Olenko liian julma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Julma vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Julma vaimo

Vieras
Kun ollaan lähdössä perheen kanssa huvilalle pariksi päivää ja sanoin että kotiin jää joko minä ja lapset tai sitten kalastusvälineet.

Haluaisin niin sitä perheen keskeistä aikaakin enkä olla äköttää huvilassa lapsien kanssa keskenään kun mies kalastelee. Saan olla kotonakin lasten kanssa ihan riittävästi keskenään.

Vauva 6 vkoa ja isompi 3 vee.

Niin ja mies ehdotti että jos yöllä menen kun lapset nukkuu, mut ku sillon sitä kahden keskeistä aikaa just olis.

Joo, olen kai liian julma vaimoke! :)

miksette voi vaikka sopia että mies kalasta X tuntia ja sitten on täysin perheen käytettävissä. Mulle ei tulis pieneen mieleenkään kieltää kalastamasta. Olisin vain tyytyväinen ettei mies dokaa. Kyllä sitä yhteistä aikaa jää silti riittämiin.

Joo, mies ei koskaan ota. Ja lasten kanssa en veneeseen lähde sinne koville aalloille. Ja itse kun en niin edes rakasta koko tuota huvilaa, mutta kun mies on siellä lapsesta saakka käyny joka kesä niin pakko sinne on mennä. En jaksais jäädä lasten kanssa kotia kun mies menee joka tapauksessa.

Ja sillä en nyt haluais et menee kalaan ku joka ikisellä mökkireissulla aika menee siihen.

Ei mun mielestä kannata ehdottomasti kieltää mieheltä rakasta harrastusta...aika viaton pahe toi kuitenkin on.
Jos joku kompromissi olis mahdollinen...edellyttää tietysti, että kumpikin pysyy sovitussa.
Jos kalastus kokonaan kielletään voi lopputuloksena olla murjottava ja pahantuulinen mies ja tuskin sekään kovin toivottavaa on....

Alkuperäinen kirjoittaja Mya:
Ei mun mielestä kannata ehdottomasti kieltää mieheltä rakasta harrastusta...aika viaton pahe toi kuitenkin on.
Jos joku kompromissi olis mahdollinen...edellyttää tietysti, että kumpikin pysyy sovitussa.
Jos kalastus kokonaan kielletään voi lopputuloksena olla murjottava ja pahantuulinen mies ja tuskin sekään kovin toivottavaa on....

Tää paikka on hälle niin mieluinen et ei varmasti siellä murjota vaikkei kalaan pääsiskään.

Ok, annan käydä toisena iltana kalalla ja toisen saa olla meidän kanssa!!

T: Ei siis enää niin julma vaimo ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Julma vaimo:
Joo, mies ei koskaan ota. Ja lasten kanssa en veneeseen lähde sinne koville aalloille. Ja itse kun en niin edes rakasta koko tuota huvilaa, mutta kun mies on siellä lapsesta saakka käyny joka kesä niin pakko sinne on mennä. En jaksais jäädä lasten kanssa kotia kun mies menee joka tapauksessa.

Ja sillä en nyt haluais et menee kalaan ku joka ikisellä mökkireissulla aika menee siihen.

Älä sitten lähde, mene sinä lasten kanssa johonkin reissuun, Särkänniemi,Linnanmäki tai Puuhamaa. Onhan noita. Tai sitten käy kylässä sukulaisilla tai pyydä heitä ja/tai kavereita kylään teille.

Lisättäköön vielä, että vauva vaatii kuitenkin suht paljon hoitoa ja esikoinenkin aika äitin tyttö. Vois itekkin välillä vetää happea!! Mutta sallitaan se taas tällä kertaa isälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja Julma vaimo:

Älä sitten lähde, mene sinä lasten kanssa johonkin reissuun, Särkänniemi,Linnanmäki tai Puuhamaa. Onhan noita. Tai sitten käy kylässä sukulaisilla tai pyydä heitä ja/tai kavereita kylään teille.

