Olenko nyt kamalan itsekäs kusipää...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhhhoi..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huhhhoi..

Vieras
Mieheni on puoliksi Palestiinalainen (kuitenkin vain suomen kansalainen, ei koskaan edes käynyt palestiinassa) ja vastustaa Israelia ja boikotoi tämän maan tuotteita. (mukamas, vaikkakin hänellä niitä on ja niitä ostaakin)

Tänään ruokakaupassa ostin itselleni greippejä jotka olikin Israelista tuotuja.Tiesin tämän ja ostin silti, tulihan ne minulle itselleni ja maksoin ne itse. Tämän huomattuaan mies viskoi kaupan parkkipaikalla greipit lumihankeen ja vielä liikkuvan autonkin ikkunasta ulos ja karjui minulle miten saatoin mennä niitä ostamaan.
Selitin, että minua se ei haittaa ja ei ollut edes muun maalaisia ja olen allerginen lähes kaikille hedelmille mutta greippejä voin syödä. Asiasta tuli kamala riita ja minä itkin hulluna koko automatkan ja kotonakin. Olen raskaana että tämänkin herkistää..

Mutta olenko tosiaan kusipää kun ostin nyt sitten Jaffa greippejä?? Minun puolesta hän voi boikotoida ihan rauhassa mutta minä en siihen rupea.

Itse en ole vuosiin ostanut mitän israelilaista. Vihaan niitä lapsentappajia, jotka ahdistaneet yhden kansan slummileireille ja vieneet mahdollisuuden elämään, työhön, liikkumiseen.
Mutta greipit ja greippimehu on jotain aivan ihanaa.
Mutta olisin ostanut greippimehua, mutta eipä siitäkään tiedä, mistä tulee.

Sun miehes on naurettava. Mä ainakin ostan aina Israelilaisia hedelmiä ja muutenkin olen sitä mieltä, että on ihan oikein että juutalaisilla on ihan oma valtio. Räjäyttelijät ja hedelmän litsaajat vois antaa niiden elää rauhassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse en ole vuosiin ostanut mitän israelilaista. Vihaan niitä lapsentappajia, jotka ahdistaneet yhden kansan slummileireille ja vieneet mahdollisuuden elämään, työhön, liikkumiseen.

Nii, eräät käyttää lapsia ihmiskilpinä, siitä kun saa niin kivat sympatiat.

No et ole itsekäs kusipää! Olisit vain hakenut ne greipit sieltä lumihangesta ja syönyt ne, ukosta välittämättä. Vaikka olisi kuinka tumma ja tulinen, niin ei voi kuitenkaan määrätä mitä sinä saat syödä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On olemassa niitä boikotoi israelia listoja joissa on vaikka mitä maan yhteistyökumppaneita. Mieheni ostaa näiltä silti ja minusta se on vaan tekopyhää...

ai. laita linkkiä jos osaat. usalaista vältän myös. tappajia. murhaajia. varkaita.

No mies ei varmaan niitä sitten syö. Ja mies sitten varmaan boikotoi just niin paljon kaikkea kun tahtoo mutta ei sinun ole niin pakko tehdä.
Huh...
Mä en ymmärrä näitä suhteita kun toisen ajatustoimintaan ja henkilökohtaiseen ruetaan puuttumaan ellei se vaikuta jotenkin koko perheen toimintaan. (tarkoitan että jos toinen vaikka täysvihreä ja toinen intohimoinen metsämies niin sen saaliin voi kuitenkin suolestaa jossain muualla kuin olohuoneessa)

Onneksi meillä on samat arvot miehen kanssa. ostan appelsiineja vain jos eivät ole israelilaisia. lapsentappajia en elätä.

ja tottakai epätoivo ajaa jopa ihmiskilpiin,kun on varastettu maat länsimaalaisten luvalla japalestiinalaisia nöyryytetään ja pidetään nälässä ja tapetaan, mutta lännen luvalla. Kyllä itsekin voisin kuvitella uhraavani oman lapseni, jos kunnollista elämää ei olisi kuitenkaan odotettavissa kun on varastettu maa, elinkeino, ihmisistä tehty orjia slummileireille.

kun ei ole mitään menetettävää, ihminen on valmis epätoivoisiin tekoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Nii, eräät käyttää lapsia ihmiskilpinä, siitä kun saa niin kivat sympatiat.

Et lukenut Hesarista, miten Israelin reserviläiset ovat nyt alkaneet tunnustaa kaikkia kauheuksia, joita ovat palestiinalaisille siviileille tehneet? Vanhuksia ammutaan huvikseen, kodit tyhjennetään ja otetaan omaan käyttöön, rikotaan ja sotketaan ulosteilla paikat kun lähdetään pois.. Jumalan valittu kansa, my ass.

Onneksi meillä on samat arvot miehen kanssa. ostan appelsiineja vain jos eivät ole israelilaisia. lapsentappajia en elätä.

ja tottakai epätoivo ajaa jopa ihmiskilpiin,kun on varastettu maat länsimaalaisten luvalla japalestiinalaisia nöyryytetään ja pidetään nälässä ja tapetaan, mutta lännen luvalla. Kyllä itsekin voisin kuvitella uhraavani oman lapseni, jos kunnollista elämää ei olisi kuitenkaan odotettavissa kun on varastettu maa, elinkeino, ihmisistä tehty orjia slummileireille.

