Olenko mä nyt täysin epäonnistunut ihminen, kun muutin kotoa vasta 22v:nä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen nykyään perheenäiti ja menestynyt yrittäjä. Miten tuo myöhään kotoa muutto pilasi tulevaisuuteni ja itsenäisyyteni? Miksi ette voi hyväksyä sitä, että kaikki ei sovi kaikille, jos itse olet muuttanut 16-18v:nä, se ei tarkoita että kaikille tulisi tarve itsenäistyä juuri siinä iässä..on monia syitä, miksi nuori ei muuta vielä pois kotoa.

miulle on ihan sama millo muuttaa kukaki ja miten on menestynyt, miut ite on heitetty kotonta pois 15-kesäisenä, on yritys, perhe ja kaikki asiat hyvällä tolalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitähän sientä se ap on nyt napannu tai mistä saanu tommosia ajatuksia?

Täällä oli aiheesta monta ketjua ja monen mielestä 19v opiskelijakin on jo liian vanha asumaan kotona ja tulisi maksaa vuokraa vanhemmilleen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitähän sientä se ap on nyt napannu tai mistä saanu tommosia ajatuksia?

Täällä oli aiheesta monta ketjua ja monen mielestä 19v opiskelijakin on jo liian vanha asumaan kotona ja tulisi maksaa vuokraa vanhemmilleen.

ja tämäkö palsta on joku totuudentorvi tai laki?? camoon, tännehän voi kuka vaan naputtaa mitä vaan. jos on terve itsetunto, niin eihän sun tartte välittää mitä joku tänne naputtaa?

Mielestäni ihan muut asiat tekevät ihmisestä epäonnistuneen. Se on täysin jokaisen oma asia, milloin hankkii oman kämpän. Eikä se oma asunto tee vielä ihmisestä automaattisesti itsenäistä aikuista..monia auttavat omat vanhemmat vielä vuosia muuton jälkeen. Jokainen muuttaa sitten, kun hyvältä tuntuu, ei kenenkään kannata muuttaa vain siksi, että on toisten mielestä liian vanha asumaan kotona.

Saisit olla onnellinen ku ei ole mikään pakko muuttaa kotoa aikasemmin. Ite olin 12 ku piti muutta kotoa asuntolaan yläasteen takia. Äkkiä joutu lapsena aikustuun. Kotona sai olla vain viikonloput.

Mä olin 21v, ku lähin opiskelemaan ammattikorkeeseen ja muutin pois..Mun mielestä lapsen pitää asua kotona esim. lukion ajan että joku roti on..Paitsi jos ei ole mahdollista esim. koulu eripaikkakunnalla, huonot kotiolot tms.

Minä muutin 20vuotiaana. Ja olen erittäin onnellinen,että opiskeluajan sain asua kotona,ei tarvinnut huolehtia vuokrasta ja kituuttaa opiskelijabudjetilla.sitä kituuttamista on ihan tarpeeksi nyt.

Yhteistyössä