Olenko raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja candi.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

candi.

Vieras
Tilanne on semmonen että mulle tehtiin lääkkeellinen raskauden keskeytys 14.12.2011, sikiö vastasi raskausviikkoja 8 (vaikka ois pitäny olla rv. 12) eli oli ollut kuolleena mun masussa n. 4 viikkoa. Raskausmateriaali alko poistumaan heti tosi hyvin sen ekan "valmistelevan" tabletin oton jälkeen ja sikiökin tuli jo seuraavana päivänä pois ennen ku kerkesin mennä lääkäriin otattamaan niitä kohdun pohjukkaan laitettavia lääkkeitä. Lääkäri ultras ennen niitten laittoa ja sanokin että enää on vähäsen raskausmateriaali jäänyt että ei tarvi laittaa ku 2tablettia "sinne".

Niitten tablettien jälkeen vuotoa tuli vielä n. 2 viikkoa eikä sen jälkeen menkkoja oo kuulunutkaan vaikka keskeytyksestä on reilu 6 viikkoa. Me on käytetty välillä miekkosen kans ehkäisyä mutta välillä se on vähä niinkun unohtunut... tai en oo vaan suoraan sanottuna välittänyt alkaako se uus raskaus heti vai 1-2 kuukautisien jälkeen, kun jotkut sanoo että suositus on vain sen takia että lasketun ajan määrittäminen ois helpompaa.

Nyt on ollu muutaman päivän ajan menkkamaisia tuntemuksia mutta vuoto ei ala... tänään sitten tein kaiken varalta raskaustestin ja se näytti vahvaa plussaa, raskaudesta kertova viiva tuli jo ennen sitä toista viivaa ja oli tummempikin. Mitkä mahdollisuudet vois olla nyt siihen että uusi raskaus on alkanut vai onko mulla vielä jotain raskausmateriaalin jäänteitä sisälläni ja sen takia näyttää plussaa? aikasemmin en oo tehny testiä sen keskenmenon jälkeen ku nyt vaan...

En käynyt siinä "jälkitarkastuksessa" kun mulla piti olla varattuna aika labraan, mutta siellä ne väitti ettei mitään aikaa ollut varattu... sitte ku yritin soittaa sille hoitajalle jolle ois pitänyt ilmottaa se labratuloskin niin puhelinnumero ei ollu käytössä enää. Niin jätin välistä koko jälkitarkastuksen... ei kovin viisaasti tehty tiedetään :P

Mutta kertokaas mielipide :) ja kokemuksia jos jollakin on käynyt niin että uusi raskaus on alkanut keskenmenon jälkeen vaikka välissä ei oo ollu yksiäkään menkkoja, niin sujuiko raskaus normaalisti?

En osaa kyllä oikein muuta sanoa, mutta varmaankin kannattaisi soittaa neuvolaan ja pyytää päästä ultraan. Tarkistaisivat, onko kohtuun jäänyt jotakin edellisestä raskaudesta vai oletko uudelleen raskaana.

Luulen, että näyttää vanhaa raskautta vielä jos lääkärikin sanonut jotain jäänteitä olevan.
Keskenmenon jälkeen menkat ei välttämättä tule heti säännöllisesti, odottele siis ihan rauhassa vielä 2-3 viikkoa ja uusi sitten testi.

[QUOTE="Lissu";25537187]Korjatkaa jos olen väärässä, mutta jos vielä on jotain "jäänteitä" niin eikö tuossa ole melkoinen tulehdusriski?[/QUOTE]

On ja se pitäisikin käydä tarkastuttamassa (sinne jälkitarkastukseen hop hop, ei ne turhaan ole :)).

Jos siellä oli vielä joitain jäänteitä keskeytyksessä ja vuotoa oli vielä sen jälkeen uskoisin et kaikki on pois tullut ja tulehdus olisi jo varmaan tullut. Luulempa että olet raskaana ! Onnea ! :)

Luulen että olet raskaana.. Mulla kävi niin että eka raskaus aikanaan meni kesken rv8 tienoilla, oli kylläkin mitä ilmeisemmin kohdun ulkopuolinen raskaus, lääkkeitä en tarvinnut kun tuli sponttaanisti. Sen vuodon jälkeen ei sitten menkkoja enää tullutkaan, olin hyvinkin epäuskoinen koska ainut kerta kun oltiin hommailtu, oli vielä keskeytetty, joten oli enemmän kuin omituista ja alussa pelkäsinkin että se on siitä ekasta jäänyt jotain mutta ei, kyllä tuo tyttö on nyt kymmenen vee :D

Yhteistyössä