Hae Anna.fi-sivustolta

Olenko "päättäny" olla lapseton

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä MariXXX, 22.09.2011.

1. MariXXX Vierailija

Takana vuosi luomuyritystä, 1 inseminaatio ja 1 IVF. Vikaa ei ole kummassakaan, miehen tavara voisi olla hieman suorempaan liikkuvaa mutta kuulemma noilla arvoilla on täysi mahdollisuus onnistua luomuna.

Olen alkanut miettiä, että aiheuttaako mun ajatuksenjuoksu jotenkin negatiivisen varjon tähän prosessiin. Mulla on ikää nyt 39, ja jotenkin minusta on tuntunut alusta asti, että lapsensaanti tulee olemaan vaikeaa kun se jäi näin myöhäiseksi. Ja kun en halua pettyä enkä lähteä siihen tunteiden vuoristorataan mikä aina joka kuukausi tulee, niin oikein painan toiveajattelut ja oireiden tunnistamismietinnän alas. Pessimisti ei pety - ja on se toiminutkin. Ei ole tullut kauheita pettymyksiä kun menkat alkaa.

Hoen siis itselleni että ei mulla mitään oireita ole, älä lähde mukaan siihen haaveiluun. Mutta pitäisikö mun lähteä? Teenkö jotenkin ajatuksillani kroppaani sen, että en ole vastaanottavainen?

Lääkärikin jo sanoi että hänestä tuntuu että mä oon nyt raskaana. Tuosta kierrosta tulikin pettymys kun hieman itse lähdin kuulostelemaan kroppaani että onko näin.

Miten osaisin positiivisin mielen innostua ja odottaa raskautta, enkä pelkäisi pettymyksiä liikaa?

2. Tupu_ Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Monihan on sanonut, että sitten kun luovuttaa niin plussa tärähtää. Lähde kuitenkin mukaan haaveiluun, tuskin sitä tulet katumaan.

3. ex lapseton Vierailija

Ei niillä omilla ajatuksillaan voi ehkäistä. :) Samojen kysymysten kanssa painin aiemmin. Yksi hoidoista sitten vain viimein onnistui ja se raskaus kesti. Jos mahdollista, kannattaa pitää negatiivisten ajatusten keskellä mielessä, että onnistuminenkin on mahdollista.

4. nostress Vierailija

Kuule ap, huoli pois. Jos ajatuksen voimalla voisi vaikuttaa raskaasi tuloon niin ihmiskunta olisi ajat sitten kuollut sukupuuttoon!
    Juuri vähän aikaa sitten luin jostain tiedelehdestä, että on tutkittu, ettei stressi vaikuta raskautumiseen. Evoluutio on hoitanut niin, että lisäännymme stressistä huolimatta. Kun ajattelet, kuinka stressaantuneita esimerkiksi vaikeissa oloissa elävät naiset ovat ja raskautuvat kuitenkin...esimerkiksi sota-alueilla, nälänhätäalueilla... Ei mikään kiva ajatus, mutta pointtini on se, että niin moni nainen kokee stressiä, että jos se vaikuttaisi lisääntymiskykyyn, lajimme todella olisi jo kuollut sukupuuttoon. Kyseessä on kuitenkin niin perustavanlaatuinen asia että Luontoäiti on päättänyt hoitaa lisääntymisemme vaikka stressaisimme ja huolehtisimme kuinka paljon.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri