Olenko ylihuolehtiva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Perinne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Perinne

Vieras
Me ollaan ihan normaali nelihenkinen perhe (vanhemmat ja kaksi lasta). Pojat Lauri 7v ja Eemil pian 5v.
Lauri aloitti syksyllä koulun, emmekä saaneet hänelle iltapäivä kerho paikkaa, joten hän tulee koulusta kotiin ja joutuu olemaan yksinään ainakin kaksi tuntia (olen vurotyössä eli pääsen joko klo 15 tai 21. Mies pääsee klo 17)
Olen tehnyt Laurille välipalan kaappiin ja hänen täytyy soittaa heti minulle kun tulee kotiin. Ja muutenkin pidetään tiivisti yhteyttä sinä aikana kun hän on yksin.
Onhan poika jo 7v, mutta olemme kiltäneet häntä käyttämästä liettä, uunia, teräviä veitsiä ja häne ei saa avata ovea jos ei tiedä kuka siellä on. Eli hänen tulee "puhua oven läpi".
Jonkinlainen pelastus meille on tullut naapurin mummolta. Helmi on pian 70 vuotia ja asuu meidän ylä-kerrassa. Helmi usein hakee pojan luoksee esim pelaamaan, syömään tai muuten vain olemaan. Mutta en minä viitsi mummoa aina vaivata, eli sopia esim siitä että Lauri olisi hänen luonaan joka päivä.

Minusta tuntuu että olen liian huolehtivainen kun Lauri on yksin. Pelkään vain että jotain sattuu.

Et ole ylihuolehtiva.
Meidän esikoinen 6v.Ja kun lähtee kouluun pidän minäkin tollaset säännöt.Mut oven saa aukasta.Oon sanonut et aina jos siel on joku humalainen yms. pitää laittaa heti ovi kiinni.
Eli on tio ihan tavallista ainakin minun tietääkseni :D

Et ole ylihuolehtivainen. Täällä 9v poika joka ollu kans viimetalvena koulun jälkeen yksin ja aamuisin lähtenyt kouluunki yksin. (mulla kaks vuoro työ) Sääntönä ollu että aamulla soittaa kun on heränny ja jos jotain häikkää tulee. Eväät olen tehnyt kaappiin valmiiksi. Koulun jälkeen myös soittaa kun on kotiin tullut niin ei tarvitse huolehtia onko jotain sattunu. Ilmoittaa aina jos on johonkin lähdössä (kaverille) tai jos joku kavereista on tulossa meille. Ruuan olen tehnyt valmiiksi kun iltavuoroon olen menny. Ovea ei saa aukaista jos ei tiedä kuka on tulossa ja ikinä ei saa sanoa puhelimeen jos joku outo soittaa ja kysyy onko yksin. Illalla meni yksin nukkumaan ja soitti hyvät yöt sitä ennen. Ylpeä olin pojasta kun yksin pärjäsi vaikka ei "vanha" olekaan. Naapurissa on tuki ja turva missä oli iltojen aikaan, siellä vuoden nuorempi kaveri ja vanhempien kans sopimus että poika voi olla siellä tai sitte pojat meillä. Nyt pian äippälomalla niin aina sitte kotona.

Samaa mieltä olen kuin aikaisemmat; et ole ylihuolehtiva. Meilläkin vanhin poika joutui pari tuntia olemaan itsekseen, kun ei halunnut mennä iltapäiväkerhoon. Ovea ei saanut avata ja kavereita sai tulla vasta kolmen jälkeen, jolloin itse tulin kotiin. Välipalankin laitoin aina valmiiksi. Kyllä nuo 6-9 vuotiaat ovat niin arvaamattomia, että parempi vaikka vähän ylihuolehtivakin.

samaa mieltä olen! Ja minä myös en anna avata ovea jos on yksin jos ei varmasti nää että siellä on joku tuttu! Kaikkii hulluja on liikkeel ja kun vielä tietävät että lapsi on yksin .... jos käyn lähikaupassakin hakemassa maitoa laitan oven lukkoon, ja kiellän avaamasta, kun menen kotiin pipotan ovikelloa, tyttö kurkkaa aina ensin ikkunasta varmistaa että se olen minä!

Meilläkin tytöllä alkaa yksinolot.... nyt siis ekalla. Mua vaan rassaa se että minäkin lähden vuorotyöhön, miehenikin on 2ssa vuorossa........ Huoli on kova, miten hän pärjää... Eihän aamuvuorotole pahoja, kun vain max.3h yksin. Mutta ebtä ILLAT???? :'(

meilläkin välillä iltoja joutuu oleen yksin mutta ytitän aina sopia jonkun kaverin äidin kanssa että on osan aikaa siellä ja jos sais lämpösen ruuan! Voivat sitten vaihtoehtoisesti tulla meille!

Yhteistyössä