olenko mielestänne törkeä jos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helinä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

helinä

Vieras
en kutsu exän siskoa ja vanhempia lapsieni (exän ja mun) synttäreille?

Taikka kun en ajatellut mennä exän siskon lapsien synttäreille nyt (toinen kummilapseni) kun kutsu tuli.Tuntisin itseni tosi vaivaantuneeksi siellä exän,sen vanhempien ja siskon kanssa istuessani + että en kyllä pääsisikään nyt periaatteessa kun vauva on viikon ikäinen sitten.

Lähinnä askaruttaa enemmän se että en kutsu niitä meille,ensinnäkään en halua että ne tapaisi nykyisen mieheni,ne ei toisaalta edes kyllä varmaan tulisi jos tämä olisi paikalla.

En nyt välejä välttämättä halua poikkikaan pistää,mutta en niitä mitenkään pysty liittämään enää tapaamisen muodossa elämääni,lapsia ne kumminkin usein näkee isänsä kanssa,myöskään nykynen ei tykkäisi että menisin niille tai sanoi että senkun menet mutta vauva ei,mutta pää pointtina on se että en tuntisi oloa itse mukavaksi ja exäkin vielä rakastaa mua enkä halua edes tavata tätä..

No exähän voi järjestää omalle suvulleen omat kekkerit, kun lapsi on hänen luonaan?

Kummilasta ei mun mielestä pidä/sais "hylätä" eron takia (vaikka niinhän siinä yleensä tuppaa käymään), mutta jos vaikka muistat kortilla/paketilla. Minkä ikänen tää lapsi on? Myöhemmin voit sit tavata lasta jo ihan kahdestaankin, viedä elokuviin, pizzalle tai vaikka uimahalliin...

Alkuperäinen kirjoittaja helinä:
en kutsu exän siskoa ja vanhempia lapsieni (exän ja mun) synttäreille?

Taikka kun en ajatellut mennä exän siskon lapsien synttäreille nyt (toinen kummilapseni) kun kutsu tuli.Tuntisin itseni tosi vaivaantuneeksi siellä exän,sen vanhempien ja siskon kanssa istuessani + että en kyllä pääsisikään nyt periaatteessa kun vauva on viikon ikäinen sitten.

Lähinnä askaruttaa enemmän se että en kutsu niitä meille,ensinnäkään en halua että ne tapaisi nykyisen mieheni,ne ei toisaalta edes kyllä varmaan tulisi jos tämä olisi paikalla.

En nyt välejä välttämättä halua poikkikaan pistää,mutta en niitä mitenkään pysty liittämään enää tapaamisen muodossa elämääni,lapsia ne kumminkin usein näkee isänsä kanssa,myöskään nykynen ei tykkäisi että menisin niille tai sanoi että senkun menet mutta vauva ei,mutta pää pointtina on se että en tuntisi oloa itse mukavaksi ja exäkin vielä rakastaa mua enkä halua edes tavata tätä..

Kylläpä alkoi säälittämään sun lapsesi:( Nykyinen miehesi tuntuu aikamoiselta kusipäältä ja exäsi lapset varmaan saavat tuntea sen nahoissaan:(

Siis et halua kutsua lapsesi isovanhempi? Viisi nyt kuule omista "kiusaantumisistas", ajattele lapsen kannalta asiaa. Puhut vaan kuinka vaikea sun on mennä jne. Mutta kysyppäs lapselta että miltä siitä tuntuu kun mummu&pappa ja täti ei saakkaan enää tulla hänen synttäreilleen? Aikuisten jutut on aikuisten juttuja ja kun eroon oot ajautunut niin kyllä sun pitäs osata se vastuu ja taakka kantaa että lapsen vuoksi olet mukana tilanteissa jotka voi olla sulle vaikeita tai uudelle miehelles.

