Olenko tyhmä kun en ole korkeakouluttautunut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mietteliäs"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mietteliäs"

Vieras
Tällä hetkellä minulla on siis suoritettuna ylioppilastutkinto ja kaksi eri ammatillista koulutusta. Ja on vaan nyt sitten alkanut mietityttämään että olisiko sitä pitänyt kouluttautua enemmän. (No, eihän sitä tietenkään mikään nytkään estä, mutta taloudellinen tilanteeni ei anna myöten tällä hetkellä.)

Kaikkia sukulaiset ja tuttavat olettivat minun menevän johonkin yliopistoon opiskelemaan, ja enkä myöskään pidä täysin mahdottomana ajatuksena sitä, että sinne olisin myös voinut päästä (siis valintakokeista lävitse). Ongelma on siinä, että en vain kerta kaikkiaan tiedä mitä haluaisin opiskella ja mihin keskittyä. (Ne nykyiset tutkintoni nyt ovat sellaisia, että piti nyt vain joku ammatti itselleen hankkia- tyylisiä juttuja. No, molemmat kyllä omalla tavallaan kiinnostavat, mutta eivät niin paljoa, että kiinnostaisi kouluttautua pidemmälle).

Eli tässä sitä ollaan. 36-vuotias nainen, jolle ei ole vieläkään valjennut, että mikäs minä haluan olla isona.

[QUOTE="vieras";28567349]No ei tulisi mieleenkään lukion jälkeen mennä ammattikouluun, aivan hukkaan menee 3 vuotta.[/QUOTE]

En mä ainakaa koe, että mulla olis menny kolme vuotta hukkaan vaikka oon käyny lukion ja sen jälkeen hommannu kaks ammatillista koulutusta. Nämä on mun valintoja enkä niitä kadu.

En mä ainakaa koe, että mulla olis menny kolme vuotta hukkaan vaikka oon käyny lukion ja sen jälkeen hommannu kaks ammatillista koulutusta. Nämä on mun valintoja enkä niitä kadu.

Sulla onkin mennyt 6 vuotta hukkaan, saman tason koulutuksia 3 kpl, ihmisen kannattaa pyrkiä eteenpäin elämässään eikä jäädä paikalleen junnaamaan. Tuolla opiskelumäärällä minä olisin jo lääkäri.

[QUOTE="vieras";28567368]Sulla onkin mennyt 6 vuotta hukkaan, saman tason koulutuksia 3 kpl, ihmisen kannattaa pyrkiä eteenpäin elämässään eikä jäädä paikalleen junnaamaan. Tuolla opiskelumäärällä minä olisin jo lääkäri.[/QUOTE]

Ei oo menny hukkaan ja jos mä oon tuota mieltä niin asia on sitte niin. Enkä mä paikallani junnaa. Mun elämä ja mun valinnat eikä sulla oo mitää oikeutta sanoa tuollaasia.

No et ole tyhmä. Et tietenkään. Mulla on ystäviä, jotka on ihan yhtä älykkäitä tai älykkäämpiä kuin minä, vaikka eivät ole kouluttautuneet ja minä olen koulutukseltani tohtori.

Korkeakoulututkinto ei kyllä ole tyhmyyden/viisauden mittari. Tärkeintä on se että löytää alan jota haluaa tehdä. Eikä se tarkoita korkeakoulututkintoa. Ite olen käynyt amiksen kahdesti, yhteensä 5 vuotta. Sitte olen monimuotoisesti työn ohessa opiskellut ammattikorkeakoulututkintoa, joka sitten jäi lisäntymisen myötä kesken! Ei siitä paljon puuttuisi mutta en ole niitä superäitejä jotka hoitaa lapsia ja opiskelee ja käy töissä. Tämän hetkisessä työpaikassa en tarvitse korkeakoulututkintoa eikä se vaikuttaisi mitenkään palkkaani.

Tsemppiä sinulle että löydät oman alasi!

Ei oo menny hukkaan ja jos mä oon tuota mieltä niin asia on sitte niin. Enkä mä paikallani junnaa. Mun elämä ja mun valinnat eikä sulla oo mitää oikeutta sanoa tuollaasia.

Niin että sinun kanssasi ei saa olla eri mieltä? Kyllä minä olen, en oikein kannata tuollaista taivaanrannanmaalari meininkiä, varsinkaan perheellisellä. Nuoret huolettomat, muista vastuussa olemattomien on ihan eri haihatella että haluan tehdä tuota, ei vaiskaan haluankin tehdä tuota jne.

[QUOTE="vieras";28567585]Niin että sinun kanssasi ei saa olla eri mieltä? Kyllä minä olen, en oikein kannata tuollaista taivaanrannanmaalari meininkiä, varsinkaan perheellisellä. Nuoret huolettomat, muista vastuussa olemattomien on ihan eri haihatella että haluan tehdä tuota, ei vaiskaan haluankin tehdä tuota jne.[/QUOTE]

Kyse oli MUN elämästä ja valinnoista ja jos MÄ koen että EN oo tuhlannu mitää enkä junnaa paikallaan niin sulla ei oo siihen mitää sanomista. En mä kysyny mielipidettä MUN tekemisistä. Mä en pidä kumpaakaa ammatillista koulutustani enkä lukiota turhana joten koita kestää se.

Kyse oli MUN elämästä ja valinnoista ja jos MÄ koen että EN oo tuhlannu mitää enkä junnaa paikallaan niin sulla ei oo siihen mitää sanomista. En mä kysyny mielipidettä MUN tekemisistä. Mä en pidä kumpaakaa ammatillista koulutustani enkä lukiota turhana joten koita kestää se.

Usko pois, silti minä pidän mielipiteeni, vaikka sinä olisit kuinka sitä vastaan!!! Minullakin on oikeus olla sinusta mitä mieltä haluan, ei kannattaisi tällaisilla foorumeilla ihan koko elämäänsä levitellä, tosin olen kyllä opiskellut myös Kauhajoella soppakoulussakin.

[QUOTE="vieras";28567617]Usko pois, silti minä pidän mielipiteeni, vaikka sinä olisit kuinka sitä vastaan!!! Minullakin on oikeus olla sinusta mitä mieltä haluan, ei kannattaisi tällaisilla foorumeilla ihan koko elämäänsä levitellä, tosin olen kyllä opiskellut myös Kauhajoella soppakoulussakin.[/QUOTE]

Voi sua. :hug: Joo koko elämäni mää tää levitän. Ei kristus teitä pellejä ku oikiasti luulette tuollaasta. :D

[QUOTE="vieras";28567649]Täytyy sanoa että paljon enemmän olen täältä sinusta lukenut kuin se mitä ystävillesi kerrot privaatisti.[/QUOTE]

Joo niin varmaan. :laugh: :laugh: :laugh:

Yhteistyössä