Olenko maailman ainut nainen, jonka mies ei ole ikinä arvostellut ulkonäköäni tai satuttanut mua fyysiesti/henkisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nisse"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nisse"

Vieras
En puhu nyt mistään ääritapauksista, joissa on lihonnu satakiloa ja leikattu ja värjätty tukka ja otettu kaksisataa tatuointia papin amenen jälkeen.

Olen alle kolmekymppinen ja ollut nykyisen mieheni, lapseni isän kanssa 7vuotta. Sitä ennen ehdin pari uotta seurustella toisen miehen kanssa, joka myöskään ei ikinä sanonut minusta mitään pahaa.

Kavereiden ja tuttujen juttuja kuunnellessa tuntuu ihan uskomattomalta, miten paljon miehet mm. arvostelevat heidän ulkonäköään mm. "Joo Joonas sanoi, että mun pitäisi kasvattaa pitkät hiukset". "joo Masa sanoi, että mulla on vähä liian pienet tissit". "joo Repa sanoi, että mun pitäisi pukeutua naisellisemmin".
"Artsi sanoi, että en osaa laittautua" "Mikko oli sitä mieltä, että mä käytän rumia kenkiä".

What?!

Et ole ainoa, oma mieheni ei arvostele ulkonäköäni eikä ole koskaan loukannut. Riidelty ollaan ja niissä tilanteissa olen ottanut jostain nokkiini, ja kritiikkiäkin olen mm. sanomisistani muille saanut, mutta silti.

Ei todellakaan ole mieheni koskaan arvostellut tai moittinut ulkonäköäni tai nimitellyt/halventanut minua muutenkaan. Puhumattakaan mistään lyömisestä...=(

Teoillaan joskus suututtanut ja loukannut, riidelty ollaan ja silloin oltukin toisillemme varsinaisia paskapäitä... Ja sanottu kans!

Yllättävän monet sietää sellaisia miehiä jotka arvostelee....Onneksi älysin lempata jo nuorena likkana sellaiset.
Aviomieheni pelkästään kehuu minua, samoin minä häntä. Jos vaikka valitan, että mahani pömpöttää, se sanoo että sulla on isot tissit tai keksii kääntää huomion muuten muualle ;-)

Toisen arvostaminen on NORMAALIA, muu ei.

• Tykkää
Reactions: *Tähtilaatua*
Et ole. Ja olen kyllä valinnastani ylpeä! Koskaan ei ole pettänyt mun luottamustani eikä kohdellut huonosti, vaikka on ollut riitaisia aikojakin. 7 vuotta yhdessä kanssa. Eihän se täydellinen ole, mutta täydellinen olisikin yhtä kuin tylsä. :D

Et ole. Meillä on ihan samoin, enkä myöskään minä ole tehnyt koskaan mitään tuollaista miehelleni. Nykyisen mieheni kanssa oltu yhdessä kohta 16 vuotta. Eivätkä kyllä mun aiemmat seurustelukumppanitkaan ole tehneet mitään aloituksessa mainittuja juttuja.

Oma mieheni ei ole ikinä sanonut mitään negatiivista ulkonäöstä tai vaatteistani. Päinvastoin.
Kehuja kuulen kyllä. Mä en sietäisi sitten sekuntiakaan miestä, joka kommentoisi ulkonäköäni negatiiviseen sävyyn. Ei ole myöskään koskaan satuttanut mua millään tavalla.
Riidellään kyllä joo, mutta silloinkaan ei kumpikaan satuta toista.

• Tykkää
Reactions: *Tähtilaatua*
Et ole. Harvat ihmiset kehuu ja hehkuttaa elämäänsä, työpaikoilla, kouluissa, ystäväringeissä vaan yleensä ne negatiiviset asiat pitää purkaa. Siitä johtuu monelle asioiden vääristymä.

