Olenko mä nipo!? *naapuri tontilla*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Emilyn

Aktiivinen jäsen
27.06.2006
13 840
2
36
Asutaan rivarin päätyasunnossa, meidän päädyssämme mm. pyörävarastot ja roskis. Takapihat jakaa toisistaan erilleen korkeat aidat, mutta eivät ole kokonaan umpinaiset päähän asti eli esim. meidän pihalta pääsee naapurin pihalle. Nyt tuossa on loikkinut jo useampana päivänä meidän pihan kautta omalle takapihalleen parin asunnon päästä asukas, joku vanhempi herra. Olisiko se hirveän raskasta fyysisesti kulkea sieltä oman etupihansa ja asuntonsa kautta sinne, vaikka olisikin talon päädyssä jollain asialla käynyt.

Eipä tuo mua tällä hetkellä häiritse, mutta kesällä haluan kyllä maata pihallani bikinit päällä ilman että naapurin ukko jorailee siitä ohi |O Taidan tehdä jonkun kukkaruukkuviritelmän tuohon aidan päähän jäävään rakoon, niin siitä ei kukaan mahdu kulkemaan :whistle:

Meneekö siitä takaa jotain polkua tai muuta? vai pitääkö ihan sinun pihan poikki mennä?

Periaatteessahan toisten pihoille ei saa mennä, mutta vierestä saa kyllä talsia kuka vaan...

Kukkaruukkuviritelmä kuulostaa kyllä ehkä kivoimmalta ratkasulta... :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos se teidän piha jatkuu siinä aidan loppumisesta vielä eteenpäin, niin ei kyllä herralla taida olla mitään asiaa siitä kävellä.

Joo eli kyseessä siis meidän takapiha ja herra siitä oikaisee omalle takapihallee, jos se käy esim. roskiksella sen pitäs kiertää meidän etupihan lisäksi tien laitaa takaisin omalle etupihalleen ja mennä asuntonsa sisäkautta takapihalleen.. kätevähän se on jolkotella toisen pihan kautta. En mä tiedä kehtaisiko se siitä kesäisin mennäkään kun itse siinä ollaan. Mutta jos sattuu kulkemaan siitä kun ollaan pihaa kohta laittelemassa, niin mainitsen kyllä asiasta..

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
No et mun mielestä,meidän rivitaloston tontin kautta oikaisee tuosta pyörätieltä ihmiset jotka asuvat tuolla meidän takana ja se ärsyttää mua tavattomasti. |O

Enkä mä halua että naapurit tallailee mitään polkua meidän nurmikolle |O

Taas se meni siitä, voi prkl |O Ja kohta varmaan takasin, varaston ovi kolahti joten eiköhän se kohta taas jolkottele pihalleen.. no siitähän se nyt kulkee KOTTIKÄRRYJEN kanssa |O Saamari, tänään kyllä teljetään toi aidan pääty..!

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Taas se meni siitä, voi prkl |O Ja kohta varmaan takasin, varaston ovi kolahti joten eiköhän se kohta taas jolkottele pihalleen.. no siitähän se nyt kulkee KOTTIKÄRRYJEN kanssa |O Saamari, tänään kyllä teljetään toi aidan pääty..!
Mitäs jos ensin koittaisit sitä,että menet pihalle ja sanot ihan ystävällisesti,että teidän piha ei ole oikauisua varten.Jos se ei tehoa,niin sitten tukit reitin.Jos hän on "aina" mennyt siitä,eikä kukaan ole sanonu mitään..

Mitäs jos ensin koittaisit sitä,että menet pihalle ja sanot ihan ystävällisesti,että teidän piha ei ole oikauisua varten.Jos se ei tehoa,niin sitten tukit reitin.Jos hän on "aina" mennyt siitä,eikä kukaan ole sanonu mitään..

Nojoo, mutta en mä nyt voi jatkuvasti pihalla olla kyttäämässäkään että millon se siitä kulkee että sanon sitten sille. Lähipäivinä tulee kuitenkin tuo piha haravoitua (etupihaa tänään haravoinkin ja näin sen herrasen siitä kuljeskelevan, tosin aluksi meni etupihamme kiertäen, johtuiko sitten siitä kun itse olin pihalla..) ja mies kylvää siihen nurmikkoa joten ei haluta että joku siitä kärryttelee jatkuvasti ja tallailee sen piloille. Tarkoitus on muutenkin että vedetään sellanen matala vihreä verkkoaita tuohon toiselle puolelle, jossa ei ole tuota isoa aitaa, kun se nyt on avonainen tielle päin, että tyttö ei sitten ole jatkuvasti pomppimassa pihan rajojen yli vaikka tänään nätisti pysyikin lähellä kun haravoin.

Nojoo, mutta en mä nyt voi jatkuvasti pihalla olla kyttäämässäkään että millon se siitä kulkee että sanon sitten sille. Lähipäivinä tulee kuitenkin tuo piha haravoitua (etupihaa tänään haravoinkin ja näin sen herrasen siitä kuljeskelevan, tosin aluksi meni etupihamme kiertäen, johtuiko sitten siitä kun itse olin pihalla..) ja mies kylvää siihen nurmikkoa joten ei haluta että joku siitä kärryttelee jatkuvasti ja tallailee sen piloille. Tarkoitus on muutenkin että vedetään sellanen matala vihreä verkkoaita tuohon toiselle puolelle, jossa ei ole tuota isoa aitaa, kun se nyt on avonainen tielle päin, että tyttö ei sitten ole jatkuvasti pomppimassa pihan rajojen yli vaikka tänään nätisti pysyikin lähellä kun haravoin.
Mun mielestä sun ei edes tarvitse kytätä,vaan kun näet naapurin,niin sanot ihan siinä,vaikka ei olekkaan itse teossa.

Äsh. Mies tuli kotiin ja valaisi asiaa, että mites se pappa muuten pääsee esim. ruohonleikkurin kanssa takapihalleen kuin asuntonsa sisäkautta.. ja että meidän tontti varmaan rajoittuu tuohon sivuaidan ja etuaidan väliin jäävään rakoon eli toisin sanoen siinä ilmeisesti on taloyhtiön maita, jotka menee siis aivan meidän takapihan vierustaa pitkin.. aagh, ärsyttävää. Ei sitten mitään omaa rauhaa koko kesänä kun pappa roudailee sitä leikkuriaan siitä. Huoh, omakotitaloa odotellessa :xmas:

Kun asuttiin rivarissa niin kannettiin puutarhakalusteet kerran keväällä ja kerran syksyllä naapurin pihan läpi ja tällöin kysyttiin heiltä lupa asiaa. Nykyään he ovat jo meidän kavereita ja uskalleettiin tehdä se viimeksi ovenrimputtamista. Mutat ei todellakaan kuljeta heidän pihan poikki mihinkään. Jos halutaan pihaltamme jonnekkin niin mennään sisältä etupihalle....ei toisten pihojen kautta kulkua. Laita vaan se kukkaruukku

Yhteistyössä