Olenko nyt tosi typerä? (facebookista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surkeeta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surkeeta

Vieras
Kun mua hävettää, ettei ole siellä tarpeeksi kavereita... :/ Muilla on se joku 200, suurinpiirtein kaikilla, mutta itellä ei ole kun en vaan löydä osaa tuttavistani enkä kyllä muutenkaan noin paljon ihmisiä tunne. Oikeassa elämässä olen oikein tyytyväinen näihin ihmisiin ketkä on ympärilläni, mutta häpeän sitä etten saa naamakirjaan "tarpeeksi" tuttuja..

No eikö tuollaisen murehtiminen ole aika pinnallista.. Samahan se on montako kaveria listalta löytyy, kunhan vain siellä oikeassa elämässä on edes se yksi kaveri.

Niin, näinhän se on että ei sillä lukumäärällä PITÄISI olla mitään merkitystä.. Mutta silti tunnen häpeää ja uskon muiden pitävän minua jonain luuserina..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin, näinhän se on että ei sillä lukumäärällä PITÄISI olla mitään merkitystä.. Mutta silti tunnen häpeää ja uskon muiden pitävän minua jonain luuserina..

Tai sitten vain ne, joilla itselläänkin on vain muutama kamu.. :whistle:
Ei vaiskaan, minuakin ärsyttää se kun osa kavereista ei ole koko naamakirjassa ollenkaan.

Mä en edes kehtaa pyytää kaikkia kavereita, kun ei ole aihetta miksi pyytäisin.
Siellä on näitä "kaverin kerääjiä", yhtenäkin esimerkkinä, mulle oli tullut kaveripyyntö ihmiseltä joka on ystäväni naisystävä eikä ikinä sano tai ole sanonut edes kaupassa terve vaikka itse olisin sanonut. Miks mä sellasta hyväksyisin? Tällä on just joku 200 kaveria, eikä osa edes oikeassa elämässä ole hänen ystäviään, vaan pyytää kaveriksi kaikki kenet on nähnyt joskus.

mä en voi ymmärtää taas sitä, että facebookissa kaveriksi lisätään kaikkia kouluaikaisia puolikavereita. Itse olenkin lisännyt vain niitä ihmisiä joiden kanssa olen oikeesti ollut tekemissä lähiaikoina, ja joiden kanssa pidän yhteyttä. Todellakaan kaikki ei roiku facebookissa odottamassa, koska joku uusi kadulla vastaan joskus kymmenen vuotta sitten kävellyt tuttu tulee mukaan facebookiin, että voi lisätä siitä itselleen uuden kaverin.

No mä esim tiedän yhen tyypin, jolla on yli 300 kaveria ja IKINÄ en ole kuullut kenenkään kauniisti kyseisestä ihmisestä puhuvan. Ei yhtään oikeaa ystävää...

Mä en ymmärrä miksi pitäisi hyväksyä aivan ketä vain kaveriksi. Mulla on kavereita reilu 60 enkä todellakaan ketä vain hyväksy. Mulle oli tullut kaveripyyntö joltakin oudolta mieheltä jolla sama sukunimi, en hyväksynyt häntä.

Tuosta tulikin mieleen, että en kyllä itsekään kehtaa kaikkia tuttuja pyytämään kaveriksi.. Pitäisikö vaan rohkeammin laittaa kaverikutsuja menemään? Äh, en tiedä! Jotenkin tuntuu sekin nololta..

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Mulla on rapiat 30. Oksettaa noi tyyliin 200. Tuntuu että tuttavani jolla on yli 200 vain etsii niistä juoruja ja arkoja aiheita joilla puukottaa muita selkään.

On sulla ainakin hyvä mielikuvitus :D
Vain nainen voi ajatella noin.

Mulla on alle 10 kaveria :( En löydä enkä kehtaa todellakaan pyytää kaveriksi "tuttavan tuttavaa". Kaikki "kaverini" ovat sellaisia, joiden kanssa keskustelen edes kerran kuukaudessa... Ärsyttää yksi tuttuni, joka haalii jopa nuo minunkin vähäiset kaverit omaan naamakirjaansa, vaikka ei tosiasiassa tunne heitä. Ehkä saattavat kaupassa moikata...

no ei oo ollenkaan omituista tuo ap:n ajattelu. mie en halua sinne ketä tahansa kavereiksi vaan semmoset joitten kanssa haluan oikeesti tiettyjä asioita jakaa. mieki saan kaveripyyntöjä semmosilta joitten kanssa oon ehkä ollu joskus koulussa mutten samalla luokallakaan. miksi semmoset pitäis hyväksyä kavereiksi?

Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Mulla on alle 10 kaveria :( En löydä enkä kehtaa todellakaan pyytää kaveriksi "tuttavan tuttavaa". Kaikki "kaverini" ovat sellaisia, joiden kanssa keskustelen edes kerran kuukaudessa... Ärsyttää yksi tuttuni, joka haalii jopa nuo minunkin vähäiset kaverit omaan naamakirjaansa, vaikka ei tosiasiassa tunne heitä. Ehkä saattavat kaupassa moikata...

No en minäkään mitään kavereitten kavereita kehtaisi pyytää! Pitää sitä nyt olla ainakin jutellut joskus oikeassa elämässä =) Vanhoja luokkalaisiakin mietin, että kehtaako sitä vai ei.. Äh, alkoi harmittamaan koko FB!

