Olenko v-mäinen sisko kun toivon veljeni joutuvan vankilaan tai loukkaantuvan kolarissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen sisko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen sisko

Vieras
Tolla pikkuveljellä nyt on ollut milloin mitäkin juttua mutta viimeaikoina on alkanut olla todella huolestuttava. Kortti on nyt lähtenyt toista kertaa rattijuopuksen takia ja kestää ennen kuin saa sen takaisin. Ajaa tästä huolimatta ja useinpa vielä humalassa! *se pään seinäänhakkaamis-hymiö* Tätä ennen oli jokunen kortin meno ylinopeuksista. Nyt menetti ton kortin menon takia työpaikkansa ja tietty on pummimassa rahaa vanhemmilta kun työnantajakin on niin v-mäinen että pistää hyvän työntekijän pihalle. Siis mitään varsinaista vastuuta elämästään toi 25v jätkä ei ole ikinä kantanut ja tosissaan pelkään että tolla menolla kohta vielä tappaa jonkun. :/

Isä alkaa kanssa olemaan tosi kyrsiintynyt. Ei enää anna veljelle rahaa (joka menis tietty viinaan) vaan ainoastaan kutsuu luokseen syömään jos on nälkä ja saattaa ostaa jonkun vaatteen tms mitä tuo tarvii. Äiti ja toinen sisko taas on sitä mieltä että tuhlaajapoikaa on autettava viimeiseen asti ja tunkevat sille sitten rahaa vaikka kiristellen omia vöitään. Kun veli huomaa kuinka sitä rakastetaan niin kyllä se siitä järkiinsä tulee................. Äiti ja sisko sitten pitävät isää tosi julmana kun tämä noin kääntää veljelle selkänsä ja tietty mua samalla kun olen isän kanssa samaa mieltä. Nyt kun isä uhkasi viikonloppuna soittaa poliisille jos saa tietää veljen lähtevän juopottelunsa pääteeksi rattiin niin se tietty meinaa että isä vihaa poikaansa, eihän kukaan vanhempi voisi tehdä lapselleen tollaista!

Mikä kamalinta, tietäisin itsekin tekeväni ihan saman. Mua oikeasti pelottaa ihan s****nasti että mun lapset joutuvat liikkumaan samoja katuja missä mun veljeni ajaa humalassa. Mitä veljeä tunnen, en usko sen tulevan järkiinsä noin helposti vaan että siihen tarvittaisiin joku tosi vakava pysäytys. Olkoot sitten uskoontulo, vankilaan joutuminen tai oma vakavampi loukkaantuminen. Nyt olen sen verran kyrsiintynyt että mun mielestä olisi parempi että veli vaikka itsekseen kolaroisi niin että joutusi pyörätuoliin kuin että jollekin ulkopuoliselle sattuisi jotain.

Kyllä mä veljeä rakastan, mutta tota käytöstään en voi ikinä hyväksyä.

Isäsi on kyllä täysin oikeassa siinä että poliisille ilmottaa jos veljesi kännissä lähtee ajelemaan. Ajaa vielä jonkun viattoman kuoliaaksi. Enemmän se rakkautta osoittaa kun panee touhulle stopin.

Sinä ja isäsi olette oikeassa. Ymmärsin viestistäsi, että olette yrittäneet auttaa veljeäsi, mutta nyt keinonne on loppu.
Voi olla, että kunnon säikähdys ja viranomaisen tekemä loppu tuolle käytökselle on ainut joka saa veljesi järkiintymään.

Äitisi ja siskosi vain satuttavat veljeäsi vaikka tarkoittavatkin hyvää.
Sinun pitäisi isäsi kanssa saada heidät ymärtämään se.

mä en ikinä oo ymmärtänyt noita että puolustellaan omaisia jos lähtee kännissä rattiin, oli kyse lapsesta, puolisosta, vanhemmista tai kestä vaan.
mä ainakin soittaisin poliisille jos tietäisin näin käyneen, liian moni on joutunut kokemaan tuon kohtalon että jää jonkun pässin alle liikenteessä.

sinä ja isäsi olette inhimillisiä ja järkeviä, muu perheessä paapoo turhaan, sen avulla veljesi ei muutu..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Isäsi on kyllä täysin oikeassa siinä että poliisille ilmottaa jos veljesi kännissä lähtee ajelemaan. Ajaa vielä jonkun viattoman kuoliaaksi. Enemmän se rakkautta osoittaa kun panee touhulle stopin.