Voisit uhrata oman lapsesi... :o Hirviö.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Voisit uhrata oman lapsesi... :o Hirviö.

Mikäs itse olet kun saastoja puolustat? Ehkä saat joskus kokea saman epätoivon, ei mitään mahdollisuuksia kouluun, liikkumiseen, veteen elämään, ahdistettu leirille jossa olet riippuvainen lännen ruoka-avusta.
ei mahdollisuuksia peseytyä edes. kaikki varastettu ja viety.
Mitä elämää se on?

Jos asia on miehellesi kovinkin tärkeä ja kipeä, niin jättäisin ne israelilaiset hedelmät ostamatta.

Tai ainakin olisin sen verran kettu, että irroittaisin niistä tarrat ja väittäisin niitä kreikkalaisiksi tai turkkilaisiksi :snotty:

Mutta jos miehesi vaan mukamas boikotoi Israelia, niin tuollainen on ihan älytöntä pelleilyä hänen taholtaan.

No mun mielestä aika älytöntä käytöstä sun mieheltä. Heitellä nyt jotain hedelmiä hankeen pelastaakseen maailman. Voi *ittu mitä ihmisiä. Mut jokainen tyylillään...

Niin, epäilempä että jos minä olisin himo eläinaktivisti (joojoo ei ole sama asia, mutta jos on puhe toisen vakaumuksesta ja periaatteista) en tosiaan usko että hän antaisi minun polttaa nahkatakkinsa ja viskoa ruokia roskiin, vetää älyttömiä kilareita ihmisten ilmoilla kun joku pikkupentu.

Olen aiemmin ostanut muuta merkkia mieheni mieliksi, nyt ei ollut tarjolla.

Etsin sen listan jostain,hetki vain.

Näköjään aika vaikea kokonaan boikotoida. pitäisi lapsilta kieltää esim. disney. onko aku ankkakin sama kuin disney?
keter-muovituotteita yritän välttää tästä lähtein, ja carmen säilykkeitä.

Israeliin voimakkaasti investoivia tai sitä muuten tukevia yrityksiä:
American OnLine AOL (julkaisutoimintaa Time, Life, Time-Life, CNN,...)
AT&T (tietoliikennepalveluita)
Benetton (merkkivaatteita)
Caterpillar (valmistaa puskutraktoreita, joita käytetään palestiinalaisten rakennusten ja viljelmien tuhoamiseen Kansainvälinen Caterpillar-kampanja)
CocaCola (virvoitusjuomia Fanta, Fruitopia, Kia Ora, Lilt, Sprite, Sunkist, Schweppes)
Danone (ruokaa ja meijerituotteita; Danone jugurtit, Evian mineraalivesi, Jacob keksit, LU keksit, ...)
Disney (viihdettä ja julkaisuja)
Estee Lauder (kosmetiikkaa; Aramis, Clinique, Tommy Hilfiger, Donna Karan, ...) Pääomistaja aktiivinen siionistijohtaja
Intel (elektroniikkaa)
Johnson & Johnson (lasten- ja terveydenhoitotuotteita)
Kappa (merkkivaatteita)
Kimberley Clarke (metsäteollisuustuotteita; Kleenex paperipyyhkeet)
L´Oreal (kauneudenhoitotuotteita; Giorgio Armani, Lancome, LaRoche-Posay, Garnier, Biotherm, Helena Rubinstein, Maybelline, Ralph Lauren, ...)
Marks & Spencer (vaatteita, pitkäaikainen Israelin tukija)
McDonalds (roskaruokaa)
Motorola (elektroniikkaa)
Nestlé (ruokavalmisteita; Nescafé, Nesquik, Perrier, Maggi, L´Oreal, Felix kissanruoka, KitKat, Quality Street, After Eight, Milky Bar, ...)
News Corporation (julkaisutoimintaa; Fox TV, Sky TV, Star TV, 20th Century Fox Films, National Geographic, The Times, Sunday Times, The New York Post, ...)
Nokia (mobiilitietoliikennettä) Investoi israelilaisiin yrityksiin ja on niiden kanssa yhteistyössä
Revlon (kosmetiikkaa) pääomistaja siionisti
Sara Lee (vaatteita ja muuta; Wonderbra, Gossard, Lovable, Playtext, Pickwick-tee, Brylcreem, Aqua Velva, ...)
Starbucks (kahvibaareja, hallituksen puheenjohtaja aktiivinen siionisti)
Timberland (ulkoiluvaatteita ja -varusteita) pääomistaja aktiivinen siionisti
Tommy Atkins hedelmämerkki, tuo hedelmiä muun muassa Israelista

---

Tätä listaa miehenikin niin innokkaasti jakelee kaikille. Eilen käytiin mäkkärissä, on ostettu l'orealia, limpparia YMYM.

Yhteistyössä