On melkosen kaukana puuhamaat ja linnanmäet ja minne menet kun mies veis sitten sen ainoan auton. Linja-autolla ei meiltä pääse mihinkään ja kaverit lähestulkoon kaikki lomailemassa. Maalla asutaan ja lähimpään kauppaankin 6 km. Että ei oikeen tuokaan hyvä vaihtoehto. Ja kyl mä sinne huvilalle lähden joka tapauksessa.

ymmärrettävää että miehenkin pitää saada rentoutua.. niin kuin joku jo sanoikin on myös miehen loma... MUTTA tässä päästään taas asiaan mikä saa mulla nousemaan niskakarvat pystyyn!!! Pitäähän isin saada rentoutua ja jälleen kerran äidin kustannuksella!! Miksi ei kerrankin voisi olla niin että mieheltä ei kysellä kun vaimo lähtee rentoutumaan... onhan se vaimonkin loma...

Mun miehellä oli kesämökki kun ruvettiin seurustelemaan, kahden siellä oli ihan kiva olla joskus, mutta ei lasten kanssa. Ei ollut kunnollista pihaa missä pelata, kaikki oli pienten kuusentaimien peitossa (joita anopin mielestä piti varjella), kiviä tms. Uimaranta oli kelvoton mutakko. Mulle siellä olo ei todellakaan ollut lomaa, tiskivesi piti lämmittää ja sitten tiskasin missä sattui, useimmiten kuistilla hyttysten syöttinä. Ruuanlaitto alkeellisissa oloissa ei ollut riemukasta.
Mies onki ja teki polttopuita, minä kuuntelin lasten kitinää ja mulla oli tylsää. Keväisin sisälle talsi norsunkokoisia murkkuja joita appi myrkytti, pidä sitten pikkulapsia lattialla...
Mies ei koskaan tainnut tajuta miksi mulla, joka perjantai kun hän sanoi "mennään mökille", meni naama rusinalle. Ehdotin yksin menoa koska hän siellä selvästi viihtyi, se ei passannut.
Siinä vaiheessa kun ehdotin mökkiin minun oloani helpottavia muutoksia, hän möi sen. Onneksi, omakotitalossa on ihan tarpeeksi tekemistä, en tarvitse lisää siivottavaa ja maalattava jne.

Ymmärrän ap:ta, ukko rentoutuu ja itse raataa alkeellisissa oloissa, ei ole hääviä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
ei se ihme ole niin paljon eroja nykysin kun akat tällätavalla rajottaa toisen elämää

Niin, onhan se ikävää kun naiset eivät enää alistu ja palvele "perheen päätä", vaan ovat ruvenneet ajattelemaan omilla aivoillaan ja esittämään vaatimuksia. Pitäishän noitten ukkojen todella saada rentoutua ja muutenkin elää kuin pellossa.

|O |O

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Mun miehellä oli kesämökki kun ruvettiin seurustelemaan, kahden siellä oli ihan kiva olla joskus, mutta ei lasten kanssa. Ei ollut kunnollista pihaa missä pelata, kaikki oli pienten kuusentaimien peitossa (joita anopin mielestä piti varjella), kiviä tms. Uimaranta oli kelvoton mutakko. Mulle siellä olo ei todellakaan ollut lomaa, tiskivesi piti lämmittää ja sitten tiskasin missä sattui, useimmiten kuistilla hyttysten syöttinä. Ruuanlaitto alkeellisissa oloissa ei ollut riemukasta.
Mies onki ja teki polttopuita, minä kuuntelin lasten kitinää ja mulla oli tylsää. Keväisin sisälle talsi norsunkokoisia murkkuja joita appi myrkytti, pidä sitten pikkulapsia lattialla...
Mies ei koskaan tainnut tajuta miksi mulla, joka perjantai kun hän sanoi "mennään mökille", meni naama rusinalle. Ehdotin yksin menoa koska hän siellä selvästi viihtyi, se ei passannut.
Siinä vaiheessa kun ehdotin mökkiin minun oloani helpottavia muutoksia, hän möi sen. Onneksi, omakotitalossa on ihan tarpeeksi tekemistä, en tarvitse lisää siivottavaa ja maalattava jne.