Kun tuntee ihmisiä syvällisemmin, pystyy hahmottamaan paremmin tämänkin asian eikä tarvitse ihmetellä kuuluvansa jonnekin vähemmistöön. ;)

Et ole ainoa. Ei ole osunut kohdalle sellaisia kusipäitä.

Mä olen sitä mieltä että tuollainen ei kuulu missään muotoa parisuhteeseen. Mutta tunnen kyllä vastaavan tapaisia tapauksia. Tosin näillä naisilla on yksi yhteinen piirre. He vahvasti myös haukkuvat miehiään ja nalkuttavat jatvasti miten väärin ne miehet toimii milloinkin. Milloin ei osaa tiskata, milloin ei pestä pyykkiä... Milloin kaljamaha vituttaa jajaja. Ja näitä repostellaan ääneen kavereille. Joskus olenkin miettinyt, kumpi on ensin...muna vai kana? Kun tuntuu että molemmat haukkuvat tasatahtia toisiaan ja käyttytyvät vähintäänkin epäkunnioittavasti ihmistä kohtaa jonka pitäisi olla se läheisin elämässä.

Itse tulen kodista jossa äitini morkkasi alvariinsa isääni. Olen päättänyt että tuota en itse toista. Ja näköjään sitä kautta kohdalleni on osunut miehiä jotka ovat kohdelleet tuolta osin minua todella hyvin. Oliskohan niin että kun itse kohtelee toista arvostaen - saa kohdalleen vastaavaa käytöstä? Tiedä häntä. Erot nuoruuden poikaystävästä ja ex-avokista johtuivat enemmänkin elämän arvojen erilaisuudesta ja muusta "epäsopivuudesta".

Et ole ainut :) Mullakin on ihana aviomies, joka ei koskaan arvostele tai hauku minua eikä ole väkivaltainen millään muotoa. Kyllä mekin riidellään mutta pysytään asiassa eikä mennä henkilökohtaisuuksiin. Ja aina saan kuulla olevani ihana ja rakastettava nainen <3

Minäkin ihmettelen miten niin monet jaksaa parisuhteessa, jossa mies arvostelee ja kohtelee huonosti.. :( Kyllä kunnioitus ja arvostus on parisuhteessa oikeasti tärkeitä asioita.

Riitojen lomassa on satutettu sanoilla, kumpikin. :( Siinä riidellessä unohtuu, että toisen kunnioittaminen on parisuhteessa tärkeä juttu. Onneksi kunnioitus on meillä läsnä jokapäiväisessä arjessa. <3

Tuo ulkonäkön arvosteleminen on semmoinen asia, mitä en suvaitse. Varsinkin, jos on kyse semmoisesta seikasta mihin ei voi itse vaikuttaa.

Oikeestiko kuvittelet olevasti maailman ainoa? :D Huvittavaa...

Mutta tosiaan, et ole. Meillä 12 yhteistä vuotta. Ei ole ikinä koskaan arvostellut ulkonäköäni kuin positiivisesti kehunut ja ihastellut vaikka varmasti aihetta muuhunkin ois ollut. Mutta mun mielestä sellainen ei kuulu normaaliin parisuhteeseen tai ylipäätään normaalit kohteliaat ihmiset eivät puhu sellaisia asioita toisille ihmisille.

Minunkaan mies ole ikinä mua haukkunut eikä millään tavalla satuttanut. :) Mutta itse olen haukkunut häntä ihan aiheettomasti suuttuessani, tiedän sen on väärin... :(

No tota... Mun mies arvostelee kyllä mun ulkonäköä. Kehuukin kyllä. Mies on itse kyllä aika ns. viimeisen päälle treenattu, komea ja pukeutuu hyvin yms, joten kai hänellä tavallaan on varaa haukkua. Tai eihän varsinaisesti hauku, mutta. Mies on tehnyt selväksi, että mulla on pienet rinnat ja hän tykkää henk. koht aika suurista rinnoista ja toki toivoisi, että mulla olisi isommat rinnat. Mies on kyllä sanonut myös, että rintani eivät haittaa häntä, joten asia on kai ok.
Mies on myös joskus sanonut, että olen liian laiha. Joskus kun pidän hametta, niin mies on sanonut, että mun jalat näyttäisivät paksumpina paremmalta ja joskus kännissä sanoi mua rimppakintuksi. Tätä mies on pyytänyt anteeksi, eikä ole sen jälkeen mitään sellaista sanonut.