Jos mä saisin nyt valita (ja saanhan toki edelleenkin), en hyväksyisi kaveriksi niin monia, joita listallani nyt on. Siellä on joku 110 "kaveria". En voi käsittää sitä, että ollaan kavereita Facobookissa, mutta kun tavataan kaupungilla, niin ei olla näkevinään eikä tervehditä. Mieluummin pidän sen 30 lähempää tuttavaa kuin 100 kaiken maailman tyhjäntoimittajaa, jotka ovat halunneet "kaveriksi". Olen ratkaissut ongelmaa sillä, että olen rajannut käyttöoikeuksia sivullani ja heivannut muutaman morjes-tutun pihalle kokonaan.

Joillekin Facebook on tapa listata kaikki tuntemansa ihmiset, nyt jälkikäteen ajatellen fiksuja ovat ne, jotka pitävät henkilökohtaiset asiat edelleen omina tietoinaan ja rajaavat kaverinsa oikeisiin kavereihin.

Kyllä mä olen saanut kutsuja ihmisiltä joita en todellakaan tunne (yksikin tyyppi kenen kanssa olen kerran ollut samoissa bileissä). Mutta olen ne hyväksynyt kyllä kun en halua pahaa mieltä aiheuttaa. Tosin sellaisia en sitten ole hyväksynyt joita en oikeasti halua kavereikseni.

Mutta jotenkin sitä väkeä vaan kertyy ajan kanssa.. Ja varsinkin niille jotka on sellaisissa hommissa että tapaavat paljon ihmisiä. Mutta ei siinä nyt mitää häpeämistä ole jos ei ole montaa tuttua siellä. Mä ainakin ajattelen että silloin sillä ihmisellä on muutakin elämää kuin roikkua facebookissa.

Kun ette ole hyväksyneet kaverikutsua niin miten ihmiset on siihen suhtautuneet? Mietin nyt työkavereita..

Sano, että sun facebook on tarkoitettu vain lähimmille. Tai älä sano mitään. Eihän se ole sinun ongelmasi, jos haluat käyttää kirjaa eri tasolla kuin muut. Tai sano, että et voi hyväksyä ennen kuin olet saanut sivuston siivottua henk.koht. asioista, joita et halua kaikkien näkevän... itse en sanoisi mitään.

Voihan siellä lajitella porukaa eri ryhmiin. Tekee vaikka ei niin hyvilel kavereilel oman ryhmän ja ist pysyyy rajata niitä oikeuksia, että kaikki ei nää edes seinäkirjoituksia. Jokaiselle valokuva-albumilel voi myös laittaa erikseen ketkä sen näkee.

Alkuperäinen kirjoittaja hui:

No en minäkään mitään kavereitten kavereita kehtaisi pyytää! Pitää sitä nyt olla ainakin jutellut joskus oikeassa elämässä =) Vanhoja luokkalaisiakin mietin, että kehtaako sitä vai ei.. Äh, alkoi harmittamaan koko FB!

No kai se on miten tykkää. Meillä on kaikki ala-asteen luokkalaisetkin siellä kavereita keskenään.. Ja musta on ainakin ollut ihan kiva tutki mitä heistä on tullut "isona". Yksi tapaaminenkin jo järkättiin :)

Alkuperäinen kirjoittaja olio:
Kyllä mä olen saanut kutsuja ihmisiltä joita en todellakaan tunne (yksikin tyyppi kenen kanssa olen kerran ollut samoissa bileissä). Mutta olen ne hyväksynyt kyllä kun en halua pahaa mieltä aiheuttaa. Tosin sellaisia en sitten ole hyväksynyt joita en oikeasti halua kavereikseni.

Mutta jotenkin sitä väkeä vaan kertyy ajan kanssa.. Ja varsinkin niille jotka on sellaisissa hommissa että tapaavat paljon ihmisiä. Mutta ei siinä nyt mitää häpeämistä ole jos ei ole montaa tuttua siellä. Mä ainakin ajattelen että silloin sillä ihmisellä on muutakin elämää kuin roikkua facebookissa.

Ei mulle ainakaan kerry niitä kavereita sinne.. FB:ssa olen ollut nyt vuoden ja ainoastaan pari ihmistä on itse lähettänyt minulle sen kaverikutsun. . Tulee sellanen olo että on sosiaalisesti täysin epäonnistunut..

Kun ette ole hyväksyneet kaverikutsua niin miten ihmiset on siihen suhtautuneet? Mietin nyt työkavereita..

No en mä ainakaan mitään sellaista kehtaisi olla hyväksymättä :o Sellaisia olen jotain jättänyt hyväksymättä joiden kanssa en halua olla mitenkään tekemisissä (esim. entiset).

Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Mulla on rapiat 30. Oksettaa noi tyyliin 200. Tuntuu että tuttavani jolla on yli 200 vain etsii niistä juoruja ja arkoja aiheita joilla puukottaa muita selkään.

On sulla ainakin hyvä mielikuvitus :D
Vain nainen voi ajatella noin.

Voi kuule, tällä naiselle kaikki käy. Kun joku on surullinen niin johan tekstiviestit singahtaa miksi näin on ja kuka kertoi, mistä kuulit jne. Hän kalastelee lisätietoja useammalta ihmiseltä samaan aikaan ja sitten siinä sivussa puukkoa..