Niimpä! Nyt kun se viimeksi jäi kiinni ratista ja meni toi kortti niin sisko vaan selitti kuinka veljellä kävi vähän huono tuuri. Isä totesi siihen että kävi halvatun hyvä tuuri kun jäi kiinni noin vaan, ilman että kerkesi ajaa kenenkään päälle. Mut ikuisestihan se tuuri ei pysy noin hyvänä....................

Isä ja sinä olette oikeassa. Sehän on veljesikin parhaaksi, ettei häntä päästetä humalassa liikenteeseen.
Vai haluaako siskosi ja äitisi veljellesi juuri sen rattijuopon maineen, joka tappoi jonkun yliajamalla?

Mielestäni myös äitisi ja siskosi hyysäävät veljeäsi ja seuraukset voi olla tosta tosi huonot.Tarvitsisi ulkopuolista apua ei rahaa.Poliisille vaan ilmoitus, jos ajaa kännissä.Voisi vaikka silläkin herätä.

eipä poliisit tee mitään rattijuopoille, silitetään vaan päätä :( ja tuomiot ei oo silloinkaan tarpeeksi kovia vaikka lopulta tappaisi jonkun..

jos noin monta kertaa lähtenyt kortti niin pitäisi jo laittaa linnaan tai johonkin..

ja yleensä rattijuopoille ei kolareissakaan käy mitään, juopon tuuria.. mutta moni on vammautunut pahasti tai kuollut kun yli ajetaan..

Ei varmastikaan ole helppoa. Itse tein aikaisemmin päätöksen, että jos vain tiedän tätini ajavan kännissä, niin soitan saman tien poliisit. Helpommin sanottu, kuin tehty. Emme asu samalla paikkakunnalla.
Hän kyllä nasahtikin ratista ja kortti meni kuivumaan moneksi kuukaudeksi. Vaan ei se juominen siihen loppunut :/

Tosi on!

Väittäisin että isäsi rakstaa poikaansa ja haluaa hänen parastaan. Äitisi ja siskosi taas mahdollistavat nykyisen surkean tilanteen.

Väittäisin että isäsi rakstaa poikaansa ja haluaa hänen parastaan. Äitisi ja siskosi taas mahdollistavat nykyisen surkean tilanteen.

Itsekin jäin ihmettelemään tässä keisissä tuota "naisnäkökulmaa", mutta en kehdannut sanoa suoraan mitään. Hyvä, että joku kehtasi.

Jos oot mun exän sisko, niin et todellakaan ole.
Mä nimittäin toivon exäni joko kituvan hitaasti kuoliaaksi tai joutuvan onnettomuuteen tms jonka seurauksena se joutuis viettää koko elämänsä tietoisena, mutta muuten täysin toimintakyvyn menettäneenä tk:n vuodeosastolla. Niin ettei se osais puhua, ei syödä, ei käydä vessassa, ei kommunikoida mitenkään, ei liikkua itse.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Itsekin jäin ihmettelemään tässä keisissä tuota "naisnäkökulmaa", mutta en kehdannut sanoa suoraan mitään. Hyvä, että joku kehtasi.

Siis mä olen itse hakannut päätä seinään paitsi veljen touhujen, myös ton "naisnäkökulman" takia. En tiedä mikä niitä vaivaa! Olen yrittänyt selittää sen tuhannen kertaa kuinka tuolla vain hyväksyy veljen toiminnan ja tukee sitä sen sijaan että se auttaisi veljeä tulemaan järkiinsä. Mutta kun ei ymmärretä niin ei!

Kyllä mäkin olen taas valmis tukemaan veljeä jo se päättää lopettaa juomisen ja ennen kaikkea sen juovuksissa ajamisen. Mutta niin kauan kun noin jatkaa niin en halua olla osallisena tuohon. Jos mä antaisin sille rahaa millä tiedän sen ostavan viinaa ja todennäköisesti sitten lähtevän rattiin niin jonkun jäädessä alle syyttäisin samalla itseäni. :(

Olen siis muutenkin sitä mieltä että veljelle on ainakin kehittymässä jonkinlainen alkoholiongelma. Ja vaikkei se ihan alkoholisti olisi niin ainakaan alkoholi ei sovi sille yhtään, on lukuisat kerrat mennyt juovuksissa haastamaan riitaa ja joutunut tappeluihin ja muuta vastaavaa. Muuttuu koko persoona kerrasta. Eli mun mielestä olisi sen kohdalta paree vaan että vääntäisi korkin kunnolla kiinni ja keksisi elämälleen muuta tarkoitusta.

Yhteistyössä