Alkuperäinen kirjoittaja aikuistukaa:
Siis et halua kutsua lapsesi isovanhempi? Viisi nyt kuule omista "kiusaantumisistas", ajattele lapsen kannalta asiaa. Puhut vaan kuinka vaikea sun on mennä jne. Mutta kysyppäs lapselta että miltä siitä tuntuu kun mummu&pappa ja täti ei saakkaan enää tulla hänen synttäreilleen? Aikuisten jutut on aikuisten juttuja ja kun eroon oot ajautunut niin kyllä sun pitäs osata se vastuu ja taakka kantaa että lapsen vuoksi olet mukana tilanteissa jotka voi olla sulle vaikeita tai uudelle miehelles.

ISO peesi!
Olet kuitenkin tavalla tai toisella loppuelämääs yhteydessä lastesi isään ja sen sukuun. Ajattelee tosiaan asiaa lasten kannalta.

Minä kyllä kutsuisin, olisi sitten heidän päätettävissä että tulevatko vai ei.. Niin harvoin noita synttäreitä kuitenkin on että kyllä aikuiset pystyy sen aikaa olemaan samassa tilassa. Tai sitten puhukaa exän kanssa että hän järjestää toiset synttärit hänen puolen sukulaisille.

Kummilapselle laittaisin vaan paketin postissa jos oma vauva ihan pieni.

Miehesi voi järjestää tietenkin omat juhlat lapselle kun lapsi on siellä.
Täysin et voi kylläkään olla tapaamatta ex:n vanhempia samoin kuin ei nykyinen puolisosikaan. Tilanteita tulee jatkossa varmasti joissa on tavattava tai muuten menee tosi vaikeaksi säätämiseksi.
On se vaan ihme että aikuiset ihmiset eivät voi olla samassa tilassa edes kahta tuntia "sivistyneesti". Parasta olisi nykyisenkin miehen vaan sopeutua tilanteeseen että sulla on menneisyys.

En ymmärrä, miksi ap:n pitäisi kutsua exän sukulaiset paikalle. Jos kerran heillä on nykyään omat taloudet, niin silloin on exän velvollisuus järjestään lasten synttärit omille sukulaisilleen. Jos tunnelma olisi vaivautunut, niin silloin ilman muuta molemmat vanhemmat järjestävät haluamanlaisensa synttärit.

Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
En ymmärrä, miksi ap:n pitäisi kutsua exän sukulaiset paikalle. Jos kerran heillä on nykyään omat taloudet, niin silloin on exän velvollisuus järjestään lasten synttärit omille sukulaisilleen. Jos tunnelma olisi vaivautunut, niin silloin ilman muuta molemmat vanhemmat järjestävät haluamanlaisensa synttärit.

Mun mielestä kahden aikuisen ihmisen, joilla on yhteinen lapsi (eikä taustalta löydy pahoinpitelyä, taponyritystä, raiskausta tms.) pitäisi kyetä lapsensa vuoksi yhteistyöhön edes kerran vuodessa kun on lapsen syntymäpäivistä kyse.

Ja tämä yhteistyö kattaa myös ne sukulaiset. Musta tuntuis ainakin ihan hirveältä jos meille tulisi ero ja järkkäisin synttärit ilman että paikalle kutsuttaisiin lasten mummo, joka on lapsien kolmanneksi tärkein aikuinen. Toki se isäkin voisi järkätä omat synttärit, mutta kyllä mä lapselle edes kerran vuodessa soisin päivän oman sukunsa kanssa, jos mitenkään mahdollista.

Ymmärrän pointin, tilanteet on kuitenkin niin yksilöllisiä, ettei tohon voi suoraa vastausta antaa. Meillä lapsen isä käy synttäreillä, tämän vaimo ei toistaiseksi ole tullut. Eikä eksän äiti, asuu kyllä kauempana. Toivoisin kyllä, että tulisivat.
Aion kyllä mieheni vanhemmat kutsua jatkossa lapsen synttäreille, koska ovat läheisesti elämässämme mukana.

No ei tuo nyt ole yhtään sen törkeämpää kuin minun ex-anoppini teko.

