Olenko liian ankara miehelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pp

Vieras
Meillä minun sukulaiseni juhlat vk-loppuna ja pyysin että kävisi parturissa. Olen monesti muistuttanut siitä ja ei ole käynyt sanoi että käy toden näköisesti viimeisenä mahdollisena päivänä. Tänään aamulla muistutin parturista eikä vastannut vaikka monesti kysyin.
Hänellä joku trauma jäänyt parturista pienenä. On tosi vaikeaa parturiin meno. Mutta en jaksa sitä ylikasvavaa rasvalettiä katsoa.

Kyllä munkin täytyy miehelle sen sata kertaa sanoa ennen kuin menee parturiin. Aikaa en ole vielä sortunut tilaamaan hälle mut mielessä käynyt. Eli mun mielestä et ole :D

Nyt on sitten ilmeiseti mun vuoro olla se negatiivinen palsta mamma..
Mutta: Mitä hemmettiä, pitääkö niitä miehiä komentaa niinkun lapsia? Oikeasti? Huh huh.
Jos ei aikunen mies itse tajua sen vertaa että a. Pesee hiuksensa. b. Käy parturissa. niin onhan se jo melkonen tilanne. Muistaako se itse vaihtaa alusvaatteensa vai pitääkö siitäkin muistuttaa? Argh. Minen ymmärrä tuota vaimoni on äitini asetelmaa vielä tähänkään ikään mennessä...

Alkuperäinen kirjoittaja Jarnuska:
Mutta: Mitä hemmettiä, pitääkö niitä miehiä komentaa niinkun lapsia? Oikeasti? Huh huh.
Jos ei aikunen mies itse tajua sen vertaa että a. Pesee hiuksensa. b. Käy parturissa. niin onhan se jo melkonen tilanne. Muistaako se itse vaihtaa alusvaatteensa vai pitääkö siitäkin muistuttaa? Argh. Minen ymmärrä tuota vaimoni on äitini asetelmaa vielä tähänkään ikään mennessä...

Olen kuullut sellaista, että toisilla miehillä on erittäin piintyneenä tapana ODOTTAA sitä, että vaimo muistuttaa ja komentaa hammaspesulle, suihkuun, hiustenpesulle tai parturiin siinä vaiheessa kun on jo sietämätöntä kestää hajuja ym.

Jos tuntee sellaisen miehen, ymmärtää hyvin, että puolison pinna palaa. Onhan se kuitenkin parempi että vaimo tuolloin muistuttaa kärsivällisesti, kuin se että hän lähtisi lätkimään

Alkuperäinen kirjoittaja pp:
Meillä minun sukulaiseni juhlat vk-loppuna ja pyysin että kävisi parturissa. Olen monesti muistuttanut siitä ja ei ole käynyt sanoi että käy toden näköisesti viimeisenä mahdollisena päivänä. Tänään aamulla muistutin parturista eikä vastannut vaikka monesti kysyin.
Hänellä joku trauma jäänyt parturista pienenä. On tosi vaikeaa parturiin meno. Mutta en jaksa sitä ylikasvavaa rasvalettiä katsoa.

mun mies taas käy parturissa 3vkon välein...sit valittaa kun mä käyn 6-8vkon välein, ett on liian usein.

Alkuperäinen kirjoittaja 4 ruusua:
eikö se kuitenkin ole miehen OMA ASIA millaiset hiekset hänellä on... ihme nipottamista!

No on toki, mut kyllä juhlatilaisuudessa pitäs sen verran kunnioitusta löytyä, ettei ihan siivottomalla letillä sinne mene. Siinähän häpäsee paitsi itsensä, myös perheensä.

Alkuperäinen kirjoittaja mietis tätä:

Olen kuullut sellaista, että toisilla miehillä on erittäin piintyneenä tapana ODOTTAA sitä, että vaimo muistuttaa ja komentaa hammaspesulle, suihkuun, hiustenpesulle tai parturiin siinä vaiheessa kun on jo sietämätöntä kestää hajuja ym.

Jos tuntee sellaisen miehen, ymmärtää hyvin, että puolison pinna palaa. Onhan se kuitenkin parempi että vaimo tuolloin muistuttaa kärsivällisesti, kuin se että hän lähtisi lätkimään

No eiköhän se siinä tapauksessa ole ihan itseaiheutettu pinnan palaminen?
Jos tilanne on oikeasti päässyt siihen pisteeseen että aikuiselle ihmiselle pitää sanoa hampaiden pesemisestä! Vai olenko nyt oikeasti yksin tämän mielipiteen kanssa? Kyllä meillä mies ihan itse huolehtii hygieniastaan. Ja hiuksistaan. Ostaa itse omat vaatteensa. En minä sen äiti ole.

Katos kun aikuinen ihminen päättää ihan ite, millon käy parturissa ja yleensäkin tekemisistään. Tämän kun sisäistää, alkaa yhteiselo olla paljon helpompaa! Laita ittes nätiksi ja lapset, mies edustakoon itseään.

Jos tilanne on oikeasti päässyt siihen pisteeseen että aikuiselle ihmiselle pitää sanoa hampaiden pesemisestä! Vai olenko nyt oikeasti yksin tämän mielipiteen kanssa? Kyllä meillä mies ihan itse huolehtii hygieniastaan. Ja hiuksistaan. Ostaa itse omat vaatteensa. En minä sen äiti ole.

Ei, et ole yksin...

on itse halunnut leikata sängen vuosia, en ole antanut lupaa koska näyttää jotenkin hassulta sen kanssa. pään muoto ei ole hyvä. Kerran olin itse leikkaamassa hänen tukkansa sängeksi niin ei antanut.
SEpä se kun muu perhe on tukka hyvin ja pojan hiukset lyhyet niin isä eri kastia!

Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
Ei kun sä olet liian lepsu. Jos ei muu auta, niin kotiparturikoneella sänki päähän. Ravaletti on kamalinta mitä tiedän.

Minen kans ymmärtäny että mikä tossa oli sitä ankaraa. Sanoit miehelle, monta kertaa eikä silti ole käynyt parturissa.

Alkuperäinen kirjoittaja mietis tätä:

:x

Sorry, mutta tuntemani henkilö ei ole yksinkertaisesti voinut mitään sille, että mies on outo noissa asioissa. Ainoa vaihtoehto olisi jättää mies! Mutta se nyt ei kenenkään mielestä olisi oikeutettu, ei sinunkaan. Eikä tuollaista ole voinut huomata seurusteluaikana, koska silloin jokainen varmasti tsemppaa.

Mies oli seurusteluaikana pahempi, eli tukka aivan järkky, itse vedetty. Nyt on sentään pari kertaa käynyt 10v aikana parturissa ja olen jotain vaatteita ostanut hänelle. Eli ennen kulki äidin ostamissa vaatteissa, on vähän ruvennut itse kiinnostumaan vaatteista nyt.