Olenko sivistymätön moukka?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja M
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

M

Vieras
Pidän kovasti tämän palstan viihdearvosta, kuin myös ihan silkasta hömppäviihteestä alkaen bb:stä, seiskasta aina kummeleihin ja uuno turhapuroihin saakka.

Olen yliopiston käynyt henkilö, pitäisikö minun olla kiinnostunut pelkästään oman alani tieteislehdistä tmv?:D Tunnenkin joskus olevani hiukan väärässä seurassa keskustellessani kollegoideni kanssa, koska välillä keskusteluiden taso tuntuu olevan hiukan liian korkealentoista. Välillä voisi puhua pelkkää höpönlöpöäkin:)

Kuinka paljon täällä on muita yliopiston käyneitä palstailijoita ja kuinka itse koette palstan seuraamisen?

Ei kai huumori ole vain ei-akateemisten etuoikeus? Mummoni, jolla oli alle 4 vuoden koulut käytynä koko elämänsä aikana, rakasti korkealentoista keskustelua ja kävi mm. Oberammergaussa seuraamassa sitä kärsimysnäytelmää vielä yli 70-vuotiaana ja kielitaidottomana. Isääni jännitti niin mielettömästi pääsykokeissa, ettei hän päässyt yliopistoon asti, mutta ajaessaan töihin hän kuuntelee klassillista musiikkia tai venäläisiä klassikkokirjoja. Tiedän monia akateemisia, joita ns. korkeakulttuuri ei kiinnosta.

Valitettavasti olen itsekin törmännyt erittäin ennakkoluuloisiin ihmisiin molemmin puolin. Harmikseni olen huomannut, että joskus täytyy esiintyä henkilönä, joka aiemmin tienasi leipänsä putsaamalla päiväkotien vessoja ja jolla on ammatillinen koulutus ja taas toisaalta välillä on suotavaa olla useampaa yliopistotutkintoa tahkova nainen matkalla kohti alempaa keskijohtoa urallaan.

Lapsuudesssani minulle osoitettiin paljon värikkäämpiä vaihtoehtoja, eikä lyöty mitään täysin lukkoon. Olen keskustellut pultsarien ja vankilakundien kanssa, joilla parempi yleissivistys kuin väikkäriään valmistelevilla. Unohdetaan ne lokerot ja annetaan ihmisten itse valita se viihde, mistä he pitävät. En tiedä älyttömämpää kuin ajautua väkisin oman "taustansa" mukaiseen stereotypiaan siksi, että kuvittelee, että näin tämän on mentävä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ncm:
Ei kai huumori ole vain ei-akateemisten etuoikeus? Mummoni, jolla oli alle 4 vuoden koulut käytynä koko elämänsä aikana, rakasti korkealentoista keskustelua ja kävi mm. Oberammergaussa seuraamassa sitä kärsimysnäytelmää vielä yli 70-vuotiaana ja kielitaidottomana. Isääni jännitti niin mielettömästi pääsykokeissa, ettei hän päässyt yliopistoon asti, mutta ajaessaan töihin hän kuuntelee klassillista musiikkia tai venäläisiä klassikkokirjoja. Tiedän monia akateemisia, joita ns. korkeakulttuuri ei kiinnosta.

Valitettavasti olen itsekin törmännyt erittäin ennakkoluuloisiin ihmisiin molemmin puolin. Harmikseni olen huomannut, että joskus täytyy esiintyä henkilönä, joka aiemmin tienasi leipänsä putsaamalla päiväkotien vessoja ja jolla on ammatillinen koulutus ja taas toisaalta välillä on suotavaa olla useampaa yliopistotutkintoa tahkova nainen matkalla kohti alempaa keskijohtoa urallaan.

Lapsuudesssani minulle osoitettiin paljon värikkäämpiä vaihtoehtoja, eikä lyöty mitään täysin lukkoon. Olen keskustellut pultsarien ja vankilakundien kanssa, joilla parempi yleissivistys kuin väikkäriään valmistelevilla. Unohdetaan ne lokerot ja annetaan ihmisten itse valita se viihde, mistä he pitävät. En tiedä älyttömämpää kuin ajautua väkisin oman "taustansa" mukaiseen stereotypiaan siksi, että kuvittelee, että näin tämän on mentävä.
ASIAA!!! *peukku*

Alkuperäinen kirjoittaja Ncm:

Putoappa sieltä norsunluutornista tänne tosi elämään. Helsingin kuuluisin pultsari lienee se eläköitynyt professori, mutta kyllä akateeminen maailma vain on kovin erilainen duunarimaailmasta.

Kuka oikeesti nauttii Seiskan lukemisesta? Siis ihan hirveetä hötöntöttöä, en oikein tajua edes, missä edellinen juttu loppuu ja mistä seuraava alkaa.

Muuten mun mielestä on ihan normaalia, ei meidän työpaikalla ainakaan jakseta jauhaa jostain alan kehittymisestä koko ajan. Työ työnä ja huvi huvina. Veikkaan, että vähemmistöön kuuluvat ne, jotka yliopiston jälkeen lukevat tieteellisiä julkaisuja ja keskustelevat sekä huvittelevat akateemisesti. Suurimmasta osasta tulee ihan normaaleita ihmsiiä

Yhteistyössä