mm. pitkiä kiharoita hiuksiani mies kehuu usein ja sanoo mua seksikkääksi pörröpääksi. Suuret silmät ovat mieheni mielestä mussa kauneinta. Pukeutumiseen ei ole sen kummemmin puuttunut.

Pata kattila soimaan - musta kylki kummallakin.

Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan.

Niin makaa kuin petaa.

Syytä pohtia noita jos aina, uudestaan ja uudestaan, törmää mieheen joka on paska-kusipää-mulkku.

Täällä kanssa yksi, joka kuuluu siihen porukkaan, jonka mies kehuu ja arvostaa mua sellaisena kuin olen. Mutta siis eihän ne kaikki naisetkaan aina niitä miehiään osaa olla haukkumatta. Niin usein valitetaan, että" sun pitäisi sitä ja tätä, ja mikset sä koskaan...." vali vali.
Mun nyk. miehellä oli aikoinaan huono itsetunto, ja veikkaan että osa syyllinen siihen oli hänen ex-puoliso, joka ei osannut muuta kuin haukkua ja arvostella miestä ja muitakin läheisiä ihmisiä... Se kai ne suhteet kaataakin aikanaan, se toisen arvostuksen puute....

[QUOTE="Mannapuuro";27075804]No tota... Mun mies arvostelee kyllä mun ulkonäköä. Kehuukin kyllä. Mies on itse kyllä aika ns. viimeisen päälle treenattu, komea ja pukeutuu hyvin yms, joten kai hänellä tavallaan on varaa haukkua. Tai eihän varsinaisesti hauku, mutta. Mies on tehnyt selväksi, että mulla on pienet rinnat ja hän tykkää henk. koht aika suurista rinnoista ja toki toivoisi, että mulla olisi isommat rinnat. Mies on kyllä sanonut myös, että rintani eivät haittaa häntä, joten asia on kai ok.
Mies on myös joskus sanonut, että olen liian laiha. Joskus kun pidän hametta, niin mies on sanonut, että mun jalat näyttäisivät paksumpina paremmalta ja joskus kännissä sanoi mua rimppakintuksi. Tätä mies on pyytänyt anteeksi, eikä ole sen jälkeen mitään sellaista sanonut.

mm. pitkiä kiharoita hiuksiani mies kehuu usein ja sanoo mua seksikkääksi pörröpääksi. Suuret silmät ovat mieheni mielestä mussa kauneinta. Pukeutumiseen ei ole sen kummemmin puuttunut.[/QUOTE]
Ai kamala. Mä en ikinä tuntisi oloani kotoisaksi noin pintakeskeisessä liitossa. Te tulette vanhenemaan ja rypistymään ja kurtistumaan. Botox-bileillä toki ostaa lisää aikaa. Mutta hei oikeasti.

Vaikka mikä minä olen sanomaan toisten jutuista. Ehkä jollekin on tuo pinta tärkeämpää kuin paketti kokonaisuudessaan.

Mutta tosiaan, et ole. Meillä 12 yhteistä vuotta. Ei ole ikinä koskaan arvostellut ulkonäköäni kuin positiivisesti kehunut ja ihastellut vaikka varmasti aihetta muuhunkin ois ollut. Mutta mun mielestä sellainen ei kuulu normaaliin parisuhteeseen tai ylipäätään normaalit kohteliaat ihmiset eivät puhu sellaisia asioita toisille ihmisille.

