yksityiskohtiin kuten kuinka iso miehellä on tai mitkä hänen lempiasentonsa ovat niin on todellakin väärin. Ja itse en kyllä haluaisi edes kuulla noin yksityiskohtaisesti ystävien seksielämästä :D

[QUOTE="vieras";26250766]Ei se ole jos puoliso tietää, että asioista puhutaan ja se on hänelle ok. Puolisolta salaa jos mennään yksityiskohtiin kuten kuinka iso miehellä on tai mitkä hänen lempiasentonsa ovat niin on todellakin väärin. Ja itse en kyllä haluaisi edes kuulla noin yksityiskohtaisesti ystävien seksielämästä :D[/QUOTE]

Lisätään vielä, että oletan, että kyse on enemmänkin puheesta tyyliin 'me harrastetaan seksiä monta kertaa viikossa' 'meillä synkkaa kyllä todella hyvin petihommissa' jne. Mun mielestä tuo ei ole mitenkään puolison asioiden levittelyä.

[QUOTE="vieras";26250777]Lisätään vielä, että oletan, että kyse on enemmänkin puheesta tyyliin 'me harrastetaan seksiä monta kertaa viikossa' 'meillä synkkaa kyllä todella hyvin petihommissa' jne. Mun mielestä tuo ei ole mitenkään puolison asioiden levittelyä.[/QUOTE]

Tää on totta. Mutta mä sain ap:n kirjoituksesta jotenkin sellaisen kuvan, että tämä juoruileva kaveri tiesi vähän enemmänkin heidän seksielämästään, ainakin sen verran mielenkiintoisia yksityiskohtia, että oli niitä kertonut eteenpäin. Koska eihän siinä mitään mielenkiintoista ole, jos kertoo, että "tiesitkö sä että Niemiset harrastaa seksiä kaksi kertaa viikossa" :D.

Vaikea ottaa mitään kantaa, kun en tiedä tarkemmin taustoja. Katuuko ystävä aidosti tekoaan? Kuulostaa huteralta ystävyydeltä, jos se noin vain katkeaa kokonaan. Kaikella on vaikutusta: mikä on ollut ystävän motiivi, millainen ystävyys noin muuten on takana, millaisia asioita on kertonut ja kenelle, miten suhtautuu asiaan jne. En osaa samaistua, kun itse en ihan hevillä pystyisi/haluaisi katkaista välejä ystäviini. Mulla on muutama tosi läheinen ystävä ja ystävyys on mulle ikuista. Kestävään ystäävyyteen mahtuu virheitäkin. Voithan ottaa etäisyyttä ko. ystävään, ilman, että poltat siltoja kokonaan. Ehkä luottamuskin voi joskus vielä palautua.

Tää on totta. Mutta mä sain ap:n kirjoituksesta jotenkin sellaisen kuvan, että tämä juoruileva kaveri tiesi vähän enemmänkin heidän seksielämästään, ainakin sen verran mielenkiintoisia yksityiskohtia, että oli niitä kertonut eteenpäin. Koska eihän siinä mitään mielenkiintoista ole, jos kertoo, että "tiesitkö sä että Niemiset harrastaa seksiä kaksi kertaa viikossa" :D.

Minä sitten taas ajattelen, että todelliselle ystävälle voi puhua kaikesta mieltä painavasta, ja se jää näiden ystävien väliseksi. Omien kaikkein lähimpien ystävieni kanssa ollaan puhuttu todella arkaluontoisistakin asioista, myös miehiimme liittyen, mutta ne todellakin jäävät meidän välille. Juoruilusta en sitten taas tykkää yhtään.

Sitähän se ystävyys on, että jaetaan asioita jotka painavat mieltä, ja toiseen voi luottaa 100 %. Ap, minulta jäisi tämä sinun ystäväsi kokonaan, sillä todelliset ystävät eivät tee tuollaista (petä luottamusta). Siihen ei ole mitään (teko)syitä.

Vaikea ottaa mitään kantaa, kun en tiedä tarkemmin taustoja. Katuuko ystävä aidosti tekoaan? Kuulostaa huteralta ystävyydeltä, jos se noin vain katkeaa kokonaan. Kaikella on vaikutusta: mikä on ollut ystävän motiivi, millainen ystävyys noin muuten on takana, millaisia asioita on kertonut ja kenelle, miten suhtautuu asiaan jne. En osaa samaistua, kun itse en ihan hevillä pystyisi/haluaisi katkaista välejä ystäviini. Mulla on muutama tosi läheinen ystävä ja ystävyys on mulle ikuista. Kestävään ystäävyyteen mahtuu virheitäkin. Voithan ottaa etäisyyttä ko. ystävään, ilman, että poltat siltoja kokonaan. Ehkä luottamuskin voi joskus vielä palautua.

Toisaalta, tässä Tytsin kirjoituksessakin on asiaa. Kyllähän ihmissuhteisiin virheitäkin mahtuu, mutta punnitsisin kyllä todella tarkasti asian.