Olimme siis jo eronneet monta vuotta sitten mutta kuitenkin ex-anopin kanssa hyvissä väleissä kunnes---
tuli minun elämääni uusi mies.
Tuli myös aika jolloin oli minun ja ex:än yhteisen lapsen syndet,
tämä ex-anoppini halusi tulla juhliin--
minun kotiini
mutta ilmoitti jo ovella minun uudelle kumppanille että hän voisi poistua siksi ajaksi kun mummo on täällä lapsenlastaan katsomassa
ja samalla ex-anoppi piti minulle saarnaa kuinka olin typerä ja päästin tuon miehen kotiini kun tiesin tämän ex-anopin siis meille tulevan juhlimaan.
Minun koti minun säännöt--
ja ex-anoppi ei siis halunnut olla saman katon alla minun nykyiseni kanssa niin hän antoi lapselle lahjan ja kysyi vielä suoraan mieheltäni voisiko hän poistua kun ei hänen tarvitse minun uutta miestä katsella??
Jolloin minä sanoin ehdottoman ein :(
Nyt ex-anoppi syyttää minua nyt välien rikkomisesta kun mieheni ei poistunut minun ja mieheni yhteisestä asunnostamme.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:

Mun mielestä kahden aikuisen ihmisen, joilla on yhteinen lapsi (eikä taustalta löydy pahoinpitelyä, taponyritystä, raiskausta tms.) pitäisi kyetä lapsensa vuoksi yhteistyöhön edes kerran vuodessa kun on lapsen syntymäpäivistä kyse.

Ja tämä yhteistyö kattaa myös ne sukulaiset. Musta tuntuis ainakin ihan hirveältä jos meille tulisi ero ja järkkäisin synttärit ilman että paikalle kutsuttaisiin lasten mummo, joka on lapsien kolmanneksi tärkein aikuinen. Toki se isäkin voisi järkätä omat synttärit, mutta kyllä mä lapselle edes kerran vuodessa soisin päivän oman sukunsa kanssa, jos mitenkään mahdollista.

Kyllä sieltä taustalta yleensä ihan päteviä syitä löytyy, miksei ihmiset kykene toimimaan kuvaamallasi tavalla eron jälkeen.

No sen tiedän että ei exän vanhemmat todellakaan tule jos nykynen mieheni olisi kotona,koska niille piti ennen järjestää syndet eriaikaan muitten kanssa eli minun sukuni,eivät siis ole niin supliikkeja ja jotenkin tykkäävät sitten olla vain omassa porukassa.Toisaalta ei nykyinen mieheni edes kyllä varmasti olisi paikalla,mutta en ole varma edes että haluaisiko ne tulla tänne kerta viime vuonna exän äiti järjesti tavallaan lapsille omat synttärit niitten kotona,exästä itsestä ei ole synttäreiden pitäjäksi ja tämä on faktaa.

Exän siskon muksu on 4v,toinen 6v,toki olen aina niitä muistanut lahjoilla,mutta eihän se tietysti ole sama asia kuin nähdä.Olisi se kiva tietysti joskus viedä vaikka isompina niitä johonkin,mutta en ole varma antaako,niitten lapset eivät ole tietääkseni koskaan ollut missään hoidossa.

Siitä olen vähän erimieltä ettenkö voisi välttää exän näkemistä taikka sen vanhempien,enhän ole tähänkään asti niitä nähnyt.lapset kyllä ovat jokatoinen vk:nloppu isänsä luona,mutta en minä sitä ole kohdannut,enkä haluakkaan kohtaa enää...Tuntuu pahalle sekin että se kaipaa mua ja että olen sen elämän rakkaus ja kuinka vaikeeta on elämä ilman ym ym(puhunut lapsille niin ja kertonut itsekkin mulle tekstiviestein ym)

En usko että lapsista tuntuu pahalle että mummo ja vaari ei enää käy meillä,ne ovat varmasti tottuneet jo tähän tilanteeseen näin 2.5 v aikana eikä myöskään ole puhuneet asiasta vaikka varmasti osaavat,ovat jo sen verran isoja.

Yhteistyössä