Ai niin, ei ole myöskään muutoin henkisesti eikä fyysisesti loukannut. Jos riitelemme, se arvostelu kohdistuu esim. tekemisiin tai tekemättä jättämiseen tai erimielisyyteen jostain hoidettavasta asiasta. Riidellessäkään ei oteta esille toisen henkilökohtaisia ominaisuuksia.

Minusta aloittaja tarkoitti kaikkia miehiä, ei vain nykyistä? Aika moni meistä on ollut usemman kerran parisuhteessa ja siihen joukkoon riittää vaikka minkälaisia urpoja. Sen takia ne on entisiä. :D

Muisto kaukaiselta 90-luvulta: tuskailin lukioaikaiselle poikaystävälle rintojani (silloin D-kuppi), kuinka vaikeaa on löytää nättejä liivejä näin isoille tisseille... johon tämä tokaisi, että pienethän nuo ovat. Ette arvaa kuinka otin tuolloin nokkiini, vaikka itse aloitin keskustelun! :D

[QUOTE="Mannapuuro";27075804]No tota... Mun mies arvostelee kyllä mun ulkonäköä. Kehuukin kyllä. Mies on itse kyllä aika ns. viimeisen päälle treenattu, komea ja pukeutuu hyvin yms, joten kai hänellä tavallaan on varaa haukkua. Tai eihän varsinaisesti hauku, mutta. Mies on tehnyt selväksi, että mulla on pienet rinnat ja hän tykkää henk. koht aika suurista rinnoista ja toki toivoisi, että mulla olisi isommat rinnat. Mies on kyllä sanonut myös, että rintani eivät haittaa häntä, joten asia on kai ok.

mm. pitkiä kiharoita hiuksiani mies kehuu usein ja sanoo mua seksikkääksi pörröpääksi. Suuret silmät ovat mieheni mielestä mussa kauneinta. Pukeutumiseen ei ole sen kummemmin puuttunut.[/QUOTE]

Ahdistava mies :( Tuollainen esim rintojen sanominen liian pieneksi on minusta todella loukkaavaa, koska ethän itse sille mitään mahda (ellet sitten laita silikoneja, mutta sellaista ei voi toiselta ihmiseltä vaatia ja olisi todella epäkohteliastakin vaatia). Mitähän miehes tykkäis jos sanoisit että "hänellä nyt on vaan liian pieni penis sun makuun, mutta ei se juurikaan sua haittaa ja asia on ihan ok, mutta tykkäät kyllä isommista"?

[QUOTE="vieras";27075846]Minusta aloittaja tarkoitti kaikkia miehiä, ei vain nykyistä? Aika moni meistä on ollut usemman kerran parisuhteessa ja siihen joukkoon riittää vaikka minkälaisia urpoja. Sen takia ne on entisiä. :D

Muisto kaukaiselta 90-luvulta: tuskailin lukioaikaiselle poikaystävälle rintojani (silloin D-kuppi), kuinka vaikeaa on löytää nättejä liivejä näin isoille tisseille... johon tämä tokaisi, että pienethän nuo ovat. Ette arvaa kuinka otin tuolloin nokkiini, vaikka itse aloitin keskustelun! :D[/QUOTE]

No ei ole kovin vakavasti otettavia muita suhteita ollutkaan, mutta eipä ole ne aiemmatkaan poikaystävät mitä on ollut koskaan haukkunut tms.

Jospa tää poika tarkoitti sen kehuksi että ovat pienet, kun sä itse kerran mollasit isoja rintojasi :)

Eikös tuo kuulu vähän teinimeninkiin..? En ainakaan henkilökohtaisesti tunne ketään miestä/naista joka tosissaan kertoilisi kavereilleen haluavansa Repalle isomman kikkelin tai Mirkulle d-kupin silikonit. Toivon että jokaisella aikuisella ihmisellä on sen verran käytöstapoja ettei arvostele kenenkään ulkonäköä mauttomilla kommenteilla.

Yhteistyössä