Olenko vaan ahne p^^^?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suku on pahin aina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suku on pahin aina

Vieras
Meillä on yksi lapsi joka syntyi toukokuussa. Siskoni asuu perheensä kanssa toisessa kaupungissa jonne matkaa 300 kilometriä ja näemme melko harvoin. Siskolleni on siunaantunut kuusi lasta :) Aina kun ennen kävimme siskon perheen luona kyläilemässä, muistimme heidän lastaan, lapsiaan, jollain tuomisella. Nyt kun lapsia on niinkin monta niin ei ole enää mahdollista ostaa, koska jo syntymäpäivä-, nimipäivä-, joululahjoihin menee niin paljon rahaa. Tästä siskoni teki sen päätelmän että he eivät osta meidän lapsellemme mitään..

Minusta on hieman töykeää koska me olemme vuosikaudet ostelleet lahjoja heidän lapsikatraalle ja nyt meidän ainokainen ei olisi sitten "ansainnut" mitään?

Miltä tämä kuullostaa, olenko vain ahne kun emme voi ostella lahjoja pienillä tuloillamme? :( harmittaa

Tuota, jokaisella on oikeius omiin mielipiteisiin ja näin, mutta en minä pahitteksi laita jos oma sisareni ei mun ainokaiselle lahjaa osta jos itsellä ei olisi varaa ostaa hänen lapsillee, en minä ole vuosien kuluessa hänen lapsilleen lahjoja ostanut jotta sitten joskus hän olisi velvollinen ostamaan minun lapselleni.

miten on voisitko alkaa ostamaan porukka lahjaa, kokoperheen peli tai elokuva tms. jokin mistä kaikki lapset tykkäisivät tai millä kaikki voisi yhdessä puuhata?

kävi vain mielessä

Muutama ajatus/kysymys: Onko teillä taloudellisesti niin tiukkaa, ettei edes pienen lahjan ostaminen onnistu? Siis tyyliin värityskirja tms. pieni, mutta mukava lahja (ei siis mitään hajoavaa muovikrääsää). Miksi pitää ostaa nimipäiväksi lahja, eikö synttärilahjat riitä? Jouluksi tosiaan voisi hyvin ostaa jotain koko porukalle. Juuri lautapelejä saa välillä tosi hyvällä alennuksella.

Mielestäni siskosi käytös ihan ok, tuskin tosin itse toimisin samalla tavalla. Minä ostan lahjoja sen takia, että haluan muistaa lahjan saajaa. Mielestäni on vähän tyhmää alkaa miettiä kuka on ostanut mitä ja milloin.

Nooh, voihan se olla että kuuden lapsukaisen elättämiseenkin uppoaa melkoisesti rahaa... jos heilläkään ei ole varaa? Tietysti paha sanoa, kun ei tiedä millaisia lahjoja olette ostelleet. Me viedään miehen veljen lapsille (3kpl) kyläilemään mennessämme aina jotain pientä - karkkipussia ja aku ankan taskukirjaa tms. siinä missä aikuisille viinipullo tms. Ei tule kohtuuttoman kalliiksi. Joululahjoista on yhteisestä sopimuksesta luovuttu kokonaan. Lapset saa jokatapauksessa lahjoja silloin, joten satsataan synttäreihin kun annetaan henk.koht. lahjoja...

Ekana mulla tuli mieleen että onhan heillä itselläkin monta lasta joille lahjoja ostaa.. Siskosi luottaa sinuun, ajattelee että ymmärrät ettei ne lahjat ole niin tärkeitä.. matkaisitte vaikka toistenne luo useammin niillä lahjarahoilla? :)

Yhteistyössä