Olenkohan alkoholisti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dilledomg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Dilledomg

Vieras
Minulla on kaksi lasta, 4 ja 6 vuotiaat. Juon itseni kaatokänniin ainakin 48 viikonloppuna vuodesta. Aina vain perjantaisin, en ole kännissä koko viikonloppua.
Eilen meni pullo viiniä ja 8 kaljaa. En ymmärrä miten mun kroppa kestää.

Milloin mun ongelma pahenee? Olen miettinyt miksei mulla, kuten alkoholisteilla, tee mieli juoda kuin yhtenä iltana viikossa? Kaveri joi alkuun kuten minä, mutta aika pian rupesi juomaan päivittäin. Minä en pysty enkä edes halua.

Lapset ovat tottuneet hilpeään äitiin perjantaisin. En koskaan tappele tai haasta riitaa puolisoni kanssa, joka hyväksyy käytökseni mutta ei juo itse.

Puhukaa mulle järkeä, miten lopettaa tällainen juominen joka on mulle vaan haitallinen tapa?

Jos juot vain perjantaisin, niin miten sulla sitten eilen meni pullo viiniä ja 8 kaljaa?

Noilla alkoholimäärillä ja -kerroilla sä olet alkoholisti.

Ei sun kroppa varmaan kauaa kestäkään, nuo määrät on oikeasti ihan järkyttäviä. Maksa, haima, munuaiset, aivot, suolisto, iho..kaikki kärsii ja rapistuu tuosta myrkystä. Onko kiva näyttää 50 vuotiaana kasikymppiseltä? Turpeat kasvot, tuvonnut nenä, pintaverisuonet iholla.. Saatat myös tuhota aivosi niin perusteellisesti, ettet enää kykene olemaan töissä tai pärjäämään itseksesi vanhemmalla iällä. Pääset laitoshoitoon heti kun puolisosi ei enää jaksa/kykene huolehtimaan sinusta. Jos puolisosi ensinnäkään jaksaa katsella sinua niin kauan, voi olla että hän kyllästyy ja löytää itselleen ikäiseltään näyttävän, itsestään huoltapitävän uuden rakkauden. Jos niin käy vielä kun lapsenne ovat pieniä, luuletko tosiaan että tuolla alkon käytöllä saisit lapsiasi luoksesi?

Koita nyt hyvä ihminen tehdä asiallesi jotain, ennenkuin koko elämäsi on pilalla.

Viinanjuonti lopetetaan lopettamalla viinanjuonnin. Niin tein itseki parivuotta sitten.
Viina ei helpota yhtään mitään, ehkä pieneksi hetkeksi. Mutta onko se lyhyt helpotus krapulassa murehtimisen arvoista?
Viina vaikuttaa koko elimistöön ollessaan liuotin.

Viinanjuonnin kun vaihtaa liikuntaan, niin huomaa oikeita vaikutuksia mielialaan ja yleiseen pirteyteen.
Olkoonkin se sitten alkuun vaikka muutaman kilsan ripeää kävelyä.

Ps. sun viestistäsi on rivien välistä luettavissa se, että kiellät olevasi alkoholiongelmainen, alkoholisti. Sekin on yksi merkki alkoholismista kun yhdistetään sun alkon käyttö tuohon.

Tee jotain muuta, mistä rentoudut. Jotain spesiaalia, jonka jätät vain tuohon iltaan. Esim joku ihana herkku, hemmottelukylpy/-sauna, uusi naistenlehti ja hyvää suklaata, jotain pientä ja ihanaa, joka on vain sua varten ja tuo elämääsi pientä luksusta.
Mieti mitä kaikkea huonoa alkoholin käytöstäsi sinulle seuraa. Mieti, miten paljon ihanampi olo on lauantaina, kun heräätkin selvinpäin ilman krapulaa tai hiprakkaa. Saat viikonloppuusi ihan uuden päivän, kun se ei mene huonon olon kourissa tai sumussa.

Kaikki lähtee omasta motivaatiosta. Jos sä et näe mitään haittaa nykyisessä elämäntavassasi tai et ota sitä edes ongelmana, niin kaikki jatkuu ennallaan. Jos taas heräät tuosta ja ymmärrät tilasi, käyt läpi asian itsesi kanssa ja haluat valita onnellisemman elämän alkoholismin sijaan, niin sulla on paremmat asemat lähteä parantumaan.

Lopeta puolustelu ja vähättely, katso alkoholismiasi suoraan silmiin ja hyväksy se, niin olet ottanut ensimmäisen askeleen parantumisen tiellä.

Kuumimmat

Yhteistyössä