Olenko mielestänne liian vanha saamaan kolmannenkin lapsen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hupsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hupsis

Vieras
Olin aina ennen ajatellut että "lapset on saatava alle 30v", en edes tiedä, miksi noin olin aiemmin ajatellut. Mutta elämä meni niin että esikoisen sain 29v ja tokan 31v. Nyt olen 32v ja mielessä siintää vielä kolmaskin lapsi, vaikka alunperin ajateltiin että kaksi on hyvä määrä. Kolmatta en jaksa tähän heti peään 2v ikäerolla, vaan 3-4v ikäero nuorimmaiseen voisi olla se realistinen aika, eli oisin ehkäpä n.35v kun kolmatta voisi yrittää, eihän se toki itsestäänselvyys ole. mitäs olette mieltä, onko sitä sitten jo "liian vanha", jaksaakohan sitä miten hyvin jne. KOkemuksia kaipaan???

Minä olin 36v, kun sain kolmannen. Ja 38v, kun sain neljännen... Enkä mielestäni ole liian vanha. Voihan se olla, että lapset sitten teininä häpeää, kun on niin vanha äiti ja vielä vanhempi isä...

Et ole liian vanha 35 veenä. Nykyään useat saavat vasta esikoisen 30 veenä. Omasta jaksamisestahan se on kiinni, mulla ei itsellä kokemusta. Kaverini sai muutama kuukausi sitten kakkosensa ja on 34v. Sanoi, että onhan sitä ollut väsyneempi kuin silloin esikoisen aikaan jolloin oli 26v.

Minun äiti oli 34 kun minut sai... aina olen toivonut, että kun äiti olis ollu edes muutaman vuoden nuorempi kun minut sai... Joten minusta 35v on jo liian vanha lapsen tekoon...

Et ole,tulet katumaan enemmän lasta jota et saanut kuin että olet "vanha" äiti.
Oma äitini sai minut 37 vuotiaana,olin se "vielä yksi viimeinen" lapsi ja olemme nyt parhaat ystävät kun itse olen 30v =)

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
olisit minun mielestäni, mutta itse jokainen päättää milloin vielä toivoo saavansa lisää lapsia.

Siis itte olisit liian vanha tuossa iässä vai tarkoitatko yleisesti?

Kaikki kun eivät saa sitä lapsilukua täyteen 30-vuotiaana. Yleensä ne jotka pitävät lapsen yli 30-vuotiaana saavia vanhoina ovat niitä jotka ovat saaneet lapsensa nuorena. Helppo se on silloin noin sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
olisit minun mielestäni, mutta itse jokainen päättää milloin vielä toivoo saavansa lisää lapsia.

Kaikki kun eivät saa sitä lapsilukua täyteen 30-vuotiaana. Yleensä ne jotka pitävät lapsen yli 30-vuotiaana saavia vanhoina ovat niitä jotka ovat saaneet lapsensa nuorena. Helppo se on silloin noin sanoa.

Ja TAAS suutuit turhasta. Tuossahan luki että hänen mielestä eli älä vedä herneitä nenään!!!!

Ei liian vanha. Aika tavisikä saada lapsi nykyaikana! Osa saa tuossa iässä vasta esikoisenkin...

Tosin mun mielestä olisi hyvä olla tietoinen siitä, että lasta ei välttämättä sitten enää niin helposti tulekaan. Itse en ole lapsettomuushoitojen kannalla, jos syy lapsettomuuteen on iän vuoksi heikentynyt hedelmällisyys (vaikka sinulla tuskin näin onkaan). Samoin minusta olisi hyvä iäkkäämpänä lapsia tekevien olla tietoisia hiljalleen kasvavista riskeistä ja kantaa vastuunsa siinäkin tapauksessa että riskit toteutuu (pieniähän ne on silti).

Onnea matkaan jos kolmatta päätytte yrittelemään! Lapset on elämän suola...

Alkuperäinen kirjoittaja Aina sama juttu..:

Ja TAAS suutuit turhasta. Tuossahan luki että hänen mielestä eli älä vedä herneitä nenään!!!!

