Olenkohan nyt sitten rasisti :( (turhis)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olin tilaamassa aikaa kampaamoon ja puhelimeen vastasi huonolla suomenkielellä kampaaja. Aikaa oli vaikea tilata kieliongelmien takia.
Päätin että tolle kampaajalle en mene, sillä on ikäviä kokemuksia kampaajista joilla on huono suomenkielen taito. Eivät ole ymmärtäneet millaisen leikkauksen haluan ja hiukset pilalla :(
Mies totesi että rasisti olet .

No, oman kokemukseni mukaan jotkut maahanmuuttajat vijelee tota rasisti -korttia vähän liian herkästi, jos asiat ei suju oman mielen mukaan. Tuossa tilanteessa ei mielestäni ollut mitään rasistista. En menisi suomalaisellekkaan kampaajalle jolla on ymmärtmisvaikeuksia.

Palveluammatissa Suomen kielen sujuva käyttö on ehdoton edellytys toimia työmarkkinoilla!
Sitä mieltä olen itse, enkä todellakaan koe olevani rasisti.
Maassa maan tavalla ja Suomessa siis toimitaan Suomeksi ja Suomalaisten tavoilla!

Et ole rasisti, jos kyse on vain kielitaidosta. Siis jos jättäisit menemättä kampaajalle myös silloin, vaikka hän olisi ihan suomalaisen oloinen, mutta ei vaan jostain syystä puhuisi (suomea) kunnolla. Ei sitä silloin rasismiksi voi sanoa.

No jos et mennyt siks että se ulkomaalainen etkä olisi mennyt vaikka ois puhunu suomea oisit rasisti mutta jos jätit siks menemättä että se ei ehkä ymmärrä sua se on vaan ihan ymmärrettävää. Tietyt ammatit on sellasia että kielitaito pitää olla, se kuuluu mielestäni ammattitaitoon, enkä menisi muutenkaan ammattitaidottomalle kampaajalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn:
Et ole rasisti, jos kyse on vain kielitaidosta. Siis jos jättäisit menemättä kampaajalle myös silloin, vaikka hän olisi ihan suomalaisen oloinen, mutta ei vaan jostain syystä puhuisi (suomea) kunnolla. Ei sitä silloin rasismiksi voi sanoa.

No niinpä, itekin oon jättänyt menemättä uudestaan niille (ihan suomalaisille) kampaajille, joiden kanssa ei olla kunnolla ymmärretty toisiamme.

Yhteistyössä