Olenko minä ongelma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *huokaus*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

*huokaus*

Vieras
Mieltäni on jo pitkään painanut eräs seikka parisuhteessamme. Kerron lyhyesti, misä onkysymys.

Olemme avopari, olleet yhdessä lähes 7 vuotta. Seksielämä on ollut ihan ok, kunnes noin vuosi sitten kaikki tuntui hiipuvan. Nykyään harrastamme seksiä n 1-2 krt viikossa ja minun osaltani se ei ole tyydyttävää. Mieheni 'jaksaa' joten kuten puuhailla kanssani esileikkien ajan, mutta varsinainen 'rakastelu' onkin sitten mekaanin ja nopea juttu, josta tyytyväisenä lähtee vain mies. Minä haluaisin useammin ja enemmän (myös minua tyydyttävää seksiä), mutta mieheni sanoo, että hän vain on tällainen, eikä mikään panokone. Jos en ole tyytyväinen, "etsi uusi mies tyydyttämään tarpeesi." Hänellä kun on paljon muitakin tärkeitä asioita pohdittavanaan. Olen turhautunut. En tunne pyytäväni mahdottomuuksia vaan enemmän hellyyttä a meidän kahden välistä aikaa. Turhauttavaa on myös kuulla käsky etsiä joku muu hänen tilalleen, jos en ole tyytyväinen. Mieheni näköjään ei ole valmis muuttamaan tilannetta. Minusta tuntuu ettei hän edes haluaisikaan. En ymmärrä josko minun vaan olisi tyydyttävä nykyiseen tilanteesen ja tukahdutettava kaikki halut ja tunteet. On rasittavaa olla naisena se osapuoli, joka haluaa enemmän.

Kommentteja?

Hei,
Tuohon on kovin hankalaa sanoa yhtään mitään. Ja siitä varmaan johtuu, etteivät ihmiset ole vastailleet.
Kyllä sinulla on oikeus tyydyttävään seksiin. On tietenkin totta, ettei kukaan ole "panokone" ja on varmaan hankalaa miehellesi, kun hän ei pysty tyydyttämään sinua, mutta luulisi miehellesikin olevan tärkeää, että sinulla on hyvä olla. Ja luulisi, ihan oikeasti luulisi, että miehellesikin olisi kiihottavaa ja ihanaa se, että sinä nautit ja hän pyrkisi siihen. Huolestuttavaa tietenkin on, että hän vain sanoo, että etsi uusi eikä hän ole kiinnostunut tekemään mitään asian eteen!
Kannattaa yrittää positiivisella suhtautumisella ja kannustuksella pyrkiä korjaamaan tilannetta. Oletko kertonut selkeästi, mikä sinusta on hyvää? Että miehesi tietää, mistä nautit? Mutta jos ei toinen kiinnostu ongelmasta lainkaan, niin en kyllä tiedä, mitä sitten pitäisi asiassa tehdä.
Toivottavasti saat asian ratkaistua jollain keinolla!

Minäkin olen meillä se, joka haluaa useammin. Mies myös harvemmin innostuu minun aloitteistani ja joudunkin usein odottamaan hänen aloitettaan. Olen ottanut tavaksi vaatia, että hän tyydyttää minut kunnolla kun seksiin kerran ruvetaan, sitten jaksan olla ilman vähän pitempään. En siis ole sanonut hänelle näin, mutta esim. pyydän rakastelemaan pitkään tai jos lopuksi vielä haluan lisää ohjaan hänen kätensä jalkoväliini jne. Aina sanon jotain positiivista ("ihanaa kulta" tai "tunnut tosi hyvältä"), osoitan nauttivani ja vältän painostusta viimeiseen saakka. On toiminut hyvin tähän asti.

Sinun miehestäsi ehkä tuntuu, ettei hän kykene tyydyttämään sinua kunnolla tai ei tiedä miten sen tekisi tai ettei hänen mieskuntonsa vain riitä sinulle. Silloin reaktio on helposti juuri tuo "jos ei kelpaa niin etsi joku toinen".

miehesi kanssa. Kerro miltä sinusta tuntuu. Mielestäni olisi paljon tärkeämpää viettää aikaa sinun kanssasi. Voittehan te olla lähekkäin ilman seksiäkin ja herättää kiinnostusta toisiinne molemmin puolisesti. Tuota rataa musta tuntuu oman kokemukseni perusteella, että sinä luovutat pyytämisen ja aloitteen tekemisen ja sitten kaikki jää ja päädytte eroon. Jos suhteenne on tosi tärkeä teille, niin toimikaa, kun on vielä mahdollista.

Niin ja tietty kerro, miltä sinusta tuntuu miehen kommentit. Olen saanut samanlaisia kommentteja tyttöystävältäni ja ne tuntuvat todella pahalta, kun ei halua ketään muuta.

Kaikkea hyvää sinulle!

Alkuperäinen kirjoittaja *huokaus*:
Mieltäni on jo pitkään painanut eräs seikka parisuhteessamme. Kerron lyhyesti, misä onkysymys.

Olemme avopari, olleet yhdessä lähes 7 vuotta. Seksielämä on ollut ihan ok, kunnes noin vuosi sitten kaikki tuntui hiipuvan. Nykyään harrastamme seksiä n 1-2 krt viikossa ja minun osaltani se ei ole tyydyttävää. Mieheni 'jaksaa' joten kuten puuhailla kanssani esileikkien ajan, mutta varsinainen 'rakastelu' onkin sitten mekaanin ja nopea juttu, josta tyytyväisenä lähtee vain mies. Minä haluaisin useammin ja enemmän (myös minua tyydyttävää seksiä), mutta mieheni sanoo, että hän vain on tällainen, eikä mikään panokone. Jos en ole tyytyväinen, "etsi uusi mies tyydyttämään tarpeesi." Hänellä kun on paljon muitakin tärkeitä asioita pohdittavanaan. Olen turhautunut. En tunne pyytäväni mahdottomuuksia vaan enemmän hellyyttä a meidän kahden välistä aikaa. Turhauttavaa on myös kuulla käsky etsiä joku muu hänen tilalleen, jos en ole tyytyväinen. Mieheni näköjään ei ole valmis muuttamaan tilannetta. Minusta tuntuu ettei hän edes haluaisikaan. En ymmärrä josko minun vaan olisi tyydyttävä nykyiseen tilanteesen ja tukahdutettava kaikki halut ja tunteet. On rasittavaa olla naisena se osapuoli, joka haluaa enemmän.

Kommentteja?

Ilmeisesti hän on kyllästynyt sinuun ja odottaa, että lähtisit vieraisiin ja näin hän pääsisis sinusta eroon. Olet aika tyhmä kun et huomaa suoraa vihjausta. Sinun naiminen on hänelle pakkopullaa ja siksi ei välitä pätkääkään sinun nautinnosta. Aivan selvästi hän on alkanut inhoamaan sinua. Päästä hänestä irti.

Yhteistyössä