Olenko normaalikokoinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tai siis paremminkin miltä luulette että näytän?

Olen 170cm pitkä ja painan 63kg. Painoindeksien mukaan olen tietenkin normaalipainoinen ja aikalailla siellä alarajoilla. Maha minulla ei kuitenkaan kolmen lapsen jäljiltä ole enää timmissä kunnossa niinkuin nuorempana.

Minua ärsyttää ihan älyttömästi taas miehen kommentit että on mahaa ja pitäis laihduttaa, käydä lenkillä... Tiedänhän tuon kuntoilun tärkeyden itsekin mutta miksei voi hyväksyä ettei koko ikää ole pakko olla samannäköinen kuin kaksvitosena tavatessamme.. Nyt ikää 37v. Itse olen tosi tyytyväinen omaan olemukseeni :).

Ja vertailun vuoksi mies on 175,5cm ja 65kg.

Kommentteja molempien koosta, please!

ei kyllä mahaakaan kiinteämmäksi saa jos siinä iho on se joka roikkuu. Siihen ei taida muu konsti toimia kuin kirurgin veitsi ja ennemmin kannattaa siin vaiheessa hyväksyä oma kroppansa kuin mennä veitsen alle:)

Joskus teini-iässä, pituuskasvun loputtua olin 171cm ja 62-63kg. Siihen tähtäys nytkin. Olin silloin tyytyväinen vartalooni, mutta syömishäiriön laukaistuaan laihduin 20kg. Nyt jo hyvillä mielin puolivälissä, eli painan nyt 54kg(viime punnituksen mukaan viime maanantaina) ja olen edelleen ihan liian luinen, vaikka tää taitais se ns.mallinmitta olla, ite en tykkää.

Niin siis, Nappe, mä olen todellakin tyytyväinen omaan kokooni, voisi olla jossain kohtaa enemmänkin.
Kyse oli siitä että miehen mielestä mun pitäis laihtua tai saada vatsasta pois. Sitä tässä valitin.. :)

No höh, aika julmaa kommenttia mieheltäsi. Mittojesi mukaan sulla ei todellakaan ole tarvetta laihduttamiselle. Sitä vatsaa voit yrittää kiinteyttää lihasten avulla, mutta jos asia ei itseäsi häiritse, niin en näe, että miksi pitäisi. Ja tosiaan voi olla, ettei vatsanahka edes palaudu. Tai onko teillä lapsia?

Miehesi on kanssa hoikka, mutta musta kuitenkin ok. Mun mies on 180cm ja 65-70kg eikä se nyt ihan mikään ruipelo ole. Laiha tietty, mut on sillä lihastakin. Ja mä oon ite niin pieni, etten kyllä isommasta välittäis. :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Juu, on meillä lapsia kolme :).

No mutta herranen aika! Eihän sun miehellä ole sitten mitään aihetta valittaa. Selitä sille, etä sun maha on naisen ja äidin maha. Aika harvalla kolme lasta synnyttäneellä on enää timmi kaksikymppisen maha. Nyt on miehen vaatimukset musta kohtuuttomia!

Ihan yhtä lailla voit sanoa miehellesi, että voisit käydä vähän salilla miehistymässä. Se olis mun mielestä yhtä ystävällistä kun sen kommentit sulle. Kolmen äidiksi mun mielestä sun mitat kuulostaa tosi hyvältä.

Tietty tuli vielä mieleen kysyä, että kuntoiletko ollenkaan? Kuntoiluhan on antoisaa muussakin mielessä kuin laihduttamisen tai mahanpienennyksen takia. Se antaa ryhtiä ja virtaa jaksaa muutenkin elämässä. Siksi kuntoilu voi olla tärkeää, vaikkei oliskaan mitään laihdutustavoitteita. Mutta siinä tapauksessa miehelläsi on vähän väärät kannustusargumentit...

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Ihan yhtä lailla voit sanoa miehellesi, että voisit käydä vähän salilla miehistymässä. Se olis mun mielestä yhtä ystävällistä kun sen kommentit sulle. Kolmen äidiksi mun mielestä sun mitat kuulostaa tosi hyvältä.

Ihan samaa mieltä!

Kuntoilu jäi henkisesti rankan työn takia keväältä. Onneks alkoi pitkä loma ja tulee ulkoiltua ja liikuttua enemmän kuin pelkät työmatka- ja lastenulkoilutusliikunnat :).

Ja, joo kuntoilen erittäin mielelläni kun siihen vaan työltä ja perheeltä jää aikaa (ja itse jaksaa lähteä). Olen aivan samaa mieltä miehen kanssa että olemme liikkuneet liian vähän.

Talvella kyllä laskettelin ja kävin muutaman kerran hiihtämässä, mutta on mulla salaisena haaveena ollut maratonkin joskus ;).

Yhteistyössä