Ööö, siis suutuin? Mä kysyin, että mitä hän tarkoitti, kun ei tuosta hänen kirjoituksesta mun mielestä selviä tarkoittiko itseään vai yleisesti. Tuo muu on sitten ihan yleistä eikä mitään Hörölää kohtaan tarkoitettua. :whistle:

Te jotkut pahvit luulette, että mä aina suutun. Täällä on just nyt tällä hetkellä ketju josta voitte käydä lukemassa, kun mä OIKEASTI suutun. :whistle: :laugh:

tarkoitin itseäni. olen saanut lapset suht nuorena. kyllä kuules moni nuorena lapsia saanut haluaa lapsen/lapsia vielä myöhemmin kun toiset jo melkein pesästä lentäneet. itse en jaksaisi raskaus ja vauva-aikaa, kun en siitä nauttinut silloin nuorenakaan. Nyt voin viettää aikaa isompien lasteni kanssa ja toivottavasti nauttia 35-vuotiaana teini-ikäisten lasteni seurasta ilman vauva-aika touhuja.

tarkoitin itseäni. olen saanut lapset suht nuorena. kyllä kuules moni nuorena lapsia saanut haluaa lapsen/lapsia vielä myöhemmin kun toiset jo melkein pesästä lentäneet. itse en jaksaisi raskaus ja vauva-aikaa, kun en siitä nauttinut silloin nuorenakaan. Nyt voin viettää aikaa isompien lasteni kanssa ja toivottavasti nauttia 35-vuotiaana teini-ikäisten lasteni seurasta ilman vauva-aika touhuja.

Mun mielestä raskaus- ja vauva-aika oli suurimmaksi osaksi ihanaa! =) Mutta tiedä sitten jos toinen raskaus on raskaampi, monella tuntuu käyneen näin.

Mä olen ajatellut takarajaksi lapsen saamiselle 45v. :xmas: Eli mulla on vielä 16 vuotta aikaa. B) :D

Sillä ei merkitystä oletko meidän mielestä liian vanha saamaan kolmannen lapsen.
Vaan sillä on merkitystä oletko omasta mielestäsi liian vanha?
Kukaan muu ei voi tietää fyysistä tai henkistä jaksamistasi.

No et kai todellakaan ole liian vanha:D! Helsingissä keski-ikä ENSIsynnyttäjille on jo yli 30v ja täytyyhän siihen tehdä sisaruksetkin! Itse koitan lisääntyä uudestaan tämän ensimmäisen jälkeen 32 tai 33 vuotiaana jo. Nyt olen 31 :)

Et ole liian vanha :hug: . Mä oon aina hokenut,et "lapset pitää olla tehtynä alle 35v".
3 lasta haluan. Esikon sain 21v, tokan 23v, nyt oon 29v, ja kolmannesta haaveilen. Aika vain ei ole nyt hyvä, ehkä muutaman vuoden päästä.

Minä myös olen ajatellut että lapset saatava alle 35v.
Sen jälkeen en itse enää ala uusista vauvoista haaveilemaan. Helppo vielä sanoa mutta katsotaan nyt.
Esikoisen sain 28v kakkonen 29v ja kolmonen 32v.

Liian vanha? En ymmärtänyt kysymystä :saint:
Äitini oli 42 kun minä synnyin, ja nyt sisareni jatkaa hyvää perinnettä odottaen yli 40-vuotiaana esikoistaan :).
Myös minusta tuntuu että tuskin ainakaan ennen kolmeakymppiä olen valmis luopumaan vapaudestani ja hankkimaan pallon jalk.. lapsen :D
Joten et todellakaan ole liian vanha!

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Liian vanha? En ymmärtänyt kysymystä :saint:
Äitini oli 42 kun minä synnyin, ja nyt sisareni jatkaa hyvää perinnettä odottaen yli 40-vuotiaana esikoistaan :).
Myös minusta tuntuu että tuskin ainakaan ennen kolmeakymppiä olen valmis luopumaan vapaudestani ja hankkimaan pallon jalk.. lapsen :D
Joten et todellakaan ole liian vanha!

Anteeksi kun utelen, mutta onko äitisi miten vetreässä kunnossa nyt kun kohta mummoutuu? Jaksaako innolla odotella lapsenlasta jne? =)

Tietysti nuo mummoasiat on sivuroolissa ja vanhakin mummo voi olla hyvä ja tärkeä lapselle. Uteliaisuus vaan heräsi tästä asiasta mainittuasi, meillä kun minun äitini oli 47v tullessaan mummoksi ja isomummot eli äidinäidinäitini ja mieheni isän äiti olivat molemmat noin 7-kymppisiä... Eli aika erilainen tilanne. Mutta tosiaan mummous nyt ei ole syy tehdä lapsia aiemmin, mutta kiitos jos jaksat vastata ja ei tosiaan siis tarkoitus loukata tällä!

Et todellakaan!!
Ainoa asia, josta varovaisesti varoittelen...
Saattaapi käydä niin, että sille pikkuiselle sitten toivotaankin vielä sisarus... :heart:
Nimimerkillä iltatähdelle kans kaveri :laugh:

Yhteistyössä