Ymmärrän ap:ta, ukko rentoutuu ja itse raataa alkeellisissa oloissa, ei ole hääviä.

Jos se oli miehes mökki ja hän myi sen, kun olis sun tahtomia muutoksia tehdä, niin miksi appivanhempas siellä huseeras?

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Olisiko itkuhälyttimestä mitään iloa? Voisitko silloin istua päiväuniaikaan laiturin nokassa tai illalla miehen kanssa terassilla/saunassa?

No isompi ei nuku päikkäreitä enää.

Ja sitä tässä vaan mietin, että eikö kerrankin vois mennä perheen ehdoilla eikä omilla. Juhannuksena oltiin mökillä ja silloin pääsi kalastelemaan.

Joo, ei tää todellakaan ole silti suuri ongelma, eikä meidän avioliitto tähän kariudu niinkuin joku tuolla jo melkein manasi. Kyl me tästä sopuun päästään. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:

Jos se oli miehes mökki ja hän myi sen, kun olis sun tahtomia muutoksia tehdä, niin miksi appivanhempas siellä huseeras?

Koska mieheni perhe elää jossain ihmeen tiiviissä symbioosissa, käyvät toistensa luona usein, mies käy 3 kertaa viikossa, ainakin, vanhempiensa luona. Mies oli siten tottunut että vanhempansakin käy siellä mökillä ja antoi niiden tehdä kuten parhaaksi näkivät.
Minua se ei haitannut, mä en vain halunnut sinne. Sitä mies ei vain ymmärtänyt (halunnut ymmärtää ) etten halunnut istua korvessa pikkulasten kanssa pienessä mökissä. Varsinkin sadesäällä oli ankeaa.

Eikö sua kiinnosta kalastus ollenkaa? Jos menisitte vuorotellen kalaan, toinen on sillä välin muksujen kanssa. Näin meillä tehdään ja hyvin toimii. En minäkään himokalastaja oo, mutta rentouttavaa se on. Aluksi kyllä mies vain oli muksun kanssa ja kun pääsin rantaan oli siellä työt odottamassa, mutta muhkean "keskustelun" jälkeen hommat on tasaantunu.

Alkuperäinen kirjoittaja helen:
Eikö sua kiinnosta kalastus ollenkaa? Jos menisitte vuorotellen kalaan, toinen on sillä välin muksujen kanssa. Näin meillä tehdään ja hyvin toimii. En minäkään himokalastaja oo, mutta rentouttavaa se on. Aluksi kyllä mies vain oli muksun kanssa ja kun pääsin rantaan oli siellä työt odottamassa, mutta muhkean "keskustelun" jälkeen hommat on tasaantunu.

Ei kiinnosta kalastus, ja siellä pitäs mennä moottoriveneellä ja enhän minä sellaista osaa ajaa. Että ei sekään ollu ratkaisu =)

Minusta tuollainen miehen elämän rajoittaminen ei käy päinsä. Mieskin saattaa muuttua paljon yhteistyökykyisemmäksi, kun annat hänelle sen tilan kalastuksen muodossa..
Kokemusta on asiasta, ei kannata lähteä "kieltolinjoille". Miehesi on käsittääkseni aikuinen ihminen.

Mutta eikö YHDEN, edes YHDEN loman vois pyhittää VAIN ja AINOASTAAN perheelle. Mikä loma se mulle on jos kitisen kahden lapsen kanssa "vieraassa" mökissä lämitellen vettä ja tiskaten jne jne...

Yhteistyössä